galakta.pl
Forum wydawnictwa gier planszowych Galakta

Władca Pierścieni LCG - Zasady gry - Wielki Jaskiniowy Troll a Pułapka Strażników

barteks - Sob 09 Mar, 2013
Temat postu: Wielki Jaskiniowy Troll a Pułapka Strażników
Na Wielkiego Jaskiniowego Trolla nie można zagrywać dodatków.
Mam zatem pytanie; skoro Pułapka Strażników jest zagrywana do SP to czy troll w nią wpadnie?
Wg mnie powinien.

JollyRoger1916 - Nie 10 Mar, 2013

Z tego co pamiętam pułapka strażników, tak samo jak leśna jest dodatkiem, więc nic do czego nie można dołączać dodatków w nią nie wpadnie niestety.
barteks - Nie 10 Mar, 2013

Pułapka Strażników jest dodatkiem ale zagrywanym do SP a nie na wroga. Tak więc nie widzę przeciwwskazań aby troll w nią nie wpadł.
Natomiast Leśną Pułapkę zagrywa się na wroga więc nie zadziała.

balint - Nie 10 Mar, 2013

barteks napisał/a:
Pułapka Strażników jest dodatkiem ale zagrywanym do SP a nie na wroga. Tak więc nie widzę przeciwwskazań aby troll w nią nie wpadł.
Natomiast Leśną Pułapkę zagrywa się na wroga więc nie zadziała.


Też bym tak to widział.

Berestaszek - Nie 10 Mar, 2013





nie zagrywamy pułapki na samego trolla tylko do SP. Samo wejście jego do pułapki do akcja z karty dodatku. Także nie widzę przeciwskazań.

Natomiast tak na przyszłość jeżeli zadajecie pytanie odnośnie kart to najlepiej by było właśnie znaleźć obrazy tych kart(nawet w jęz. angielskim). Naprawdę ciężko jest przebrnąć przez talie spotkań by takiego trolla znaleźć.

crabtree - Nie 10 Mar, 2013

Nie sądzę żeby można było dołączać w ten sposób dodatek do tego Trolla. Wyraźnie jest napisane w treści Pułapki że można ją dołączyć do dozwolonego wroga który pojawi się w SP. Troll nie jest dozwolonym celem dla tej karty.
Berestaszek - Nie 10 Mar, 2013

Ta pułapka aktywuje się sama bez woli gracza który kontroluje dodatek dlatego to nie wymaga zagrania karty. A zagranie jest wtedy kiedy ją wykupisz.
TomB - Nie 10 Mar, 2013

Tutaj też obgadywali ten problem i jest tak, że można grać pułapkę i złapać w nią trolla (czy raczej troll w nią wpadnie).
JollyRoger1916 - Pon 11 Mar, 2013

Czy w takim wypadku wpadnie w nią wróg odporny na efekty kart graczy, bo przecież to dodatek dołączony do SP i działa niezależnie od woli gracza? Stawiam, że nie, ale skoro działa na "niedodatkowców" bo nie jest zagrywany bezpośrednio na nich, to może analogicznie na tych, na których w ogóle nic nie gramy.
TomB - Pon 11 Mar, 2013

Też mi się wydaje, że nie. Odporny na efekty kart graczy to ograniczenie bezwzględne - nie ma znaczenia sposób zagrania karty - i tak ta karta nie zadziała.
A zakaz grania kart na jakąś kartę (np. dołączania dodatków), określa sposób ich grania, czyli np. moment ich wykupu i umieszczenia w grze, jak słusznie pisał Berestaszek.

wojo - Pon 11 Mar, 2013

Myślę że dużo zależy od konkretnego sformułowania na kartach:
Gdyby na Trollu pisało że nie może posiadać dodatków to i Pułapka Strażników by się do niego nie przyłączyła. Natomiast skoro jest napisane że graczom nie wolno na niego zagrywać dodatków to będą się mogły dołączyć jako nie są one na niego zagrywane (jak koledzy u góry wskazali).

