|   | 
								galakta.pl Forum wydawnictwa gier planszowych Galakta | 
								  | 
							 
						 
						 
						
						Budowa talii - Jak zatrzymać Nawiedzone Miasto? 
						
												 Barry13 - Czw 26 Maj, 2011 Temat postu: Jak zatrzymać Nawiedzone Miasto? Sytuacja jest następująca: Gram deckiem opartym na EMP Queście(linkTUTAJ) i żaden z moich 3 kumpli nie może sobie z nim poradzić(no, może Orcza kontrola ma jakieś szanse, ale to jakieś 1/3 wygranych). Kumple grają: Orczą kontrolą, DE Discard, Krasiowa Controlka/Aggro. Macie jakieś rady co by mogli dać do decków/jaką strategię zastosować w grze, gdyż aktualnie EMP Quest miażdży system że tak powiem   
												 DaRKeR - Czw 26 Maj, 2011
  co najlepiej radzi sobie z Imperialnym questem
 
 
http://deckbox.org/whi/Sorcerer%20of%20Tzeentch  - każde destro powinno mieć tego pana w decku.
 
 
Dwarfy i inny order może mieć jednostki skaczące jak pistolersi.
 
 
Orki dużo naporu i rzygi, jeśli skontroluje questy z jednostek to jest w domu
 
 
tak samo DE dużo jednostek i questy + burn it down x3 na świątynie sigmara.
												 ermidius - Pią 27 Maj, 2011
  sorry że zadam tu pytanie, wypadku tego maga tzeentecha ja mogę kumulować żetony czy muszę po tym jak go położę obrazu wykonać 2 część akcji
												 DaRKeR - Pią 27 Maj, 2011
  jeśli położysz żeton to musisz zadać obrażenia. W ten sposób żetony też się kumulują.
 
 
Za 1 razem zadajesz 1 obrażenie, za 2 razem zadajesz 2 obrażenia itd.
												 ermidius - Pią 27 Maj, 2011
  ok dzięki nie wiem dlaczego ubzdurało mi się ze muszę usnąć żeton   
												 blazius - Sob 28 Maj, 2011
  Również najpierw usuwałem żetony a ptak i tak siał postrach.
												 radaner - Nie 29 Maj, 2011
  Właśnie, dobre pytanie, czy jak kładzie sie develop i potem położy zasób na tej karcie to czy trzeba zadać to obrażenie czy nie? Raczej pytanie dla high elfów bo oni maja indirecty dla kazdego gracza i czasem sie nie oplaca ;/
 
 
Btw faktycznie imperium na przesuwanie z tego questa, wilhelma jest mega kozackie i jedyny sposób żeby z tym wygrać to napierdzielać od 2 tury, gram z kolegą właśnie przeciwko takiemu imperium i musze miec perfekcyjną ręke + zaczynać żeby miec jakieś szanse. Gram DE na discard w dodatku, jedyna opcja to wlasnie atak od 2 tury i Shade'ami pozbawiac go kart.
												 blazius - Nie 29 Maj, 2011
  Interpretacja jest właśnie taka, że jeśli kładziesz rozwinięcie z ręki to możesz, ale nie musisz, położyć żeton na ptaka (odpalić akcję). Jeśli żeton kładziesz to musisz zdać obrażenie jednostce. Żetony nie są kosztem akcji - kumulują się! Czyli gdy dokładasz drugi żeton w następnej turze to zadajesz dwa obrażenia. W ten sposób w końcu można zranić własną jednostkę z obrażeń które nie zmieściły się w jednostkach przeciwnikach.
												 Zoax - Nie 29 Maj, 2011
  Ptakiem nie rozdzielasz obrażeń po jednostkach tylko zadajesz jednej wybranej jednostce obrażenia równe ilości tokenów na nich.
												 blazius - Pon 30 Maj, 2011
  Prawda! Mój błąd.
												 blazius - Sob 04 Cze, 2011
  Wczoraj koledzy stwierdzili że interpretacja ta może jest prawidłowa ale ptak jest za silny i marudzili. Lepiej było oczywiście gdy żetony zdejmowałem po strzale. A tak to ptak jest za tani i ktoś albo źle interpretuje albo karta jest źle przetłumaczona.
												 DaRKeR - Sob 04 Cze, 2011
  ction: When you play a development from your hand, put a resource token on this unit. Then, deal X damage to target unit. X is the number of resource tokens on this unit.
 
