|
galakta.pl Forum wydawnictwa gier planszowych Galakta |
 |
Gra o Tron - #PBF 69 - Nabór i dyskusja
figol - Sob 12 Lip, 2014 Temat postu: #PBF 69 - Nabór i dyskusja Witam. Chciałbym poprowadzić nową grę na forum. Zapraszam do zapoznania się z opisem.
Rozgrywka dla 7 osób. Wygrywa ród, który zdobędzie 7 punktów zwycięstwa (czyli zamków i twierdz), albo w 10 turze zgodnie z instrukcją. Rody wybierane, kolejność według licytacji. Licytacja o tory wpływów. Draft kart rodów. Następnie, każdy z graczy dla swoich kart rodu wybiera nazwę i ustala siłę karty. Podczas faz Westeros gracze będą decydować o wydarzeniach na najbliższa turę, biorąc udział w tajnym głosowaniu. Głosując na wydarzenie gracze będą wydawać punkty wpływów. Informację o aktualnej ilości punktów wpływów będzie miał tylko dany ród i GM.
Wymagam od graczy atakujących rozpisywania bitew. Nie jest to konieczne, gdy ktoś pisze z telefonu. Inne powody też zaakceptuję. Przykładowa forma poniżej listy kart do draftu.
PW do GM powinno być zatytułowane #69 Nazwa rodu. Jeśli jest to licytacja warto napisać wartość w tytule.
1. Mapa:
MAPA
Układ mórz podobny do tego z #52. Ilość zamków, beczek, koron w okolicy obszarów początkowych rodów jest różna, tak aby wybór rodów miał znaczenie. Szare tarcze z '2' to garnizony.
Dodatkowo zaopatrzenie znajdziemy na równinach i lasach, a korony w górach. Myślę, że angielskie nazwy to nie problem. Obciąłem w kilku przypadkach 'the' aby skrócić nazwy. Wszelkie uwagi i rady co do mapy możecie zgłaszać.
2. Przygotowanie gry:
- Każdy gracz otrzymuje 20 żetonów władzy. 15 żetonów musi zostać wykorzystane w etapie przygotowania, pozostałe 5 żetonów jest już na mapie. Z tymi pięcioma żetonami gracze rozpoczną pierwszą turę. Nie można zostawić sobie mniej lub więcej niż 5 żetonów na pierwszą turę. Nadmiarowe żetony przepadną.
- Teraz każdy gracz ma 15 żetonów władzy do wydania w licytacjach
3. Licytacje:
-Licytacja kolejności wybierania (PW do mnie). Zgodnie z ilością wydanych żetonów przydzielę graczom numery od 1 do 7.
W przypadku remisu wyższą pozycje zajmie osoba z krótszym stażem na forum
- W kolejności 1234567 gracze wybierają rody
-Licytacja Żelaznego Tronu (przy remisach decyduje osoba z numerem 1)
-Licytacja Miecza
-Licytacja Kruka: ilość żetonów będzie od razu znana po licytacji miecza, ponieważ wszystko należy wydać
- W tym momencie każdy ród posiada 5 żetonów władzy
4. Draft kart rodu:
- Wybieracie karty w kolejności 1234567 7654321 1234567 7654321 123... (te same numery co podczas wybierania rodu)
- Każdy ród musi posiadać 7 kart rodu o sile dokładnie 4 3 2 2 1 1 0
- Po wybraniu wszystkich siedmiu kart gracze wybierają dla swoich kart wartości siły z zakresu podanego w nawiasie oraz nazwę postaci
5. Sposób wyboru wydarzeń:
- Każdy ród otrzymuje na początku gry 20 punktów wpływów
-Zgodnie z instrukcją w pierwszej turze nie ma wydarzeń
-Począwszy od drugiej tury, przed fazą Westeros (w fazie wybierania wydarzeń) gracze wysyłają mi na PW informację, które wydarzenia i za ile licytują
-Przykład wiadomości:
Starcie Królów: 2
Jesienne deszcze: 1
-wydarzenia z największa ilością wydanych punktów wejdą w życie, w przypadku remisów, wydarzenia będą losowane (spośród wydarzeń o największej liczbie głosów)
-Licytacja nie będzie ujawniona
-Aktualna ilość punktów wpływów zna tylko GM i dany ród oczywiście
figol - Sob 12 Lip, 2014
Lista kart do draftu:
[0-4] Jeśli wygrasz przeciwnik będzie musiał odrzucić 2 żetony władzy za każdą wycofującą się jednostkę. Każda za którą nie odrzuci zostaje zniszczona.
[0-4] Jeśli wygrasz bitwę, możesz wybrać obszar, na który twój przeciwnik przeprowadzi odwrót. Musisz wybrać zgodnie z zasadami obszar, na którym przeciwnik straci najmniej jednostek.
[0-4] Ta karta kopiuje symbole bitwy karty przeciwnika, nawet te które są dodane z zdolności.
[0-4] Jeśli wygrasz możesz awansować piechura biorącego udział w bitwie do wieży oblężniczej. (posiadacz tej karty zaczyna grę z dodatkową jednostką wieży oblężniczej)
[0-4] Przeciwnik wybiera: wydrukowana siła jego karty rodu zostaje zignorowana lub tekst oraz symbole bitwy jego karty zostają zignorowane
[0-4] Natychmiast cofnij na rękę wybraną swoją kartę rodu ze stosu odrzuconych, wydrukowana siła tej karty musi być mniejsza lub równa wydrukowanej sile zagranej karty przeciwnika.
[0-4] Jeśli przegrasz tę bitwę twoje jednostki nie są rozbite. Możesz wycofać się na dowolne pole, włącznie z tym zawierającym Żeton Władzy należący do innego gracza.
[0-4] Otrzymujesz 1 żeton władzy za każdą kartę rodu na ręce więcej od przeciwnika.
[0-4] Jeśli przeciwnik zagrał kartę z tekstem, natychmiast możesz odrzucić tą kartę na stos odrzuconych, a następnie wybrać nową kartę rodu.
[0-4] Weź 3 żetony władzy, za każdą jednostkę która zginęła w tej bitwie.
-----------------------------------------
[0-3] Po bitwie możesz przejrzeć karty na ręce przeciwnika i odrzucić z nich jedną wybraną kartę
[0-3] Siła wspierających statków wynosi 0. Twoich statków, przeciwnika i innych rodów.
[0-3] W fazie przygotowania, wybierz nazwę obszaru lądowego. Jeśli atakujesz lub bronisz nazwanego obszaru ta karta otrzymuje +2 siły i miecz.
[0-3] Natychmiast zredukuj wybraną wspierającą lub biorącą udział w bitwie jednostkę rycerza do piechura należącą do przeciwnika lub gracza wspierającego przeciwnika.
[0-3] Ta karta otrzymuje symbol miecza. Po bitwie, jeśli co najmniej jedna jednostka przeciwnika została zniszczona w tej bitwie możesz cofnąć na rękę tę kartę.
[0-3] Możesz natychmiast anulować wybraną przez przeciwnika kartę Rodu i cofnąć ją na jego rękę. Musi on wybrać i ujawnić inną kartę Rodu. Jeśli nie posiada innej karty Rodu na ręce, podczas tej bitwy nie może wykorzystać karty Rodu (Tyrion bez zmian)
[0-3] Jeśli wygrasz tę bitwę, możesz przesunąć swoje jednostki z obszaru ogarniętego bitwą na wybrany sąsiadujący obszar lądowy, który kontrolujesz. Można przesunąć dowolną liczbę jednostek, ale wszystkie opuszczające ten obszar, muszą udać się na ten sam sąsiadujący obszar. Jeśli obszar opuszczą wszystkie jednostki, gracz może zostawić na tym obszarze żeton władzy, aby ustanowić nad nim kontrolę.
[0-3] Jeśli wygrasz bitwę, możesz usunąć znajdujący się na obszarze bitwy rozkaz i umieścić na nim rozkaz wsparcia lub obrony (lub przełożyć go z innego pola).
[0-3] Zignoruj tekst zdolności karty rodu przeciwnika x2
[0-3] Jeśli twój przeciwnik posiada wyższą od ciebie pozycję na torze Lenników, ta karta otrzymuje +1 do siły i symbol miecza. Twój przeciwnik nie może użyć Ostrza z Valyriańskiej Stali w tej bitwie.
[0-3] Natychmiast pobierz tyle Żetonów Władzy ile wynosi wydrukowana siła karty rodu przeciwnika
------------------------------
[0-2] Po bitwie, wykonaj akcję Kruka Posłańca. Nie możesz wykorzystać rozkazu najazdu. (Nie można przekroczyć limitu specjalnych rozkazów, ani wykładać rozkazów zabronionych w danej turze.)
[0-2] Zignoruj specjalną zdolność Karty Rodu Twojego przeciwnika. Możesz natychmiast użyć tej specjalnej zdolności jakby była opisana na tej karcie.
[0-2] Jeśli wygrasz tę bitwę, zamiast zdejmować z obszaru ogarniętego bitwą żeton Rozkazu, możesz go przejąć i wykorzystać jak swój własny.
[0-2] Jeśli atakujesz +2 siły, jednostki wycofują się nierozbite na czas trwanie tej bitwy (Twoje i Przeciwnika). Jeśli sie bronisz ta karta nie wywiera żadnego efektu.
[0-2] Jeśli atakujesz i wygrasz tę bitwę, przesuń żeton Marszu na podbity obszar (zamiast go odrzucić). Podczas tej rundy będziesz mógł go rozpatrzyć ponownie.
[0-2] Natychmiast usuń żeton Rozkazu przeciwnika z obszaru ogarniętego bitwą.
[0-2] Natychmiast usuń żeton Rozkazu przeciwnika z obszaru sąsiadującego z obszarem ogarniętym bitwą. Nie możesz usunąć żetonu Marszu, który zapoczątkował bitwę.
[0-2] Jeśli wygrasz tę bitwę, zamień jedną z jednostek pokonanego przeciwnika na własną (zanim przeprowadzi on odwrót). Nie możesz tego zrobić, jeśli zostałby przekroczony limit Zaopatrzenia.
[0-2] Możesz usunąć dowolny rozkaz wsparcia z planszy. Ród, któremu usunięto wsparcie otrzyma 3 żetony władzy.
[0-2] W tej bitwie siła wsparcia udzielonego Tobie przez inne rody liczy się podwójnie.
[0-2] Ta karta otrzymuje +1 siły za każdy punkt zwycięstwa mniej od przeciwnika.
[0-2] Jeśli wygrasz możesz przesunąć się o 2 pozycje do góry na wybranym torze wpływów.
[0-2] Natychmiast przesuń jeden z żetonów swojego przeciwnika na najniższą pozycję wybranego przez ciebie toru Wpływów.
[0-2] Po bitwie, możesz zamienić miejscami 2 twoje żetony rozkazów na planszy lub przemieścić swój rozkaz na obszar bez rozkazu.
------------------------------
[0-1] Otrzymujesz +2 siły i dwa symbole miecza jeśli posiadasz w tej bitwie więcej jednostek piechurów, niż przeciwnik. (liczy się tylko jednostki znajdujące się na obszarze bitwy)
[0-1] Za każdą kartę Rodu na twoim stosie kart odrzuconych, ta karta otrzymuje symbol miecza.
[1-4] Jeśli się bronisz i przegrasz bitwę, twój przeciwnik nie może przesunąć swoich jednostek na obszar ogarnięty bitwą. Zamiast tego wracają one na obszar, z którego przybyły. Twoje własne jednostki nadal muszą przeprowadzić odwrót.
[1-4] Natychmiast, ta karta i karta rodu przeciwnika są odrzucane. Następnie wybierzcie nowe karty rodu (zakryte). Ten efekt nie działa, gdy któryś z graczy zagrał ostatnia kartę.