Jeżeli jakiś wróg jest odporny na efekty kart graczy to i pułapka się do niego nie przyłączy.

crabtree - Pon 11 Mar, 2013

Jest zasadnicza różnica między sformułowaniem: "No attachments can be played on Great Cave-troll" a "Cannot have attachments (Beorn)". Na Beorna nie można zagrywać żadnych dodatków, nawet tych negatywnych. Pytanie tylko czy twórcy chcieli rozróżnić obie cechy, czy wyszło im przypadkowo?
Według tego co powyżej udowodniono (sensownie argumentując, aczkolwiek ja jeszcze nie jestem przekonany, bo dodatek zagrany do SP, cały czas pozostaje dodatkiem), w Pułapkę Strażników można schwytać Króla Nazguli z Massinga, albo Nazgula z podstawki. To daje spore możliwości.

edit: zastanawia mnie sformułowanie na karcie o którym pisałem wcześniej, o dozwolonym celu dla Pułapki Strażników. Czy chodzi tylko o wrogów odpornych na efekty kart graczy?

JollyRoger1916 - Pon 11 Mar, 2013

Argumentacja, jak argumentacja. Mnie przekonało, to że na forum FFG ktoś wrzucił (z tego co pisał) oficjalne wyjaśnienie, z tym się kłócić nie będę. Karta była dobra, a teraz jest potężna ;) , bo właśnie takie choćby Nazgule wprowadzamy do gry w konkretnym momencie, więc możemy sobie zaplanować zagranie pułapki. Do tego grając wiedzą mamy sporo możliwości podglądania i ustawianie TS, więc i innych mocarzy możemy w nią łapać.
kufel - Pon 11 Mar, 2013

crabtree napisał/a:
Jest zasadnicza różnica między sformułowaniem: "No attachments can be played on Great Cave-troll" a "Cannot have attachments (Beorn)". Na Beorna nie można zagrywać żadnych dodatków, nawet tych negatywnych. Pytanie tylko czy twórcy chcieli rozróżnić obie cechy, czy wyszło im przypadkowo?

"Negatywne dodatki" nie są "zagrywane" więc przy sformułowaniu takim jak na trollu, Beorn nie byłby na nie odporny.

JollyRoger1916 - Pon 11 Mar, 2013

kufel napisał/a:
crabtree napisał/a:
Jest zasadnicza różnica między sformułowaniem: "No attachments can be played on Great Cave-troll" a "Cannot have attachments (Beorn)". Na Beorna nie można zagrywać żadnych dodatków, nawet tych negatywnych. Pytanie tylko czy twórcy chcieli rozróżnić obie cechy, czy wyszło im przypadkowo?

"Negatywne dodatki" nie są "zagrywane" więc przy sformułowaniu takim jak na trollu, Beorn nie byłby na nie odporny.


Też grałem negatywne na Beorna, ale zacząłem się zastanawiać czy na pewno grałem dobrze. Czekam Panowie na rozwinięcie dyskusji :)

crabtree - Pon 11 Mar, 2013

JollyRoger1916 napisał/a:
kufel napisał/a:
crabtree napisał/a:
Jest zasadnicza różnica między sformułowaniem: "No attachments can be played on Great Cave-troll" a "Cannot have attachments (Beorn)". Na Beorna nie można zagrywać żadnych dodatków, nawet tych negatywnych. Pytanie tylko czy twórcy chcieli rozróżnić obie cechy, czy wyszło im przypadkowo?

"Negatywne dodatki" nie są "zagrywane" więc przy sformułowaniu takim jak na trollu, Beorn nie byłby na nie odporny.