 
 
-> bardzo proszę nie ma tutaj nic o ściąganiu zasobów.
 
 
Ptak jest bardzo mocną kartą, tak jak Rodrik, misja imperialna i wiele innych, trzeba się nauczyć przeciw niej grać, a nie marudzić.
												 Asus - Sob 04 Cze, 2011
  A ja się dziwiłem o co cały ten szał z Magiem Tzeentcha... 
 
Też myślałem, że po każdej turze należy wywalić jego żetony zasobów. W takim razie faktycznie warto mieć tego cudaka w talii. Dobrze ufortyfikowany z tury na turę zadawałby druzgocące straty.
												 blazius - Sob 04 Cze, 2011
  Ptak będzie w każdej talli Chaosu. Dokładnie w każdej. W powiązaniu ze Światłe Morslieba niszczy wszelkich grubasów, np. krasnali na beczce Bugmana, Smoki. Jest zbyt tani , tak jak np Nawiedzone Miasto jest zbyt tanie.
												 Asus - Sob 04 Cze, 2011
  Wystawiając ptaka w pierwszej turze i poświęcając strefę misji [choć niekoniecznie] i przy założeniu, że będziemy dodawali w każdej turze po rozwinięciu doprowadzimy do sytuacji gdzie przeciwnikowi ciężko będzie wystawić jakąkolwiek cięższą krowę   
 
Ha!    Genialne! 
 
Zamawiam dodatek.
												 Germanus - Pon 06 Cze, 2011
  Jeśli chodzi o pokonanie imperium na queście to tak jak mówili poprzednicy trzeba przez pierwsze tury kontrolowac jego quest. Ja gram goblińskim naporem i recepta jest proste i przeważnie skuteczna.
 
Postawowe karty - lober, wskrzeszenie, stopa gorka i ewentualnie piknik
 
Mechanika:
 
loper w queście najlepiej w pierwszej turze. W drugiej używamy, przeciwnik traci jednostkę na misji - rak dociągu i misja nie działa. Jak mamy na ręce to rzucamy od razu wskrzeszenie - lober wraca i czeka i tak w kółko. stopka i piknik dopełniaja zniszczenia. Jesli dorze ci podejdzie ręka to po trzech turach przeciwnik nie ma jednostek na stole i ma ok 3 karty na ręce a ty powoli dopalasz strefę...
 
Moje dotychczasowe gry z questem to 60 % wygranych - zawszej jak zaczynam i czasem jak zaczyna przeciwnik   
												 Germanus - Pon 06 Cze, 2011
  ps. sorki za zjadanie literek    
												 DaRKeR - Pon 06 Cze, 2011
  Germanus a wiesz że Lobber z misji nie zadziała ?:D
												 puma1944 - Pon 06 Cze, 2011
  Witam 
 