[1-3] Po bitwie przeciwnik wybiera i wraca na rękę kartę o najmniejszej wydrukowanej sile ze stosu kart odrzuconych. Po czym płaci Tobie ilość żetonów władzy równą wydrukowanej sile.
[1-3] W tej bitwie siła kart rodu liczy się podwójnie (twoja i przeciwnika)
[1-2] Twoja ostateczna siła armii wynosi 4 lub może być obliczona w sposób zgodny z zasadami.
[3-4] Podczas tej bitwy wygrywa ród o mniejszej ostatecznej sile. Remisy są rozstrzygane w kolejności odwrotnej toru Lenników.
------------------------------
[0-4] [miecz] nielimitowana ilość
[0-4] [wieża] nielimitowana ilość
[1-4] [wieża][wieża] x2
[0-3] [miecz][miecz] x3
[0-2] [miecz][miecz][miecz]
[3-4] [wieża][wieża][wieża]
[0-4] [miecz][wieża]
[1-2][miecz][miecz][wieża]
[3-4][miecz][wieża][wieża]
figol - Sob 12 Lip, 2014
[b]Bitwa o Moat Cailin[/b]
[8] Atakujący [b][color=black]Greyjoy[/color][/b]
[list][0] marsz +0
[2] rycerz
[4] [[color=grey]Stark[/color]] Winterfell (wsparcie): rycerz, rycerz
[1] [b]Dagmer Rozcięta Gęba [1][/b] [miecz][wieża]
[0] [color=red]ostrze nie używa[/color]
wyżej na torze Lenników[/list]
[6] Obrońca [b][color=gold]Baratheon[/color][/b]
[list][4] rycerz, rycerz
[2] [b]Brienne z Tarth [2][/b] [miecz][wieża][/list]
[b][color=black]Greyjoy[/color][/b] wygrywa.
[b][color=gold]Baratheon[/color][/b] przegrywa i wycofuje rycerzy na The Twins.
lub wersja uproszczona:
[b]Bitwa o Moat Cailin[/b]
[8] Atakujący [b][color=black]Greyjoy[/color][/b]
[6] Obrońca [b][color=gold]Baratheon[/color][/b]
[b][color=black]Greyjoy[/color][/b] wygrywa.
[b][color=gold]Baratheon[/color][/b] przegrywa i wycofuje rycerzy na The Twins.
lub w innej formie o ile będzie dobrze przekazana informacja
Martin - Sob 12 Lip, 2014
Gdybym miał się zgłaszać do jakiejś gry, to byłaby to ta <3 Niestety nie mam takiej możliwości, ale postaram się napisać jak najwięcej uwag i własnych propozycji - prawdopodobnie jutro. Tymczasem wyrażę tylko swoją ogromną aprobatę dla faktu, że tak niezwykła gra dostanie numer 69 Czekałeś specjalnie?
figol - Sob 12 Lip, 2014
Jak pojawią się dziś pytania to odpowiem chętnie jutro bo na meczyk idę
Martin napisał/a: | Czekałeś specjalnie? |
Nie czekałem, dziś większość zrobiłem Zorientowałem się jak pisałem temat posta
Jazmatos - Sob 12 Lip, 2014
Hmm ja też się załapię chętnie. Niby mam kilka gier, ale w 55 i 57 to już tak raczej duchem, więc za dużo czasu im nie poświęcam, także to by była 3 gra. A jeszcze nie miałem okazji zagrać z draftem. Hmm ja mam takie pytanie tylko o te punkty wpływów? Jak rozumiem mamy 10 na wstępie i jak je stracimy to już ich nie mamy do końca? Fajny element, tylko tak się zastanawiam, że jak ktoś będzie pod murem i np będzie potrzebował licytacji czy mobilki to nie zużyje większości na raz. Bo to się jednak nieco różni od tej licytacji za ŻW z 52. Ale może to i lepiej, choć może nie wiem, po 5 tych punktów i co turę dostajemy po 1? Ale to tylko taka propozycja.
Rody losowane czy wybierane? I czemu tylko Stark nie ma konia?
Tak jak mówię bardzo chętnie zagram, chyba żeby draft miał być już jutro to nie, ale jeśli w poniedziałek czy inny termin to bardzo chętnie. Jeszcze później napiszę jakieś propozycje kart.
Gog - Sob 12 Lip, 2014
ja chetnie:d w koncu to moja ulubiona wersja :*
Martin - Sob 12 Lip, 2014
Jazmatos napisał/a: | chyba żeby draft miał być już jutro |
Jutro o 22, nie? ;p
Jazmatos - Sob 12 Lip, 2014
A jak wam to wychodziło w praktyce ta I licytacja o tory? Bo ja widzę w tym sens na zwykłym mapach. W 52 czego nie wykorzystało się w I licytacji zostawało na potem, tutaj nie. A wiadomo, że skoro jest tak zbalansowana mapa to większości będzie zależało na gwiazdkach a znacznie mniej na mieczu czy tronie.
Jazmatos - Sob 12 Lip, 2014
Martin napisał/a: | Jazmatos napisał/a: | chyba żeby draft miał być już jutro |
Jutro o 22, nie? ;p |
Znaczy ja jutro na cały dzień w góry jadę i pewno jakoś tak właśnie wrócę, ale pewno i tak nie wszystko zostanie do jutra przygotowane żeby móc ruszyć, więc raczej jestem spokojny
Gog - Sob 12 Lip, 2014
arryn ma tylko 2 zamki w poblizu a np bara 4
Martin - Sob 12 Lip, 2014
Nvm, wygląda na to ze zaliczasz się do wąskiego grona ludzi którzy jutro nie będą oglądać finału mundialu :p mimo wszystko nie wierze ze figol zrobi draft jutro wieczorem
Jazmatos - Sob 12 Lip, 2014
Martin napisał/a: | Nvm, wygląda na to ze zaliczasz się do wąskiego grona ludzi którzy jutro nie będą oglądać finału mundialu :p mimo wszystko nie wierze ze figol zrobi draft jutro wieczorem |
Ja wolę kosza (NBA), a finały już dawno były Piłka nożna zaiste mnie tak jakoś średnio Choć jak się wyrobię to może rzucę okiem
Sardo - Sob 12 Lip, 2014
Zgłaszam się, a jakieś uwagi (jeśli takie będę miał) wrzucę po meczu jak ogarnę ten temat dokładnie .
czarnylord23 - Nie 13 Lip, 2014
Też się zgłoszę. Karty zaraz zgłębię to może coś zarzucę, ale podoba mi się innowacyjna północ i twierdza w bliźniakach dostępna z 2 stron westeros.
Sardo - Nie 13 Lip, 2014
Na razie taka jedna mała uwaga. 10 punktów wpływów na wydarzenia to trochę mało. Bo mamy do 10 tur po 3 karty. Więc tak naprawdę wiele nie wywalczymy. Ja bym dał tak z 18/21 tych punktów. Ale to tylko moje odczucie.
Będziemy mogli sobie nazwać rody? ^^ O zmianę koloru już nie będę marudził
Kart rodu jest mnóstwo, więc ciężko mi się odnieść do nich, trzeba się trochę skupić czytając je. Głownie z powodu ilości niestandardowych umiejętności. Jakbyś ponumerował, to łatwiej byłoby wybierać. Ale to już taka techniczna uwaga na potem.
figol - Nie 13 Lip, 2014
Jazmatos napisał/a: | Hmm ja mam takie pytanie tylko o te punkty wpływów? Jak rozumiem mamy 10 na wstępie i jak je stracimy to już ich nie mamy do końca? Fajny element, tylko tak się zastanawiam, że jak ktoś będzie pod murem i np będzie potrzebował licytacji czy mobilki to nie zużyje większości na raz. Bo to się jednak nieco różni od tej licytacji za ŻW z 52. Ale może to i lepiej, choć może nie wiem, po 5 tych punktów i co turę dostajemy po 1? Ale to tylko taka propozycja.
Rody losowane czy wybierane? I czemu tylko Stark nie ma konia? |
Jest jedna karta, która daje żetony wpływów. Wydaje mi się że gospodarowanie zasobem, którego nie można odnowić może być ciekawe. Rody wybierane. Stark i Greyjoy mają 2 statki(bo musza mieć dla bezpieczeństwa), ale żeby nie było za darmo to maja piechura zamiast rycerza.
Jazmatos napisał/a: | A jak wam to wychodziło w praktyce ta I licytacja o tory? Bo ja widzę w tym sens na zwykłym mapach. W 52 czego nie wykorzystało się w I licytacji zostawało na potem, tutaj nie. A wiadomo, że skoro jest tak zbalansowana mapa to większości będzie zależało na gwiazdkach a znacznie mniej na mieczu czy tronie. |
Właśnie mapa nie jest zbalansowana
Gog napisał/a: | arryn ma tylko 2 zamki w poblizu a np bara 4 |
Arryn ma 2 twierdze, jest trochę odizolowany co fabularnie pasuje. Są rody, które maja gorzej. Np Stark może mieć trudno bo ma morza z dwóch stron.
Martin napisał/a: | Nvm, wygląda na to ze zaliczasz się do wąskiego grona ludzi którzy jutro nie będą oglądać finału mundialu :p mimo wszystko nie wierze ze figol zrobi draft jutro wieczorem |
Jutro nie zrobię. Sam nie wiem, ktróra karta jest najlepsza. Naprawdę ciężki wybór. Nie wiem czy nie będzie lepiej to powoli wydraftować, bo to nie są znane karty tak jak w #52.
Sardo napisał/a: | Na razie taka jedna mała uwaga. 10 punktów wpływów na wydarzenia to trochę mało. Bo mamy do 10 tur po 3 karty. Więc tak naprawdę wiele nie wywalczymy. Ja bym dał tak z 18/21 tych punktów. Ale to tylko moje odczucie.
Będziemy mogli sobie nazwać rody? ^^ O zmianę koloru już nie będę marudził
Kart rodu jest mnóstwo, więc ciężko mi się odnieść do nich, trzeba się trochę skupić czytając je. Głownie z powodu ilości niestandardowych umiejętności. Jakbyś ponumerował, to łatwiej byłoby wybierać. Ale to już taka techniczna uwaga na potem. |
Nad ilością wpływów się zbytnio nie zastanawiałem, bo to może być każda liczba. Czym mniej tym będą trudniejsze wybory i częstsze remisy. Zastanowię się nad tym.
Nazwy rodów już są. Będzie można nazywać postaci na kartach
Ponumeruję jak będzie ostateczna lista. Podejrzewam, że to bedzie trudne zadanie przebić się przez taką listę umiejętności i wybrać najlepsze.
Mieciu - Nie 13 Lip, 2014
Widzę, że każdy będzie dość ostro licytował podczas pierwszej licytacji, żeby mieć dobry ród i dobrą kolejność w drafcie Moim zdaniem trochę za mało kart z symbolami.
czarnylord23 - Nie 13 Lip, 2014
E tam, ja już teraz mogę powiedzieć, że dam 0. Mogę zagrać każdym rodem, a wybieranie jako ostatni daje możliwość wybierania dwóch kart pod rząd.
No i zawsze zostaje wtedy też więcej żetonów na licytacje początkowych pozycji na torach.
