|
galakta.pl Forum wydawnictwa gier planszowych Galakta |
 |
Władca Pierścieni LCG - Zasady gry - Namiestnik Gondoru oraz inne dodatki
Matq - Sro 27 Kwi, 2011 Temat postu: Namiestnik Gondoru oraz inne dodatki Gwoli ścisłości - dołączając tą kartę (Namiestnik Gondoru) do bohatera za każdym razem gdy go wyczerpiemy otrzymujemy 2 żetony zasobów? (czyli gdy jest wyczerpany po dołączeniu do wyprawy otrzymujemy zasoby) czy tylko gdy go, że tak powiem specjalnie wyczerpiemy w tym celu.
I przy okazji po dołączeni do bohatera karty Kamień Celebriany otrzymujemy symbol zasobów - jakich?
SmaugP - Sro 27 Kwi, 2011 Temat postu: Re: Namiestnik Gondoru oraz inne dodatki
Matq napisał/a: | Gwoli ścisłości - dołączając tą kartę (Namiestnik Gondoru) do bohatera za każdym razem gdy go wyczerpiemy otrzymujemy 2 żetony zasobów? (czyli gdy jest wyczerpany po dołączeniu do wyprawy otrzymujemy zasoby) czy tylko gdy go, że tak powiem specjalnie wyczerpiemy w tym celu. |
Aby dostać 2 zasoby wyczerpuje się kartę dodatku, nie bohatera.
Matq napisał/a: | I przy okazji po dołączeni do bohatera karty Kamień Celebriany otrzymujemy symbol zasobów - jakich? |
Ducha. Na karcie jest taki mały znaczek jak się przypatrzysz. Czyli teraz Aragorn będzie mógł używać swoich zasobów zarówno do kupowania kart ze strefy przywództwa jak i ducha.
Matq - Sro 27 Kwi, 2011
Ale czy karta dodatku nie jest połączona z bohaterem tzn. czy działa sama czy razem z bohaterem?
ziggy - Sro 27 Kwi, 2011
Działa osobno, nie wyczerpujesz bohatera, ale attachment.
wesolykowal - Sro 27 Kwi, 2011
Czyli można powiedzieć ze co rundę jedną jeżeli wyczerpiesz ten dodatek dostaniesz 2 zasoby?
A co oznacza wcześniejszy tekst na karcie, że bohater do którego dołączamy ten dodatek naybwa znak Gondoru?
ziggy - Sro 27 Kwi, 2011
Oznacza tyle, iż prawdopodobnie niedługo w najbliższych BP pojawią się karty, które będziesz mógł zagrać na bohatera ze słowem kluczowym "Gondor".
Ajgor - Sro 27 Kwi, 2011
Przykładowo karta 22 "Za Gondor!" (wydarzenie)
Stephan - Pią 13 Maj, 2011
A ja jeszcze w kwestii dodatków zapytam: czy można zagrany już na bohatera A dodatek "przesunąć" na bohatera B? Albo czy można taki dodatek po prostu zdiscardować?
Oczywiście rozumiem, że ciężko wyobrazić sobie coś takiego w przypadku "Namiestnika Gondoru", ale czy mogę np. zabrać Gimlemu topór i dać go np. Aragornowi (ew. wyrzucić na stos zużytych ): choćby po to, żeby "zwolnić" miejsce dla innego dodatku ze słowem "ograniczony"?
DaRKeR - Pią 13 Maj, 2011
Nie ma czegoś takiego w zasadach, zatem uważam że nie
Kulgan - Pią 13 Maj, 2011
Stephan napisał/a: | A ja jeszcze w kwestii dodatków zapytam: czy można zagrany już na bohatera A dodatek "przesunąć" na bohatera B? Albo czy można taki dodatek po prostu zdiscardować?
Oczywiście rozumiem, że ciężko wyobrazić sobie coś takiego w przypadku "Namiestnika Gondoru", ale czy mogę np. zabrać Gimlemu topór i dać go np. Aragornowi (ew. wyrzucić na stos zużytych ): choćby po to, żeby "zwolnić" miejsce dla innego dodatku ze słowem "ograniczony"? |
Nie możesz Dodatku przełożyć na innego Bohatera, ale możesz go odrzucić po zagraniu trzeciego ze słowem Ograniczony na tego samego Bohatera.
Stephan - Sob 14 Maj, 2011
Cytat: | Nie możesz Dodatku przełożyć na innego Bohatera, ale możesz go odrzucić po zagraniu trzeciego ze słowem Ograniczony na tego samego Bohatera. |
O, dobrze wiedzieć! Bo rozumowałem tak, że skoro bohater posiada już dwa dodatki z ograniczeniem, to trzeciego na niego zagrać nie można i cześć. Stąd moje dywagacje, czy można jakoś odkleić taki dodatek od bohatera. Dlatego, dziękując za odpowiedź, przyjmuję powyższą interpretację za obowiązującą.