Gram Krasiami i ostatnio nie daje nasza rasa sobie rady z imperium na quescie i calym tym imperialnym przesówaniem     do tego dochodzi problem z czarnoksieżnikiem  tzeentcha macie jakis sprawdzone pomysły?? co polecacie??
												 DaRKeR - Pon 06 Cze, 2011
  dorzuć do swoich krasnoludów kilka kart mówię o świątyni sigmara, Żelaznej dyscyplinie, kuźni derricksburga i łupieżcach rodrika   
												 Germanus - Pon 06 Cze, 2011
  ups. chodziło mi o kingdom   
												 Czarny - Sro 08 Cze, 2011
  Świątynia Sigmara nie chodzi dobrze u Krasnoludów (przynajmniej moim zdaniem) natomiast żelazna jak najbardziej, do tego called back jakby się ptaszek za bardzo napakowął, albo jakby zabił nam coś ważnego.
												 nardios - Czw 09 Cze, 2011
  ..wystarczy przeciwnikowi przed partią wyrzucić wszystkie karty misji z talii i po problemie. Np. Ej patrz elvis za tobą i wyrzucasz karty z decka po czym obowiązkowo złowieszczo zacierasz ręce wymawiając pod nosem "muahhahahaa" raz mi się prawie sprawdził taki patent.
												 Mouse - Sro 29 Cze, 2011
  trzeba od razu też mapy wyciągnąć, bo inaczej się połapie
												 GambitG - Pon 04 Lip, 2011
  Germanus, twój kolega ma jakąś fatalną talię na tym queście złożoną   .
 
 
Jeśli gra się orderem to faktycznie potrzebne są karty imperium, żeby grać przeciwko... imperium   
 
 
Ale są też inne rady, o których warto pamiętać, jak np. ostrożne podejście do wszystkich kart z akcjami, które odpalają się tylko i wyłącznie w jednej strefie. W czasach vthc, rodricków i wilhelma raczej na nich nie możemy oprzeć talii. Dobre są tiranockie placówki i statki bo pomimo ich przesunięcia ciągle zadają obrażenia przeciwnikowi. Długie zimy pozwolą nam zagrać ponownie co ważniejsze karty zamienione w developy. W taliach destro ptak, blood dragon knight, a u orków wolf rider assault mogą być przydatne. 
 
 
Jak wiemy że gramy z nawiedzonym miastem, to nie ma co równomiernie rozwijać stref. Jak mamy dobrą rękę i drogi deck to wszystko co możemy zagrywamy w kingdom, jeśli deck jest tani, to w misje. 
 
 
Mnie najbardziej martwi, że jak coś już poskłada się przeciwko imperium to może sobie nie radzić np. z taliami kontrolującymi i DE/Undead obecne.
												 Germanus - Wto 05 Lip, 2011
  GamitG:
 
Jeśli z fatalną talią można być na 5 miejscu w rankingu to fajnie    
 
Ostatnio troszke pozmieniał jednostki i wygrane zdecydowanie są po jego stronie. Obacze co się zmieniło po Legendach w sierpniu   
												 lanowiec - Sro 06 Lip, 2011
  Czy istnieją karty które mogą zniszczyć misję? albo chociaz cofnąć je na ręke?
												 radaner - Sro 06 Lip, 2011
  możesz ew z discardowania decka 'przewinąć' misję (np z dark abyss i inne), a tak to na razie nie ma nic co by zdjeło misję   .
												 Gothik - Pon 11 Lip, 2011
  Możesz już nie zatrzymywać - od wyjścia FAQ 1.5 ta karta jest już zakazana na turniejach: http://www.fantasyflightg...s.asp?eidn=2457
												 Germanus - Pon 11 Lip, 2011
  Innymi słowy FFG zatrzymało nawiedzone miasto...   
												 Mouse - Pon 11 Lip, 2011
 
  	  | Germanus napisał/a: | 	 		  Innymi słowy FFG zatrzymało nawiedzone miasto...    | 	  
 
wreszcie !!!!!            
												 lanowiec - Pon 11 Lip, 2011
  właśnie zobaczyłem i bardzo bardzo jestem z tej decyzji zadowolony. Nawet ktoś kkiepsko grający, zbierze tylko deck oparty na tym queście i może wymiatać, i przez to zaczeło się robić nudnawo, bo wszystko zmiatali;P a teraz znów każdy ma szanse;]
												 
					 | 
				 
			 
		 |