Shutt - Nie 13 Lip, 2014
Też się zgłoszę, wszystkie, w których gram się ciągną
Sardo - Nie 13 Lip, 2014
figol napisał/a: | [0-4] Jeśli wygrasz, wybierz ród (informacja tylko do GM) podczas najbliższej fazy wybierania wydarzeń, wydane punkty wpływów tego rodu nie są wliczane. |
Tu mi się nie podoba dowolny ród. Dwóch się umawia i utrudniają trzeciemu niewinnemu
figol napisał/a: | [0-4] Po bitwie, możesz wybrać inny ród, który otrzyma punkt wpływów, jeśli przyjmie otrzymujesz 2 punkty wpływów (informacje sekretne, wiedzą tylko te 2 rody i GM) |
Tutaj bym dał, że można dać punkt wpływów temu, który udzielił nam wsparcia.
figol napisał/a: | [0-4] Przeciwnik wybiera: wydrukowana siła jego karty rodu zostaje zignorowana lub tekst oraz symbole bitwy jego karty zostają zignorowane |
Tu trochę kiepsko z tym wyborem przez przeciwnika, no ale może jest ok. Mi się nie bardzo widzi, już bym wolał, że przy wyborze karty wybieramy (gdy nie znamy jeszcze karty przeciwnika).
figol napisał/a: | [0-4] Jeśli przegrasz tę bitwę twoje jednostki nie są rozbite. Możesz wycofać się na dowolne pole, włącznie z tym zawierającym Żeton Władzy należący do innego gracza. |
Uciąłbym ten fragment z żetonem władzy.
figol napisał/a: | [0-2] Po bitwie, wykonaj akcję Kruka Posłańca. Nie możesz wykorzystać specjalnego rozkazu, ani rozkazu najazdu. |
Czemu bez specjalnych rozkazów? Jeśli ktoś by się mieścił w limicie, to czemu nie.
figol napisał/a: | [1-4] Natychmiast, ta karta i karta rodu przeciwnika są odrzucane. Następnie wybierzcie nowe karty rodu (zakryte) |
Lekko problematyczne, bo doprowadza do sytuacji, w której nigdy się nie przewinie ręki Lepiej jakby był wybór dla gracza grającego tę kartę albo dopisek, że jeżeli jest ostatnią to ta umiejętność nie działa.
figol napisał/a: | [1-3] Po bitwie możesz wybrać ród, który wykona marsz poza kolejnością, musi w tym marszu zaatakować inny ród jeśli to możliwe. |
Po raz kolejny nie podoba mi się zmuszanie do marszu kogoś, kto nie ma z bitwą nic wspólnego, a w dodatku jeszcze zmuszanie do bitwy. Ta druga część jest chyba gorsza od pierwszej i musowo bym ją wyrzucił.
figol napisał/a: | [1-2] Twoja ostateczna siła armii wynosi 4 lub może być obliczona w sposób zgodny z zasadami. |
Nie wiem czemu akurat 4, ale ok
figol napisał/a: | [4] Podczas tej bitwy wygrywa ród o mniejszej ostatecznej sile. Remisy są rozstrzygane w kolejności odwrotnej toru Lenników. |
Fajna karta, ale dlaczego aż za 4? Rozumiem, że za 0 czy 1 byłaby zbyt potężna, ale tak za 2-3-4 byłoby ok wg mnie.
I jeszcze kilka ogólnych spraw:
Cytat: | lub gracza wspierającego przeciwnika |
Takie zapiski mi się nie do końca podobają.
Fajnie, że chciałeś dopasować siły do umiejętności, niektóre ograniczenia mi się nie do końca podobają (np. wspomniana wcześniej 4, lorasowa umiejętność (0-2! w oryginale 3)) i ikonowo-siłowe też:
[1-2][miecz][miecz][wieża] ofensywna karta z małą siłą
[3-4][miecz][wieża][wieża] defensywna karta z dużą siłą
Wydaje mi się, że lepiej byłoby na odwrót.
To takie moje osobiste uwagi, w części może za bardzo się czepiam, ale tak to widzę
figol - Nie 13 Lip, 2014
Nie zamierzam upierać się, aby karty zostały jak są. Nawet liczyłem na to, że wskażecie co można poprawić. Mój komentarz na niebiesko.
Sardo napisał/a: | figol napisał/a: | [0-2] Po bitwie, wykonaj akcję Kruka Posłańca. Nie możesz wykorzystać specjalnego rozkazu, ani rozkazu najazdu. |
Czemu bez specjalnych rozkazów? Jeśli ktoś by się mieścił w limicie, to czemu nie.
a nie będzie za mocne?
figol napisał/a: | [1-4] Natychmiast, ta karta i karta rodu przeciwnika są odrzucane. Następnie wybierzcie nowe karty rodu (zakryte) |
Lekko problematyczne, bo doprowadza do sytuacji, w której nigdy się nie przewinie ręki Lepiej jakby był wybór dla gracza grającego tę kartę albo dopisek, że jeżeli jest ostatnią to ta umiejętność nie działa. Dodam dopisek
figol napisał/a: | [1-3] Po bitwie możesz wybrać ród, który wykona marsz poza kolejnością, musi w tym marszu zaatakować inny ród jeśli to możliwe. |
Po raz kolejny nie podoba mi się zmuszanie do marszu kogoś, kto nie ma z bitwą nic wspólnego, a w dodatku jeszcze zmuszanie do bitwy. Ta druga część jest chyba gorsza od pierwszej i musowo bym ją wyrzucił. Takie zaplanowane zmuszenie kogoś do ataku mogło by być ciekawym zagraniem, ale może lepiej to wyrzucić bo dziwne i problematyczne jest.
figol napisał/a: | [1-2] Twoja ostateczna siła armii wynosi 4 lub może być obliczona w sposób zgodny z zasadami. |
Nie wiem czemu akurat 4, ale ok Ostateczną siłę i zakres można zmienić
figol napisał/a: | [4] Podczas tej bitwy wygrywa ród o mniejszej ostatecznej sile. Remisy są rozstrzygane w kolejności odwrotnej toru Lenników. |
Fajna karta, ale dlaczego aż za 4? Rozumiem, że za 0 czy 1 byłaby zbyt potężna, ale tak za 2-3-4 byłoby ok wg mnie. Jak nie będzie przez to zbyt mocna to można obniżyć.
lorasowa umiejętność (0-2! w oryginale 3) umiejętność lorasa z siłą 2: nie lepiej jak trzeba będzie się troszkę bardziej natrudzić na taki przyjemny efekt? |
Leśnik - Nie 13 Lip, 2014
Zgłaszam się. Mam tylko 2 gry, w których uczestniczę.
Sposób wystartowanie rozgrywki jest bardzo ciekawy i dość zbalansowany. Fajnie pomysł z kartami rodu.
Sardo napisał/a: | figol napisał/a: | [0-4] Jeśli wygrasz, wybierz ród (informacja tylko do GM) podczas najbliższej fazy wybierania wydarzeń, wydane punkty wpływów tego rodu nie są wliczane. |
Tu mi się nie podoba dowolny ród. Dwóch się umawia i utrudniają trzeciemu niewinnemu
+1
figol napisał/a: | [0-4] Po bitwie, możesz wybrać inny ród, który otrzyma punkt wpływów, jeśli przyjmie otrzymujesz 2 punkty wpływów (informacje sekretne, wiedzą tylko te 2 rody i GM) |
Tutaj bym dał, że można dać punkt wpływów temu, który udzielił nam wsparcia.
IMO nie wprowadzałbym dodatkowych ograniczeń
figol napisał/a: | [0-4] Przeciwnik wybiera: wydrukowana siła jego karty rodu zostaje zignorowana lub tekst oraz symbole bitwy jego karty zostają zignorowane |
Tu trochę kiepsko z tym wyborem przez przeciwnika, no ale może jest ok. Mi się nie bardzo widzi, już bym wolał, że przy wyborze karty wybieramy (gdy nie znamy jeszcze karty przeciwnika).
Obawiam, że jeśli gracz by decydował co zignoruje (nawet przed ujawnieniem karty przeciwnika) to ta karta będzie OP
figol napisał/a: | [0-4] Jeśli przegrasz tę bitwę twoje jednostki nie są rozbite. Możesz wycofać się na dowolne pole, włącznie z tym zawierającym Żeton Władzy należący do innego gracza. |
Uciąłbym ten fragment z żetonem władzy.
A mi się podoba
figol napisał/a: | [0-2] Po bitwie, wykonaj akcję Kruka Posłańca. Nie możesz wykorzystać specjalnego rozkazu, ani rozkazu najazdu. |
Czemu bez specjalnych rozkazów? Jeśli ktoś by się mieścił w limicie, to czemu nie.
+1
figol napisał/a: | [1-4] Natychmiast, ta karta i karta rodu przeciwnika są odrzucane. Następnie wybierzcie nowe karty rodu (zakryte) |
Lekko problematyczne, bo doprowadza do sytuacji, w której nigdy się nie przewinie ręki Lepiej jakby był wybór dla gracza grającego tę kartę albo dopisek, że jeżeli jest ostatnią to ta umiejętność nie działa.
Dlaczego się nie przewinie ręki? Jeśli przeciwnik ma ostatnią kartę to na niej się przewija i jako nową zakrytą kartę zagrywa jedną z 6, które mu wróciły. IMO pierwotnie jest ok.
figol napisał/a: | [1-3] Po bitwie możesz wybrać ród, który wykona marsz poza kolejnością, musi w tym marszu zaatakować inny ród jeśli to możliwe. |
Po raz kolejny nie podoba mi się zmuszanie do marszu kogoś, kto nie ma z bitwą nic wspólnego, a w dodatku jeszcze zmuszanie do bitwy. Ta druga część jest chyba gorsza od pierwszej i musowo bym ją wyrzucił.
Też myślę, że taka karta będzie problematyczna. Może tworzyć przegięcia i irytować postronną ofiarę. Ja bym wywalił
figol napisał/a: | [1-2] Twoja ostateczna siła armii wynosi 4 lub może być obliczona w sposób zgodny z zasadami. |
Nie wiem czemu akurat 4, ale ok
4 jest ok, ale może połowę dzikich lub połowę dzikich +1?
figol napisał/a: | [4] Podczas tej bitwy wygrywa ród o mniejszej ostatecznej sile. Remisy są rozstrzygane w kolejności odwrotnej toru Lenników. |
Fajna karta, ale dlaczego aż za 4? Rozumiem, że za 0 czy 1 byłaby zbyt potężna, ale tak za 2-3-4 byłoby ok wg mnie.
Hmmm ja bym zostawił lub dał [3-4]
I jeszcze kilka ogólnych spraw:
Cytat: | lub gracza wspierającego przeciwnika |
Takie zapiski mi się nie do końca podobają.
+1
Fajnie, że chciałeś dopasować siły do umiejętności, niektóre ograniczenia mi się nie do końca podobają (np. wspomniana wcześniej 4, lorasowa umiejętność (0-2! w oryginale 3)) i ikonowo-siłowe też:
[1-2][miecz][miecz][wieża] ofensywna karta z małą siłą
[3-4][miecz][wieża][wieża] defensywna karta z dużą siłą
Wydaje mi się, że lepiej byłoby na odwrót.
A ja lubię jak nie jest tak oczywiste i banalne ustawienie symboli na karcie.
Loras jest 3 i jest przegięty, na 2 lub 1 będzie trzeba więcej pogłówkować, żeby fajnie zastosować tą kartę.
To takie moje osobiste uwagi, w części może za bardzo się czepiam, ale tak to widzę |
Martin - Nie 13 Lip, 2014
Nie zdążę niestety dzisiaj napisać moich uwag co do kart i moich propozycji kart, ale jeśli doczekacie do jutra, to będę miał sporo czasu w dzień i spróbuję wymyślić coś fajnego. Na razie napiszę tylko swoje uwagi i wątpliwości dotyczące zasad.