Też grałem negatywne na Beorna, ale zacząłem się zastanawiać czy na pewno grałem dobrze. Czekam Panowie na rozwinięcie dyskusji :)

Według tego co napisano w instrukcji z Hobbita cz.I, Beorn opiera się Workom, a skoro tak, to jest również odporny na Pochwyconego, Schwytany w Sieć, itp. Żaden dodatek z cechą stan nie może być do niego dołączony.

kufel - Pon 11 Mar, 2013

@JollyRoger1916: tak jak napisał crabtree: Beorn nie może posiadać żadnych dodatków.
JollyRoger1916 - Pon 11 Mar, 2013

Czyli grałem źle, tak jak zacząłem się obawiać. Dzięki za rozjaśnienie sytuacji.
barteks - Pon 11 Mar, 2013

Często się podpieramy tekstem z obcojęzycznej wersji gry.
Ja osobiście wolę trzymać się przetłumaczonego teksu i do niego się stosować.

W Inwazji, w podstawce, była karta o małym koszcie ale o dużych możliwościach. Zaraz pojawiły się pytania czy aby tak powinno być. Z wersji angielskiej wynikało, że nie.
Jednak z każdym kolejnym dodatkiem okazywało się, że jest wiele mocnych kart za małe pieniądze.

Poza tym zauważyłem u siebie jak i u wielu z Was, że jak można jakaś kartę zinterpretować w dwojaki sposób to wybieramy opcję gorszą w skutkach.

Radziol88 - Pon 11 Mar, 2013

barteks napisał/a:
Często się podpieramy tekstem z obcojęzycznej wersji gry.
Ja osobiście wolę trzymać się przetłumaczonego teksu i do niego się stosować.

W Inwazji, w podstawce, była karta o małym koszcie ale o dużych możliwościach. Zaraz pojawiły się pytania czy aby tak powinno być. Z wersji angielskiej wynikało, że nie.
Jednak z każdym kolejnym dodatkiem okazywało się, że jest wiele mocnych kart za małe pieniądze.

Poza tym zauważyłem u siebie jak i u wielu z Was, że jak można jakaś kartę zinterpretować w dwojaki sposób to wybieramy opcję gorszą w skutkach.

A jeśli tekst angielski rozwiązuje problem?
Karty i instrukcja po angielsku są oficjalne, nasze polskie wydanie jest już tylko "oficjalne", bo żaden ekspert od oryginalnego wydania tego nie sprawdza.
Jeśli tłumaczenie jest złe, to jest złe i nie ma o czym dyskutować. Ktoś może grać źle jeśli nie czyta forów, FAQów itp. ale nie powinno to być dla nas tutaj żadne wytłumaczenie.

barteks - Pon 11 Mar, 2013

Tak, ale przecież w wersji angielskiej też są błędy. Myślałem do tej pory, widać błędnie, że podczas tłumaczenia nasi eksperci już na tym etapie wprowadzają ewentualne poprawki.
crabtree - Pon 11 Mar, 2013

barteks napisał/a:

Poza tym zauważyłem u siebie jak i u wielu z Was, że jak można jakaś kartę zinterpretować w dwojaki sposób to wybieramy opcję gorszą w skutkach.
Gra musi być trudniejsza niż łatwiejsza, bo inaczej szybko się znudzi, taka jest nasza dewiza.

Temat Pułapki Strażników jest ciekawy i nigdy bym się nie spodziewał że może ona działać na tak potężnych wrogów, jak Nazgul czy wspomniany Troll. Szczerze mówiąc nie bardzo mi to pasuje klimatycznie i na razie jednak będę sobie utrudniał życie, póki nie pojawi się odpowiednie sprostowanie w FAQ.

barteks - Pon 11 Mar, 2013

A ja uważam, że w pułapkę może wpaść każdy. Poza tym jest tylu wrogów w talii przeciwności, że bardzo rzadko wpadnie w nią jakiś boss. I jeszcze dochodzi kwestia jej posiadania na ręce i wymagana liczba zasobów.
Berestaszek - Wto 12 Mar, 2013

Wszyscy przeciwnicy, którzy są odporni na efekty kart graczy nie mogą w nią wpaść np:



akurat w tym scenariuszu wychodzą tylko smoki i każdy z nich ma odporność na karty graczy.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group