Ajgor - Sob 14 Maj, 2011
Tu raczej nie ma czego interpretować, takie są zasady.
"Słowo kluczowe ograniczenie można znaleźć na
niektórych kartach dodatków. Postać nigdy nie może
posiadać dołączonych więcej niż dwóch dodatków
ze słowem kluczowym ograniczenie. Jeśli do danej
postaci zostanie kiedykolwiek dołączony trzeci dodatek
z tym słowem kluczowym, gracz musi natychmiast
odłożyć jeden z takich dodatków na stos kart
odrzuconych jego właściciela."
crabtree - Czw 02 Cze, 2011
Coś z tym słowem "ograniczenie" nie daje mi spokoju. Można mieć 2 takie karty, ale nawet takie same? Czyli np. 2 "zbroje gondoru" i w sumie +8 do wytrzymałości?? Przecież to nonsens.
Kulgan - Czw 02 Cze, 2011
z logicznego punktu widzenia tak, ale to jest zgodne z zasadami
crabtree - Czw 02 Cze, 2011
Zabrakło w kartach dodatkowego pod-słowa, np. ograniczenie.zbroja. O ile używanie dwóch broni naraz ujdzie, to już zakładanie dwóch zbroi jest z wiadomych względów nielogiczne. W sumie to nie wiem czemu ma służyć takie ograniczenie zawarte w przepisach.
DaRKeR - Czw 02 Cze, 2011
nie ma co dramatyzować, w inwazji też nie ma takich ograniczeń i nikt nie płacze.
Gdybyśmy się trzymali 100% logiki we wszystkich grach planszowych i karcianych to połowa z nich byłaby niegrywalna.
Jeśli potrzebujesz tego żeby spokojnie spać, to skoro już grasz w grę karcianą gdzie przydaje się wyobraźnia, wyobraź sobie że 1 taka zbroja to po prosu zbroja kolcza, a jak założysz 2 taką samą to tak jakbyś do zbroi kolczej dorzucił płytową, bo one razem współgrają.
crabtree - Czw 02 Cze, 2011
Gra nie musi być logiczna, ale już zasady powinny, choćby po to żeby nie było wątpliwości w ich stosowaniu.
DaRKeR - Czw 02 Cze, 2011
ale to produkt FFG oni nie potrafią zrobić jasnych i przejrzystych zasad
kowal85 - Czw 02 Cze, 2011
No w sumie nie można mieć pretensji do instrukcji, ilu ludzi tyle interpretacji zasad
Poza tym, np, w Dungeoneer'rze to już w ogóle jest instrukcja napisana na kolanie
A to chyba dosyć normalne w karciankach, nie da się w 32 stronnej instrukcji zawrzeć wszystkich kruczków, bo one się ujawniają podczas grania
Kulgan - Czw 02 Cze, 2011
crabtree napisał/a: | Zabrakło w kartach dodatkowego pod-słowa, np. ograniczenie.zbroja. O ile używanie dwóch broni naraz ujdzie, to już zakładanie dwóch zbroi jest z wiadomych względów nielogiczne. W sumie to nie wiem czemu ma służyć takie ograniczenie zawarte w przepisach. |
Ograniczenie ma ten sens, że taki np. Gimli z 2 Toporami, 2 Zbrojami i paroma innymi kartami mógłby tłuc na prawo i lewo wszystko, co się rusza, a nie o to w tej grze chodzi Jak ma 2 Zbroje, to nie włoży 2 Toporów i odwrotnie
crabtree - Nie 26 Cze, 2011
Czy karta "Górnik z Żelaznych Wzgórz" może wybawić bohatera od karty "Schwytany w sieć"?
Czy dodatek "Namiestnik Gondoru" może być użyty od razu po wejściu do gry? Czyli dodajemy 2 zasoby bohaterowi w tej samej rundzie? To dość mocna karta
Kulgan - Nie 26 Cze, 2011
Obie odpowiedzi brzmią TAK
Petronikus - Wto 28 Cze, 2011
czy moge dać dodatek karty (taktyki)np zbroje bohaterowi z innej grupy (np ducha)?
Vilk - Sro 29 Cze, 2011
Tak. Karty typu "Dodatek" możesz dawać również bohaterom i/lub sprzymierzeńcom drugiego gracza.
kufel - Czw 30 Cze, 2011
crabtree napisał/a: |
Czy dodatek "Namiestnik Gondoru" może być użyty od razu po wejściu do gry? Czyli dodajemy 2 zasoby bohaterowi w tej samej rundzie? To dość mocna karta |
Nie można, zdolność Namiestnika to "Akcja" a akcje w Fazie Planowania mogą być grane PO zakończeniu wystawiania sprzymierzeńców, dodatków itp
Redgarex - Czw 30 Cze, 2011
Może, bo faza planowania jest na zielonym tle co oznacza że "Każdy gracz może podejmować akcje generalnie albo pomiędzy krokami opisanymi w zasadach."
|
|