Moja pierwsza uwaga - ogólna. Zasady powinny być na tyle dopracowane, żeby wszystkie sytuacje, które mogą się pojawić były uwzględnione. Tu niestety troszkę negatywnym przykładem może być #55 Miecia - pomysł super, ale zdarzały się sytuacje, w których w trakcie gry musiał precyzować zasady. Tu z kolei chcesz figol stworzyć od podstaw wszystkie karty - to wymaga dyskusji nad nimi i ew. doprecyzowania tekstów. Po co to piszę? Apeluję po prostu, żebyś gry nie zaczynał zbyt szybko, dopóki wszystko nie będzie jasne
Jeśli chodzi o wybór wydarzeń. Po pierwsze, co się stanie gdy będzie remis w licytacji (tej tajnej)? Wtedy też losujesz? Ale tylko spośród tych, które dostały najwięcej głosów, czy spośród wszystkich? Po drugie, co z wydarzeniami typu Tron Ostrzy, Nadchodzi Zima itp.? Jeśli je zostawisz, to jest jasne, że nikt nie będzie ich licytował (jeśli uważacie inaczej, to powiedzcie dlaczego ), więc jeśli się takie pojawi, to będzie wiadomo, że było wylosowane. W ogóle, wydaje mi się, że te 10 pkt wpływów to bardzo mało i wszyscy będą je kisić, ale to już tylko moje wrażenie ;p może będzie inaczej
Mapka jest super, ale nie rozumiem czemu nie ma takiej samej liczby jednostek u wszystkich. Po co Greyjoyowi 2 statki? Żeby mógł łatwiej wjechać w Starka? On i tak będzie miał najciężej ze wszystkich ;p Nie dość że dostał pod nosem Arryna, dla którego północ wydaje się bardzo atrakcyjna, to jeszcze układ mórz na zachodzie nie wydaje się dla niego korzystny. Czyli będzie atakowany na morzu z dwóch stron. A na dodatek ciężko znaleźć 7 zamków które byłyby w jego zasięgu. Już Twinsy jako szósty wydają się nie do zdobycia ze względu na Greya, a siódmy to chyba najszybciej Dragonstone Więc może jednak przemyśl drobne zmiany w tym kierunku?
Tyle na razie, potem napiszę więcej
Martin - Pon 14 Lip, 2014
Cytat: | [0-4] Jeśli wygrasz, wybierz ród (informacja tylko do GM) podczas najbliższej fazy wybierania wydarzeń, wydane punkty wpływów tego rodu nie są wliczane. |
Też mi się niezbyt podoba wpływanie na gracza nie uczestniczącego w bitwie. Ale ważne jest też to, że punktów wpływów jest mało, a talie aż 3 i jak rozumiem, po użyciu tej karty nie jest wliczana licytacja wybranego gracza we wszystkich 3 taliach. No więc, to będzie bardzo zniechęcać do wydawania punktów wpływów. Czy nie za bardzo?
Cytat: | [0-4] Jeśli wygrasz możesz awansować piechura biorącego udział w bitwie do wieży oblężniczej. (posiadacz tej karty zaczyna grę z dodatkową jednostką wieży oblężniczej) |
A gdzie ma na początku tę dodatkową wieżę oblężniczą? Ciakawy pomysł, ale to powinno być określone.
Cytat: | [0-4] Po bitwie, możesz wybrać inny ród, który otrzyma punkt wpływów, jeśli przyjmie otrzymujesz 2 punkty wpływów (informacje sekretne, wiedzą tylko te 2 rody i GM) |
Nie rozumiem - to czy ja dostanę 2 punkty zależy od tego czy on przyjmie ten 1, który mu daję? A czemu miałby nie przyjąć? ;p W ogóle to ta karta jest chyba jedynym sposobem na zwiększanie swojej liczby punktów wpływów, ale niezbyt mi się podoba, że miałoby to leżeć całkowicie w rękach tylko jednego gracza.
Cytat: | [0-4] Otrzymujesz 1 żeton władzy za każdą kartę rodu na ręce więcej od przeciwnika.
|
Tu mi się nasuwa pytanie, w którym momencie sprawdzamy kto ma więcej? Czy jeśli przeciwnik zagrał ostatnią kartę, a mi została jedna, to on ma 0 i dostaję żeton, czy ma już 6? A co, jeśli zagrał kartę, która pozwala mu zamienić kartę (jak Aeron)? Może przydałby się dopisek "po bitwie"?
Cytat: | [0-3] W fazie przygotowania, wybierz nazwę obszaru. Jeśli atakujesz lub bronisz nazwanego obszaru ta karta otrzymuje +2 siły i miecz. |
Fajne, ale zastanawiam się, czy nie byłoby sensownie ograniczyć to do obszarów lądowych.
Cytat: | [0-2] Po bitwie, wykonaj akcję Kruka Posłańca. Nie możesz wykorzystać specjalnego rozkazu, ani rozkazu najazdu. |
To chyba wymaga troszkę doprecyzowania. Co z polami bez rozkazu? Np. takimi na których był ale został zużyty (najazd) albo tymi, które zdobyłem w tej turze? Czy mogę na nich położyć rozkaz? Z drugiej strony, czy mogę położyć rozkaz, który już w tej turze położyłem i później zużyłem? Zasady Kruka Posłańca takich rzeczy nie uwzględniają
Cytat: | [0-2] Jeśli wygrasz tę bitwę, zamiast zdejmować z obszaru ogarniętego bitwą żeton Rozkazu, możesz go przejąć i wykorzystać jak swój własny. |
A co, jeśli to przekracza mój limit rozkazów?
Cytat: | [0-2] Jeśli wygrasz tę bitwę, zamień jedną z jednostek pokonanego przeciwnika na własną (zanim przeprowadzi on odwrót). Nie możesz tego zrobić, jeśli zostałby przekroczony limit Zaopatrzenia. |
Zanim przeprowadzi odwrót, ale po uwzględnieniu strat jak rozumiem? Kto wybiera, która jednostka zostanie zamieniona - ja czy przeciwnik?
Cytat: | [0-2] Możesz usunąć dowolny rozkaz wsparcie z planszy. Ród, któremu usunięto wsparcie otrzyma 3 żetony władzy. |
Czy mogę usunąć własny?
Cytat: | [1-3] Po bitwie możesz wybrać ród, który wykona marsz poza kolejnością, musi w tym marszu zaatakować inny ród jeśli to możliwe. |
Podobnie jak innym, niezbyt podoba mi się to wpływanie na inne rody i jeszcze wymuszanie walki.
Cytat: | [1-2] W tej bitwie siła kart rodu liczy się podwójnie (twoja i przeciwnika) |
Ciekawy pomysł, ale skoro jest to maksymalnie 2, to nie chciałbym mieć takiej karty na ręcę i jestem niemal pewien, że nikt jej nie wybierze, bo to częściej będzie korzystniejsze dla przeciwnika niż dla mnie.
figol - Pon 14 Lip, 2014
Dzięki za komentarze, to już wiem mniej więcej co poprawić.
Zamienić Greyjoyowi na to co większość: rycerz+ 2 piechury + statek ?
Leśnik - Pon 14 Lip, 2014
figol napisał/a: |
Zamienić Greyjoyowi na to co większość: rycerz+ 2 piechury + statek ? |
IMO Tak
figol - Wto 15 Lip, 2014
Zmiany:
-Każdy ród otrzymuje na początku gry 20 punktów wpływów
-wydarzenia z największa ilością wydanych punktów wejdą w życie, w przypadku remisów, wydarzenia będą losowane (spośród wydarzeń o największej liczbie głosów)
- na mapie Greyjoy ma teraz 1 statek
Karty:
Czerwone odrzucone, na zielono zmniany
[0-4] Jeśli wygrasz, wybierz ród (informacja tylko do GM) podczas najbliższej fazy wybierania wydarzeń, wydane punkty wpływów tego rodu nie są wliczane.
[0-4] Po bitwie, możesz wybrać inny ród, który otrzyma punkt wpływów, jeśli przyjmie otrzymujesz 2 punkty wpływów (informacje sekretne, wiedzą tylko te 2 rody i GM)
[1-3] Po bitwie możesz wybrać ród, który wykona marsz poza kolejnością, musi w tym marszu zaatakować inny ród jeśli to możliwe.
[1-4] Natychmiast, ta karta i karta rodu przeciwnika są odrzucane. Następnie wybierzcie nowe karty rodu (zakryte). Ten efekt nie działa, gdy któryś z graczy zagrał ostatnia kartę.
[0-4] Jeśli przeciwnik zagrał kartę z tekstem, natychmiast możesz odrzucić tą kartę na stos odrzuconych, a następnie wybrać nową kartę rodu. Powód zmiany poniżej.
[1-3] W tej bitwie siła kart rodu liczy się podwójnie (twoja i przeciwnika)
[3-4] Podczas tej bitwy wygrywa ród o mniejszej ostatecznej sile. Remisy są rozstrzygane w kolejności odwrotnej toru Lenników.
[0-2] Natychmiast przesuń jeden z żetonów swojego przeciwnika na najniższą pozycję wybranego przez ciebie toru Wpływów. Usunąłem: lub gracza który wspiera go w tej bitwie
Cytat: | [0-2] Możesz usunąć dowolny rozkaz wsparcie z planszy. Ród, któremu usunięto wsparcie otrzyma 3 żetony władzy. |
Czy mogę usunąć własny? Tak, można.
Cytat: | [0-2] Jeśli wygrasz tę bitwę, zamiast zdejmować z obszaru ogarniętego bitwą żeton Rozkazu, możesz go przejąć i wykorzystać jak swój własny. |
A co, jeśli to przekracza mój limit rozkazów? To karta z Winds of Winter. Wg mnie można przejąć bez względu na limit. Nie znam się. Potrzebne potwierdzenie od kogoś ogarniętego
Cytat: | [0-2] Po bitwie, wykonaj akcję Kruka Posłańca. Nie możesz wykorzystać specjalnego rozkazu, ani rozkazu najazdu. |
To chyba wymaga troszkę doprecyzowania. Co z polami bez rozkazu? Np. takimi na których był ale został zużyty (najazd) albo tymi, które zdobyłem w tej turze? Czy mogę na nich położyć rozkaz? Z drugiej strony, czy mogę położyć rozkaz, który już w tej turze położyłem i później zużyłem? Zasady Kruka Posłańca takich rzeczy nie uwzględniają
Żeby zamienić musisz mieć niewykorzystany rozkaz na jakimś obszarze. Uważam, że można zamienić na rozkaz, który został zdjęty wcześniej w tej turze. Po bitwie: czyli nawet marsz, którym wywołano bitwę można zamienić, trzeba mieć tylko inny obszar, gdzie jest rozkaz.
Cytat: | [0-4] Otrzymujesz 1 żeton władzy za każdą kartę rodu na ręce więcej od przeciwnika.
|
Tu mi się nasuwa pytanie, w którym momencie sprawdzamy kto ma więcej? Czy jeśli przeciwnik zagrał ostatnią kartę, a mi została jedna, to on ma 0 i dostaję żeton, czy ma już 6? A co, jeśli zagrał kartę, która pozwala mu zamienić kartę (jak Aeron)? Może przydałby się dopisek "po bitwie"? Jak nie ma po bitwie, to nawet łatwiej. Biorąc przykład z gry na żywo, jest to moment gdy karty sa po odkryciu rozpatrywane. Ewentualne kolizje wg tronu. Postaram się poszukać juz teraz takich kolizji.
Cytat: | Jeśli gracz wykorzystał swoją ostatnią (tj. siódmą) kartę
Rodu, pod koniec bitwy bierze na rękę pozostałe sześć kart Rodu
znajdujących się obecnie na stosie kart odrzuconych. Ostatnia
zagrana karta pozostaje na stosie kart odrzuconych |
Cytat: | [0-4] Jeśli wygrasz możesz awansować piechura biorącego udział w bitwie do wieży oblężniczej. (posiadacz tej karty zaczyna grę z dodatkową jednostką wieży oblężniczej) |
A gdzie ma na początku tę dodatkową wieżę oblężniczą? Ciakawy pomysł, ale to powinno być określone. Ten ród będzie miał 3 dostępne wież do wybudowania, nie dostanie tej wieży do początkowych sił.
Cytat: | [0-3] W fazie przygotowania, wybierz nazwę obszaru. Jeśli atakujesz lub bronisz nazwanego obszaru ta karta otrzymuje +2 siły i miecz. |
Fajne, ale zastanawiam się, czy nie byłoby sensownie ograniczyć to do obszarów lądowych. Możliwe że lepiej tak, ktoś się jeszcze wypowie?
Cytat: | [0-3] Zignoruj tekst zdolności karty rodu przeciwnika | Może x2 ??
Co do wydarzeń takich jak: Tron Ostrzy, Nadchodzi Zima. Prawdopodobnie nie będą wybierane na początku. Trudno. Nie uważam jednak to za problem.
Jest akurat 7 :
Jazmatos
Gog
Sardo
czarnylord23
Mieciu
Shutt
Leśnik
Tyle na razie, troszkę nie mam obecnie czasu
Mieciu - Wto 15 Lip, 2014
W sumie to się nie zgłaszałem bo i tak mam aż 5 gier już, ale mogę zagrać
figol napisał/a: | Cytat: | [0-3] W fazie przygotowania, wybierz nazwę obszaru. Jeśli atakujesz lub bronisz nazwanego obszaru ta karta otrzymuje +2 siły i miecz. |
Fajne, ale zastanawiam się, czy nie byłoby sensownie ograniczyć to do obszarów lądowych. Możliwe że lepiej tak, ktoś się jeszcze wypowie? Wydaje mi się, że ta karta byłaby zbyt OP, gdyby można by było jej używać na obszarze morskim
Cytat: | [0-3] Zignoruj tekst zdolności karty rodu przeciwnika | Może x2 ?? Jestem jak najbardziej za, bo ta karta jest banalna, ale niezwykle szkuteczna |
Shutt - Wto 15 Lip, 2014
Naskrobie coś jutro jak wrócę z praktyk
figol - Sro 16 Lip, 2014
[0-3] W fazie przygotowania, wybierz nazwę obszaru lądowego. Jeśli atakujesz lub bronisz nazwanego obszaru ta karta otrzymuje +2 siły i miecz.
[0-3] Zignoruj tekst zdolności karty rodu przeciwnika x2
Dodaję druga taka kartę, jest dużo dobrych zdolności, przyda się
[0-4] Weź 2 żetony władzy, za każdą jednostkę która zginęła w tej bitwie. Tutaj zastanawiam się nad 3 żetonami, trudno wyciągną z takiej karty korzyść. ???
[0-2] Po bitwie, wykonaj akcję Kruka Posłańca. Nie możesz wykorzystać specjalnego rozkazu, ani rozkazu najazdu.
Bez specjalnych rozkazów, czy jednak z nimi? Przydałby się jeszcze z jeden chociaż głos w tej kwestii
Gog - Sro 16 Lip, 2014
figol napisał/a: | [0-3] W fazie przygotowania, wybierz nazwę obszaru lądowego. Jeśli atakujesz lub bronisz nazwanego obszaru ta karta otrzymuje +2 siły i miecz.
[0-3] Zignoruj tekst zdolności karty rodu przeciwnika x2
Dodaję druga taka kartę, jest dużo dobrych zdolności, przyda się
[0-4] Weź 2 żetony władzy, za każdą jednostkę która zginęła w tej bitwie. Tutaj zastanawiam się nad 3 żetonami, trudno wyciągną z takiej karty korzyść. ???
[0-2] Po bitwie, wykonaj akcję Kruka Posłańca. Nie możesz wykorzystać specjalnego rozkazu, ani rozkazu najazdu.
Bez specjalnych rozkazów, czy jednak z nimi? Przydałby się jeszcze z jeden chociaż głos w tej kwestii | oczywiscie, że ze specjalnymi dziękuję za uwagę
Leśnik - Sro 16 Lip, 2014
IMO Niech będzie ze specjalnymi ale oczywiście z limitem gwiazdek.
figol - Sro 16 Lip, 2014
E: [0-2] Po bitwie, wykonaj akcję Kruka Posłańca. Nie możesz wykorzystać rozkazu najazdu. (Nie można przekroczyć limitu specjalnych rozkazów, ani wykładać rozkazów zabronionych w danej turze.) Zmienione.
Martin - Sro 16 Lip, 2014
Akcja kruka posłańca z zasady nie pozwala przekroczyć limitu gwiazdek, jak również kłaść rozkazów zabronionych w danej turze
figol - Sro 16 Lip, 2014
Martin napisał/a: | Akcja kruka posłańca z zasady nie pozwala przekroczyć limitu gwiazdek, jak również kłaść rozkazów zabronionych w danej turze |
Będzie to napisane w nawiasie jako przypomnienie
Cytat: | [0-3] Jeśli wygrasz bitwę, możesz usunąć znajdujący się na obszarze bitwy rozkaz i umieścić na nim rozkaz wsparcia lub obrony (lub przełożyć go z innego pola). |
Podrasowana karta z WoPa (nie tylko w ataku, ale zawsze działa jak wygra). W tym przypadku jak jest brak np wsparcia, to można mimo to dać wsparcie??
Mieciu - Sro 16 Lip, 2014
figol napisał/a: |
Cytat: | [0-3] Jeśli wygrasz bitwę, możesz usunąć znajdujący się na obszarze bitwy rozkaz i umieścić na nim rozkaz wsparcia lub obrony (lub przełożyć go z innego pola). |
Podrasowana karta z WoPa (nie tylko w ataku, ale zawsze działa jak wygra). W tym przypadku jak jest brak np wsparcia, to można mimo to dać wsparcie?? |
Myślę, że ograniczenie z 3 talii powinno działać na każdą kartę.
Co do karty z utratą jednostek i zyskiwaniem za nie żetony, to myślę, że może być
3 żetony.
czarnylord23 - Sro 16 Lip, 2014
figol napisał/a: | Cytat: | [0-3] Jeśli wygrasz bitwę, możesz usunąć znajdujący się na obszarze bitwy rozkaz i umieścić na nim rozkaz wsparcia lub obrony (lub przełożyć go z innego pola). |
Podrasowana karta z WoPa (nie tylko w ataku, ale zawsze działa jak wygra). W tym przypadku jak jest brak np wsparcia, to można mimo to dać wsparcie?? |
Nie. Tak samo jeżeli gracz nie ma gwiazdek nie może dać wsparcie+1*. I jeżeli ma 1* i wykonał wcześniej np. marsz+1 lub najazd z * to również nie może dać wsparcia+1*.
Obrony analogicznie.
Gog - Sro 16 Lip, 2014
Mieciu napisał/a: | figol napisał/a: |
Cytat: | [0-3] Jeśli wygrasz bitwę, możesz usunąć znajdujący się na obszarze bitwy rozkaz i umieścić na nim rozkaz wsparcia lub obrony (lub przełożyć go z innego pola). |
Podrasowana karta z WoPa (nie tylko w ataku, ale zawsze działa jak wygra). W tym przypadku jak jest brak np wsparcia, to można mimo to dać wsparcie?? |
Myślę, że ograniczenie z 3 talii powinno działać na każdą kartę.
Co do karty z utratą jednostek i zyskiwaniem za nie żetony, to myślę, że może być
3 żetony. | czemu na kazda karte? nie moze mozna go uzyc w odpowiedniej fazie westeros, z karty jak najbardziej można moim zdaniem wydarzenia odnoszą się do fazy planowania
czarnylord23 - Sro 16 Lip, 2014
Już kiedyś o tym dyskutowaliśmy.
W instrukcji określenie "podczas fazy planowania" oraz "na rundę" jest używane zamiennie jak synonimy, ponieważ nie było wtedy możliwości kładzenia rozkazów inaczej niż w fazie planowania (oraz z Akcji Kruka Posłańca).
Cytat: | Oprócz 10 zwykłych żetonów Rozkazów każdy Ród posiada również pięć żetonów Specjalnych Rozkazów. Podczas fazy Planowania gracz może wykorzystać dowolne ze swoich 10 zwykłych żetonów Rozkazów, ale może wykorzystać tylko tyle żetonów Specjalnych Rozkazów, ile gwiazdek wydrukowano obok jego pozycji na torze Królewskiego Dworu.
Na przykład, w grze na pięciu lub sześciu graczy, gracz na najwyższej pozycji toru Królewskiego Dworu może wykorzystać do trzech żetonów Specjalnych Rozkazów na rundę, gracz na czwartej pozycji może wykorzystać tylko jeden taki żeton itd. |
figol - Czw 17 Lip, 2014
Talia III:
Jesienne deszcze [dzicy] Podczas tej rundy nie można przydzielać rozkazów Marszu +1.
Morze sztormów [dzicy] Podczas tej rundy nie można przydzielać rozkazów Najazdu.
Nawałnica mieczy [dzicy] Podczas tej rundy nie można przydzielać rozkazów Obrony.
Sieć kłamstw [dzicy] Podczas tej rundy nie można przydzielać rozkazów Wsparcia.
Uczta dla wron [dzicy] Podczas tej rundy nie można przydzielać rozkazów Umocnienia Władzy.
Pod miecz Posiadacz żetonu Ostrza z Valyriańskiej Stali wybiera jedno ograniczenie tej rundy: a) nie można przydzielać rozkazów Obrony b) nie można przydzielać rozkazów Marszu +1 lub c) nie ma żadnych ograniczeń.
Pod miecz Posiadacz żetonu Ostrza z Valyriańskiej Stali wybiera jedno ograniczenie tej rundy: a) nie można przydzielać rozkazów Obrony b) nie można przydzielać rozkazów Marszu +1 lub c) nie ma żadnych ograniczeń.
Atak dzikich Dzicy atakują Westeros.
Atak dzikich Dzicy atakują Westeros.
Atak dzikich Dzicy atakują Westeros.
Zamniniłem fazy Planowania na rundy i sprawa zamknieta
[0-4] Weź 3 żetony władzy, za każdą jednostkę która zginęła w tej bitwie. Zmieniłem z 2 żetonów na 3.
czarnylord23 napisał/a: | I jeżeli ma 1* i wykonał wcześniej np. marsz+1 lub najazd z * to również nie może dać wsparcia+1*.
Obrony analogicznie. |
Czyli np gracz na dwie gwiazdki. W fazie planowania wystawia marsz+1* i wsparcie+1* (nie ma ograniczeń w tej rundzie). Używa marszu +1*, marsz schodzi. Potem zagrywa tą kartę z akcją kruka posłańca: może zamienić wsparcie +1* na marsz+1*, ale innego rozkazu na ten marsz nie może zamienić, bo użyłby wtedy 3 specjalnych. Zgadza się??
figol - Czw 17 Lip, 2014
To kiedy zaczynamy?? Poza polem gry mogę założyć oddzielny temat na początkowe licytacje i draft.
Draft w formie PBF czy w formie 'wszyscy są na forum w jeden wieczór' ??
Gog - Czw 17 Lip, 2014
ts? skype?
Jazmatos - Czw 17 Lip, 2014
Byle nie w niedzielę i w sobotę jakoś strasznie późno bo w góry jadę znowu, a tak to mi obojętne Możemy się umówić na forum wszyscy.
figol - Czw 17 Lip, 2014
Wiecie, tylko to nie są znane karty tak jak było w #52 to może będzie potrzebne więcej czasu. Jeszcze trzeba przejść przez 3 licytacje :kolejność, tron, miecz (kruk jest automatycznie jako reszta), to możemy się do niedzieli nie wyrobić z tym
Leśnik - Czw 17 Lip, 2014
Chyba najlepiej będzie to ogarniać tradycyjnie, jeśli wszyscy będą te 2x dziennie na forum to w kilka dni to ogarniemy, a przynajmniej będzie więcej czasu na przemyślenie i nie będę musiał nic instalować
czarnylord23 - Czw 17 Lip, 2014
Licytacje tradycyjnie, jak uda się draft ogarnąć w 1 wieczór to dobrze, jak nie to zacznijmy normalnie bo to bez sensu czekać w nieskończoność na termin pasujacy wszystkim.
Ja już pierwszą licytację posłałem.
Gog - Czw 17 Lip, 2014
co sie teraz dzieje moge jakas rozpiskę ?:D
figol - Pią 18 Lip, 2014
Ilość żetonów do wydania:
Jazmatos - 15
Gog - 15
Sardo - 15
czarnylord23 - 15
Mieciu - 15
Shutt - 15
Leśnik- 15
Wysyłacie teraz do mnie na PW ilość żetonów jaką przeznaczacie na licytacje kolejności. (W przypadku remisu wyższą pozycje zajmie osoba z krótszym stażem na forum)
Wyniki ujawnię tutaj, po czym w kolejności od osoby która dała najwięcej wybierzecie rody. Tak kolejność będzie miała także znaczenie podczas draftu.
Potem z tych żetonów, które Wam zostały będziecie licytować Tron Miecz i Kruka.
Przypominam, że musicie wydać na te 4 licytacje wszystkie 15 żetonów.
Jazmatos - Pią 18 Lip, 2014
Czyli najpierw licytujemy kolejność wyboru rodu, a dopiero później tory jak rozumiem?
figol - Pią 18 Lip, 2014
Tak, najpierw rody. Tory jak będzie wiadomo kto jest którym rodem.
Mam już 3 licytacje.
figol - Pią 18 Lip, 2014
Został tylko Shutt.
Shutt - Pią 18 Lip, 2014
O kurde, trochę zakopany jestem i przeoczylem licytacje
Za chwile ogarne co i jak
figol - Pią 18 Lip, 2014
Licytacja kolejności wybierania:
Przydzielam numery:
1) Shutt - 4
2) Leśnik - 2
3) Jazmatos - 1 - Dołączył: 21 Sty 2014
4) Mieciu - 1 - Dołączył: 07 Sie 2013
5) Gog - 1 - Dołączył: 09 Sie 2012
6) Sardo - 1 - Dołączył: 14 Lip 2010
7) czarnylord23 - 0
Obecna ilość żetonów do wydania:
1) Shutt - 11
2) Leśnik - 13
3) Jazmatos - 14
4) Mieciu - 14
5) Gog - 14
6) Sardo - 14
7) czarnylord23 - 15
W kolejności od Shutta do Czarnegolorda wybieracie rody.
Potem licytacja toru Żelaznego Tronu. Remisy będzie rozstrzygał Shutt.
Shutt - Pią 18 Lip, 2014
Dammit miałem dać 3
Sardo - Pią 18 Lip, 2014
Haha, a myślałem, że ten 1 żeton to dużo
Chyba jestem najdłużej na tym forum, choć w odróżnieniu do niektórych nie rejestrowałem się specjalnie dla GoTa. W sumie patrząc na aktywność tego działu można się pokusić o założenie forum dedykowanemu tej planszówce...
Nie żebym się żalił, bo do wyboru kart mam odpowiadającą mi pozycję (będę prawie 2 razy pod rząd). Generalnie bardziej zależało mi na wyborze rodu, ale może zostanie mi odpowiadająca pozycja na mapie Będę chociaż mógł wybrać sobie z kim chcę sąsiadować
figol - Pią 18 Lip, 2014
MAPA
Shutt - Pią 18 Lip, 2014
Żeby było ciekawie, może Tyrell nie będzie na mnie szedł.
Biorę Lannisterów
Jazmatos - Pią 18 Lip, 2014
Wiedziałem, że jak dam 1 to zyskam na najkrótszym stażu Dobrze, że nie dałem 2 No lannisterzy dużo koronek tam mają To sobie odzyskasz na przyszłe licytacje
Leśnik - Pią 18 Lip, 2014
Ehhh ale przepłaciłem, jak na mój staż
Niech będzie Arryn, grywałem nim tylko w wariancie 4 os. wiec powinno być coś nowego i ciekawego.
Jazmatos - Pią 18 Lip, 2014
Hmm kurczę kusi wybrać Barę sporo możliwej farmy, no ale trochę trudniej się pewno nimi będzie grać, więc wybieram Tyrellów.
Shutt - Pią 18 Lip, 2014
Też zastanawiałem się nad Barą, ale jakoś Lanni będzie miał chyba ciekawiej.
Mieciu - Pią 18 Lip, 2014
A ja właśnie mam dylemat czy grać Greyem czy Barą
Za chwilę napiszę
Jazmatos - Pią 18 Lip, 2014
Ja się zastanawiałem najbardziej nad Lannim i Arrynem, ale że te opcje zostały wybrane to co został mi Tyrell i Bara. Tyrell trochę ogołocono inne rody mają przynajmniej 2 jak nie 3 symbole. Bo rozumiem po 1 beczce ale inni mają 2 koronki do tego co przy Grze o Tron to jednak przewaga. No ale jednak Barą choć ciekawie to jednak jest ryzyko grać Tylu sąsiadów
czarnylord23 - Sob 19 Lip, 2014
figol napisał/a: | W kolejności od Shutta do Czarnegolorda wybieracie rody. |
Nie wprowadzaj innych w błąd, jestem ostatni więc będę wybierał 1 ród ze zbioru zawierającego 1 ród, a to żaden wybór.
Cieszę się tylko że nie dostanę Tyrella, bo nie ma rodu którym bym grał częściej (chociaż w porównaniu do wszystkich forumowiczów to mam na koncie pewnie zatrważająco małą ilość gier).
Edit: Nawiasem mówiąc całkiem długa to chwila Miecia.
Jazmatos - Sob 19 Lip, 2014
I tak bardzo duży wpływ będzie miał ten draft, kto jaki deck zmontuje.
Martin - Sob 19 Lip, 2014
czarnylord23 napisał/a: | chociaż w porównaniu do wszystkich forumowiczów to mam na koncie pewnie zatrważająco małą ilość gier |
To w sumie ciekawe spostrzezenie. W jakiejś wolnej chwili w pracy (sezon ogórkowy) spróbuję policzyć kto ma ile gier na koncie i zobaczymy Kto prowadzi w rankingu ( choć jestem prawie pewien ze Gog :p)
Jazmatos - Sob 19 Lip, 2014
Ja z kolei postawiłem sobie inny cel Nie najwięcej gier, ale postów w przeliczeniu na dzień Co wkurza nieco Beeza Sprawdziłem wszystkich aktywniejszych graczy, tylko Ty Martin mnie wyprzedzasz mając ponad 6,17 postów dziennie, ja tylko 5,30 ale i tak druga lokata jest Nie no taki żart, choć faktycznie kiedyś na to zwróciłem uwagę
Martin - Sob 19 Lip, 2014
A guzu nie ma więcej od ciebie? Prowadzę w lidze spamerów przypominają się stare czasy kiedy miałem 12 lat, nie było jeszcze facebooka i spamowanie na forach o tematyce rpg i gier komputerowych było moim sensem internetowego życia :p
ps. Jak chcesz mieć dużo postów to poprowadź grę
Gog - Sob 19 Lip, 2014
a ja mam najwięcej postów tak?:D
Mieciu - Sob 19 Lip, 2014
Wybieram Baratheona
Gog - Sob 19 Lip, 2014
stark niech bedzie;d
Sardo - Sob 19 Lip, 2014
wybieram Martella
w podstawce i w dodatku nie potrafię grać dobrze Greyjoyem, więc i tu nie chcę by tak było
figol - Sob 19 Lip, 2014
Rody:
1) Shutt - Lannister
2) Leśnik - Arryn
3) Jazmatos - Tyrell
4) Mieciu - Baratheon
5) Gog - Stark
6) Sardo - Martell
7) czarnylord23 - Greyjoy
Obecna ilość żetonów do wydania:
1) Shutt - Lannister - 11
2) Leśnik - Arryn - 13
3) Jazmatos - Tyrell - 14
4) Mieciu - Baratheon - 14
5) Gog - Stark - 14
6) Sardo - Martell - 14
7) czarnylord23 - Greyjoy - 15
Licytacja toru Żelaznego Tronu. Remisy będzie rozstrzygał Lannister.
Jazmatos - Sob 19 Lip, 2014
Martin napisał/a: | A guzu nie ma więcej od ciebie? Prowadzę w lidze spamerów przypominają się stare czasy kiedy miałem 12 lat, nie było jeszcze facebooka i spamowanie na forach o tematyce rpg i gier komputerowych było moim sensem internetowego życia :p
ps. Jak chcesz mieć dużo postów to poprowadź grę |
Przecież żartowałem, ja po prostu lubię komentować rozgrywkę na bieżąco, tak już mam Ale fakt Guzu prowadzi ma prawie 7, więc zdecydowany lider, ale fakt prowadził kilka gier to siłą rzeczy dokłada parę postów dziennie
A co do prowadzenia rozgrywki to hmm, no niby bym mógł, ale czuję, że nie oparłbym się pokusie ingerowania w rozgrywkę Typu nie było by u mnie sytuacji 5 tur bez mobilki
czarnylord23 - Sob 19 Lip, 2014
Martin napisał/a: | czarnylord23 napisał/a: | chociaż w porównaniu do wszystkich forumowiczów to mam na koncie pewnie zatrważająco małą ilość gier |
To w sumie ciekawe spostrzeżenie. W jakiejś wolnej chwili w pracy (sezon ogórkowy) spróbuję policzyć kto ma ile gier na koncie i zobaczymy Kto prowadzi w rankingu ( choć jestem prawie pewien ze Gog :p) |
Ale ja mówię nie o grach na forum, ale w rzeczywistości. A nie licząc gier na 5 osób które zdarzały się najczęściej to już w ogóle bieda.
Chociaż na forum też aktywnością nie grzeszyłem, grałem chyba tylko w #14, #26, #27, #35, #46 i #53. Gog grał chyba raz w więcej gier jednocześnie.
PS Dziękuję za Greyjoyów, może wolałbym Starków ale grunt że to nie Tyrellowie.
Jazmatos - Sob 19 Lip, 2014
Co tak wszyscy Tyrellów nie lubią? Zaraz zwątpię w swój wybór
Sardo - Sob 19 Lip, 2014
haha, też tego nie rozumiem
lubię tyrellową okolicę, a że mam blisko to może wpadnę na jakieś zrywanie kwiatków
Jazmatos - Sob 19 Lip, 2014
Sardo napisał/a: | haha, też tego nie rozumiem
lubię tyrellową okolicę, a że mam blisko to może wpadnę na jakieś zrywanie kwiatków |
Żeby kwiatki nie uznały, że jednak cieplejszy klimat im się lepiej przysłuży
czarnylord23 - Sob 19 Lip, 2014
Jazmatos napisał/a: | Co tak wszyscy Tyrellów nie lubią? Zaraz zwątpię w swój wybór |
Po prostu w ostatnim czasie grałem 3 razy w rzeczywistości i 2 razy dostałem Tyrellów. I w sumie ogólnie Tyrellowi to prawie 40% moich gier.
Sardo - Sob 19 Lip, 2014
Jazmatos napisał/a: | Sardo napisał/a: | haha, też tego nie rozumiem
lubię tyrellową okolicę, a że mam blisko to może wpadnę na jakieś zrywanie kwiatków |
Żeby kwiatki nie uznały, że jednak cieplejszy klimat im się lepiej przysłuży |
Na pustyniach i w dużym upale szybko zwiędną. Korzystniejsze będą dobrze nawodnione gleby w dorzeczu
Jazmatos - Sob 19 Lip, 2014
Sardo napisał/a: | Jazmatos napisał/a: | Sardo napisał/a: | haha, też tego nie rozumiem
lubię tyrellową okolicę, a że mam blisko to może wpadnę na jakieś zrywanie kwiatków |
Żeby kwiatki nie uznały, że jednak cieplejszy klimat im się lepiej przysłuży |
Na pustyniach i w dużym upale szybko zwiędną. Korzystniejsze będą dobrze nawodnione gleby w dorzeczu |
Nie słyszałeś o róży pustynnej? Nie no zobaczymy. Wszystko będzie zależało od pozycji i decku jaki sobie skompletujemy Zresztą Ty po kwiatki możesz zajrzeć, a ja do Ciebie nie? Niby gdzie byś chciał ekspansje prowadzić na Baratheona no chyba, że tak
Gog - Sob 19 Lip, 2014
a karty draftujemy w jakiej kolejnosci?
czarnylord23 - Sob 19 Lip, 2014
Cytat: | - Wybieracie karty w kolejności 1234567 7654321 1234567 7654321 123... (te same numery co podczas wybierania rodu) |
Jazmatos - Sob 19 Lip, 2014
Jak nam licytacja o tron tyle schodzi to, aż strach pomyśleć ile draft zajmie
figol - Nie 20 Lip, 2014
Jazmatos napisał/a: | Jak nam licytacja o tron tyle schodzi to, aż strach pomyśleć ile draft zajmie |
Tak długo nie zajęła, nie miałem wczoraj wieczorem czasu
Licytacja toru Żelaznego Tronu:
Arryn - 1
Greyjoy - 1
Lannister - 0
Tyrell - 0
Baratheon - 0
Stark - 0
Martell - 0
Lannister decyduje o kolejności.
Obecna ilość żetonów do wydania:
1) Shutt - Lannister - 11
2) Leśnik - Arryn - 12
3) Jazmatos - Tyrell - 14
4) Mieciu - Baratheon - 14
5) Gog - Stark - 14
6) Sardo - Martell - 14
7) czarnylord23 - Greyjoy - 14
Licytację Miecza i Kruka możecie wysłać jednocześnie, tak aby suma wynosiła tyle ile teraz macie.
czarnylord23 - Nie 20 Lip, 2014
Lordzie Lannister, oczywiście Riverrun jest twoje.
E:Czekam na decyzję Lannistera z wysłaniem ŻW.
Gog - Nie 20 Lip, 2014
prosze o bycie ostatnim
Shutt - Nie 20 Lip, 2014
Czemu tak słabo licytujecie?
Kolejność na Żelaznym Tronie:
Arryn
Greyjoy
Lannister - 0
Martell - 0
Tyrell - 0
Baratheon - 0
Stark - 0
Grey jets za blisko mnie żeby miał Tron - co do samego Riverrun to i tak w 1szej turze weźmiesz Twinsy, a ja Riverrun, więc nie oferuj mi łaskawie to co jest moje
Sardo - Nie 20 Lip, 2014
Ooo, generalnie doceniam gest Lannistera co do usadowienia mnie
Jazmatos - Nie 20 Lip, 2014
Sardo napisał/a: | Ooo, generalnie doceniam gest Lannistera co do usadowienia mnie |
Ja też
Shutt - Nie 20 Lip, 2014
Wszyscy szcześliwi
Lepiej być nie mogło. Sypnijcie coś na Lenników.
Leśnik - Nie 20 Lip, 2014
Ja jestem najbardziej wdzięczny i dziękuję za ustawienie mnie na tak szanownej pozycji.
Jazmatos - Nie 20 Lip, 2014
Shutt napisał/a: | Wszyscy szcześliwi
Lepiej być nie mogło. Sypnijcie coś na Lenników. |
Jestem strasznie zmęczony dzisiaj, jutro z rana nad tym pokminię Było tyle nie wydawać na ród
figol - Pon 21 Lip, 2014
Licytacje:
Arryn - jest
Greyjoy - jest
Lannister - jest
Tyrell - jest
Baratheon - jest
Stark - czekamy
Martell - jest
Gog - Pon 21 Lip, 2014
wysłałem wczoraj moje 0
figol - Pon 21 Lip, 2014
Gog napisał/a: | wysłałem wczoraj moje 0 |
jest już rozpisana o tron (na poprzedniej stronie)
nie dostałem wiadomości ile dajesz na miecz, a z tej wiadomości nie wynika jednoznacznie czy to 0 na miecz
Gog - Pon 21 Lip, 2014
daje 0
figol - Pon 21 Lip, 2014
Licytacja toru Lenników:
Arryn - 11
Lannister - 11
Greyjoy - 1
Tyrell - 1
Baratheon - 0
Stark - 0
Martell - 1
Licytacja toru Królewskiego Dworu:
Baratheon - 14
Stark - 14
Tyrell - 13
Greyjoy - 13
Martell - 13
Arryn - 1
Lannister - 0
Arryn decyduje o kolejności.
Shutt - Pon 21 Lip, 2014
No to zajebiście pograne...
Leśnik - Pon 21 Lip, 2014
Licytacja toru Lenników:
Arryn - 11
Lannister - 11
Greyjoy - 1
Martell - 1
Tyrell - 1
Baratheon - 0
Stark - 0
Licytacja toru Królewskiego Dworu:
Baratheon - 14
Stark - 14
Greyjoy - 13
Tyrell - 13
Martell - 13
Arryn - 1
Lannister - 0
Tak Arryn decyduje.
Jazmatos - Pon 21 Lip, 2014
Kurczę, a ja myślałem, że to Lanni całą licytację rozstrzyga. Eh no nic też kiepsko to widzę.. Widzę, Arryn mnie nie bardzo lubi No nic przynajmniej 2 gwiazdki na otarcie łez mam
figol - Pon 21 Lip, 2014
Shutt napisał/a: | No to zajebiście pograne... |
Masz pozycje na torach ja Tyrell z podstawki
Mało ciekawie wyszły te licytacje, zbyt skrajnie.
Jazmatos napisał/a: | Kurczę, a ja myślałem, że to Lanni całą licytację rozstrzyga. Eh no nic też kiepsko to widzę.. Widzę, Arryn mnie nie bardzo lubi |
Tak na szybo myślę że można było połączyć tą kolejność i tor Tronu.
Dodałem nowy temat do draftu. Jutro i pojutrze będę miał mało czasu na aktualizacje, ale jak będzie przejrzyście to możecie wybierać do przodu.
Leśnik - Pon 21 Lip, 2014
Jazmatos napisał/a: | Kurczę, a ja myślałem, że to Lanni całą licytację rozstrzyga. Eh no nic też kiepsko to widzę.. Widzę, Arryn mnie nie bardzo lubi No nic przynajmniej 2 gwiazdki na otarcie łez mam |
Tak jak Ci napisałem, moja decyzja jest podyktowana zwichrowaną i niesprawdzoną nadzieją, że będzie jako taki balans.
Cytat: | Mało ciekawie wyszły te licytacje, zbyt skrajnie. |
Ja się nie spodziewałem zagrań w stylu 3 do 5 ŻW na kolejne tory. Może i skrajnie, ale zawsze można sypnąć na jakąś tam kartę i to zweryfikować.
Gog - Pon 21 Lip, 2014
Jazmatos napisał/a: | Kurczę, a ja myślałem, że to Lanni całą licytację rozstrzyga. Eh no nic też kiepsko to widzę.. Widzę, Arryn mnie nie bardzo lubi No nic przynajmniej 2 gwiazdki na otarcie łez mam | nuie wiem czemu tez tak myslalem ;d
Sardo - Pon 21 Lip, 2014
No te licytacje za dobrze to chyba nie wyszły. Trzeba pomyśleć nad nimi A co do draftu kart czy mogę prosić o współgraczy, żeby przy wyborze kart na początku posta pisali pogrubioną czcionką swój numerek kolejności? Będzie się łatwiej połapać czyja jest kolejność.
figol - Pon 21 Lip, 2014
Gog napisał/a: | Jazmatos napisał/a: | Kurczę, a ja myślałem, że to Lanni całą licytację rozstrzyga. Eh no nic też kiepsko to widzę.. Widzę, Arryn mnie nie bardzo lubi No nic przynajmniej 2 gwiazdki na otarcie łez mam | nuie wiem czemu tez tak myslalem ;d |
jest to zgodne z zasadami, ale tego wyraźnie nie napisałem,
staram się, aby wszystko było czytelne, ale to mi umknęło
MAPA z torami wpływów
czarnylord23 - Pon 21 Lip, 2014
Cytat: | - Po wybraniu wszystkich siedmiu kart gracze wybierają dla swoich kart wartości siły z zakresu podanego w nawiasie oraz nazwę postaci |
Hm, nazwy postaci mają być książkowe, czy nie? Jeżeli tak, to w jakim okresie fabularnym zaczynamy Grać o Tron? Bo nie wiem, czy Balon ma żyć, czy nie żyć, i czy Theon jest jeszcze kumplem Robba, czy może już sprzedawczykiem albo nawet Fetorem.
czarnylord23 - Pon 21 Lip, 2014
figol napisał/a: |
Cytat: | [0-2] Jeśli wygrasz tę bitwę, zamiast zdejmować z obszaru ogarniętego bitwą żeton Rozkazu, możesz go przejąć i wykorzystać jak swój własny. |
A co, jeśli to przekracza mój limit rozkazów? To karta z Winds of Winter. Wg mnie można przejąć bez względu na limit. Nie znam się. Potrzebne potwierdzenie od kogoś ogarniętego |
Ustalono coś z tą kartą? Używając ctrf+f i ctr+v nic nie znalazłem, ale to nie oznacza, że nic nie ustalono.
Mieciu - Wto 22 Lip, 2014
[0-2] Jeśli atakujesz i wygrasz tę bitwę, przesuń żeton Marszu na podbity obszar (zamiast go odrzucić). Podczas tej rundy będziesz mógł go rozpatrzyć ponownie.
Shutt - Wto 22 Lip, 2014
nie ten temat
Mieciu - Wto 22 Lip, 2014
Już przenoszę, pomyłka
figol - Wto 22 Lip, 2014
czarnylord23 napisał/a: | figol napisał/a: |
Cytat: | [0-2] Jeśli wygrasz tę bitwę, zamiast zdejmować z obszaru ogarniętego bitwą żeton Rozkazu, możesz go przejąć i wykorzystać jak swój własny. |
A co, jeśli to przekracza mój limit rozkazów? To karta z Winds of Winter. Wg mnie można przejąć bez względu na limit. Nie znam się. Potrzebne potwierdzenie od kogoś ogarniętego |
Ustalono coś z tą kartą? Używając ctrf+f i ctr+v nic nie znalazłem, ale to nie oznacza, że nic nie ustalono. |
To nie jest twój rozkaz,więc limit nie powinien obowiązywać.
Nazwy postaci książkowe, okres proponuję początek. Może być Ned Stark, a Littlefinger może być u Arrynów
Gog - Wto 22 Lip, 2014
czemu nie jakiekolwiek ?:x co to przeszkadza ?:p
figol - Wto 22 Lip, 2014
Cytat: | 55. [0-4] [miecz] nielimitowana ilość
56. [0-4] [wieża] nielimitowana ilość |
te karty mają po jednym symbolu miecza/wieży, ale ich ilość jest nieograniczona
Gog - Wto 22 Lip, 2014
figol proszę zgódz się na jakiekolwiek nazwy, w 52 najfajniejsze bło nazywanie obszarów nikomu to nie przeszkadzało a tu dowódców można nazwac jak sie chce, a przy podawaniu(wysyłaniu podać od razu tekst itd tzn. przeklejać)
Sardo - Wto 22 Lip, 2014
Gog napisał/a: | figol proszę zgódz się na jakiekolwiek nazwy, w 52 najfajniejsze bło nazywanie obszarów nikomu to nie przeszkadzało a tu dowódców można nazwac jak sie chce, a przy podawaniu(wysyłaniu podać od razu tekst itd tzn. przeklejać) |
Ale tam graliście na jakimś jajku Tutaj mamy Westeros, więc pozostańmy przy klimacie gotowskim. Głupio byłoby czytać, że jakiś króliczek playboya prowadzi do boju rycerzy wielkiego rodu.
Coś generalnie słabo nam idzie to wybieranie kart
Jazmatos - Wto 22 Lip, 2014
No ze 2 dni nam pewno zejdzie jeszcze Ja w ogóle jestem ciekawy czy te decki będą w ogóle grywalne...
Leśnik - Wto 22 Lip, 2014
Idzie jak idzie, ogarnijmy to do piątku, bo później wyjeżdżam na dłuższy weekend do Amsterdamu i pewnie do poniedziałku będzie ciężko z netem.
Sardo - Wto 22 Lip, 2014
Jazmatos napisał/a: | 1. [0-4] Jeśli wygrasz przeciwnik będzie musiał zapłacić 2 żetony władzy za każdą wycofującą się jednostkę. Każda za którą nie zapłaci zostaje zniszczona. |
Zapłacić Tyrellowi 2 żetony czy w ogóle odrzucić 2 żetony?
Leśnik - Wto 22 Lip, 2014
Ja to rozumiem odrzucić, ale za każdą jednostkę 2.
Figol jaka jest interpretacja? Pewnie Zapłacić a nie Odrzucić skoro Jazmatos ustalał jak działają 2 karty.
Jazmatos - Wto 22 Lip, 2014
Sardo napisał/a: | Jazmatos napisał/a: | 1. [0-4] Jeśli wygrasz przeciwnik będzie musiał zapłacić 2 żetony władzy za każdą wycofującą się jednostkę. Każda za którą nie zapłaci zostaje zniszczona. |
Zapłacić Tyrellowi 2 żetony czy w ogóle odrzucić 2 żetony? |
A co już się boisz, że mi byś miał płacić? Ponoć pustynia nie dobra dla kwiatków Nie no odrzucić po prostu. To już by było za bardzo OP jakbym jeszcze ja sobie ŻW w ten sposób koksił. A przynajmniej tak mi się wydaje, jeżeli jednak zapłacić, to w takim razie zajebistą kartę wybrałem
Jazmatos - Wto 22 Lip, 2014
Leśnik napisał/a: | Ja to rozumiem odrzucić, ale za każdą jednostkę 2.
Figol jaka jest interpretacja? Pewnie Zapłacić a nie Odrzucić skoro Jazmatos ustalał jak działają 2 karty. |
Akurat nie o tą pytałem, tylko właśnie o te miecze nielimitowane i o te z wieżą oblężniczą.
Sardo - Wto 22 Lip, 2014
Jazmatos napisał/a: | Sardo napisał/a: | Jazmatos napisał/a: | 1. [0-4] Jeśli wygrasz przeciwnik będzie musiał zapłacić 2 żetony władzy za każdą wycofującą się jednostkę. Każda za którą nie zapłaci zostaje zniszczona. |
Zapłacić Tyrellowi 2 żetony czy w ogóle odrzucić 2 żetony? |
A co już się boisz, że mi byś miał płacić? Ponoć pustynia nie dobra dla kwiatków Nie no odrzucić po prostu. To już by było za bardzo OP jakbym jeszcze ja sobie ŻW w ten sposób koksił. A przynajmniej tak mi się wydaje, jeżeli jednak zapłacić, to w takim razie zajebistą kartę wybrałem |
Zastanawiałem się nad jej wyborem (ale już nie mam tego problemu) i byłem ciekaw jak działa, a jak już wybrałeś to tym bardziej jestem ciekaw.
Jazmatos - Wto 22 Lip, 2014
Tym lepiej, że nie wybrałeś zignoruj tekst Nie no żartuję, ale fakt że to taka w sumie ofensywna karta. Bo np po takiej licytacji działa jak kilka mieczy, a przed to właśnie fajny wstęp przed licytacje. Ale tak jak mówiłem można sobie karty wybrać, ale czy one potem będą współgrać jako cały deck to cóż zobaczymy w praniu. Mój I draft, więc nie wiem do końca czym się kierować, w głowie sobie ułożyłem co chciałem czy uda się do końca zrealizować to zobaczymy. Ja tam mam jeszcze jedną taką kartę, którą sobie upatrzyłem, ciekawe czy nikt mi jej nie podwędzi
figol - Sro 23 Lip, 2014
Cytat: | 1. [0-4] Jeśli wygrasz przeciwnik będzie musiał zapłacić 2 żetony władzy za każdą wycofującą się jednostkę. Każda za którą nie zapłaci zostaje zniszczona. |
Ja to zawsze interpretowałem, że odrzuca. To zdolność Littlefingera z WoPa, jak to w WoPie graliście??
O nazwach kart napiszę wieczorem.
Jazmatos - Sro 23 Lip, 2014
44. [3-4] Podczas tej bitwy wygrywa ród o mniejszej ostatecznej sile. Remisy są rozstrzygane w kolejności odwrotnej toru Lenników.
Hmm, ale to jak to działa? Docelowo atakujesz lub bronisz masz mniejszą siłę i wygrywasz? A między nami jakby był remis to odwrotnie na lennikach? To jest remis normalnie Ty wygrywasz, a z tą kartą to co ja?
figol - Sro 23 Lip, 2014
Jazmatos napisał/a: | 44. [3-4] Podczas tej bitwy wygrywa ród o mniejszej ostatecznej sile. Remisy są rozstrzygane w kolejności odwrotnej toru Lenników.
Hmm, ale to jak to działa? Docelowo atakujesz lub bronisz masz mniejszą siłę i wygrywasz? A między nami jakby był remis to odwrotnie na lennikach? To jest remis normalnie Ty wygrywasz, a z tą kartą to co ja? |
Tak, trzeba mieć mniejszą ostateczną siłę, aby wygrać. W przypadku remisu wygrwa ród, który jest bliżej końca na torze lenników. Użycie ostrza nie ma większego sensu. Obecnie Tyrell jest niżej na lennikach niż Martell, w przypadku remisu i użycia tej karty, wygrywa Tyrell.
figol - Sro 23 Lip, 2014
Sardo napisał/a: | Gog napisał/a: | figol proszę zgódz się na jakiekolwiek nazwy, w 52 najfajniejsze bło nazywanie obszarów nikomu to nie przeszkadzało a tu dowódców można nazwac jak sie chce, a przy podawaniu(wysyłaniu podać od razu tekst itd tzn. przeklejać) |
Ale tam graliście na jakimś jajku Tutaj mamy Westeros, więc pozostańmy przy klimacie gotowskim. Głupio byłoby czytać, że jakiś króliczek playboya prowadzi do boju rycerzy wielkiego rodu. |
Staramy się, aby to były postacie z książki. Mogą być mniej znane lub tylko częściowo powiązane z danym rodem (o ile nie będą blisko związane z innym rodem, który tu występuje).
W szczególnym przypadku jak ktoś bardzo chce to mogą być z poza Westeros
Gog: chociaż Hodora byś wziął
Czarny Jaszczur - Sro 23 Lip, 2014
W Pieśni Lodu i Ognia co dwa tomy [bodajże] jest spis członków wszystkich znamienitych rodów Westeros, naprawdę jest w czym wybierać. W internetach też się pewnie znajdą
Gog - Sro 23 Lip, 2014
tu mamy westeros straszny klimat wszystkie gówniane gry na boardgmegeeku via gry które bierze guzu niezbalannsowane niegrywalne ścierwa maja klimat, ale nie da sie w nie grac, ale luz, bo to róznica jakich mam dowódców bosz;x aale niech będzie:p
figol - Czw 24 Lip, 2014
Cytat: | [0-4] Jeśli wygrasz przeciwnik będzie musiał odrzucić 2 żetony władzy za każdą wycofującą się jednostkę. Każda za którą nie odrzuci zostaje zniszczona. |
Zmieniłem zapłaci na odrzuci.
Jazmatos - Czw 24 Lip, 2014
figol napisał/a: | Cytat: | [0-4] Jeśli wygrasz przeciwnik będzie musiał odrzucić 2 żetony władzy za każdą wycofującą się jednostkę. Każda za którą nie odrzuci zostaje zniszczona. |
Zmieniłem zapłaci na odrzuci. |
Ok teraz to jest bardziej klarowne, ale od początku tak to interpretowałem bo przegięciem byłoby zarabianie na tej karcie. Posiadacz tej karty byłby nieco OP
figol - Czw 24 Lip, 2014
Jazmatos napisał/a: | figol napisał/a: | Cytat: | [0-4] Jeśli wygrasz przeciwnik będzie musiał odrzucić 2 żetony władzy za każdą wycofującą się jednostkę. Każda za którą nie odrzuci zostaje zniszczona. |
Zmieniłem zapłaci na odrzuci. |
Ok teraz to jest bardziej klarowne, ale od początku tak to interpretowałem bo przegięciem byłoby zarabianie na tej karcie. Posiadacz tej karty byłby nieco OP |
Jakby było, że zabierasz tyle przeciwnikowi to bym dał [0-2] lub [0-3].
figol - Sob 26 Lip, 2014
zostały 3 karty do wyboru, dziś zrobie pole gry i zaczynamy
E: jutro zrobię pole gry jednak, jak dostanę zestawy kart
figol - Pon 28 Lip, 2014
hmm macie pomysł jak można zagospodarować pustkę nad greyjoyem na mapie? może jakiś obrazek tam wrzucę
Martin - Wto 29 Lip, 2014
Gog - twoje karty są mistrzowskie ;p
Gog - Wto 29 Lip, 2014
Martin napisał/a: | Gog - twoje karty są mistrzowskie ;p |
dziękuję dziękuje pozdrawiam
Czarny Jaszczur - Wto 29 Lip, 2014
Wilkory w roli Pokemonów. Kudłacz, wybieram Cię!
Kudłacz uses Tackle Its super effective!
czarnylord23 - Wto 29 Lip, 2014
Figol pisał że może być Ned Stark, więc ja założyłem że to dosłownie początek sagi i nie brałem Theona ani Eurona bo nie ma ich na Żelaznych Wyspach.
Ale nie powiem, karty Goga podobają mi się. A szczerze spodziewałem się Tony'ego Starka.
Jazmatos - Pią 05 Wrz, 2014
Hmm jako, że wspominałem że w połowie września a dokładnie 13 jadę na Złombola (taki rajd starych samochodów) będę chyba zmuszony poszukać zastępstwa za swoją osobę bo nie będzie mnie przez 3 tygodnie, a dostęp do internetu mogę mieć mocno ograniczony. Dokończę jeszcze na pewno te licytację ale zważywszy na jej tempo wiele więcej nie zdołam zrobić, no może wysłać rozkazy. Jeśli byliby jacyś chętni do poprowadzenia Tyrella, który jest w dobrym stanie z niezłymi kartami w moim odczuciu to będę wdzięczny za zastępstwo.
Jakby się z zgłosiło więcej osób to wybiorę jakąś i wprowadzę w rozgrywkę
Pytam za w czasu bo jeszcze mam kilka dni, ale nie chcę żeby wam nagle rozgrywka stanęła później jak coś.
Leśnik - Pią 05 Wrz, 2014
Jazmatos; kilka tygodni temu słyszałem fajną audycję w radiu na temat tego rajdu i jestem zafascynowany. Mimo, że nie znam się na mechanice prawie wcale, a nad starsze samochody przekładam turystyczne motocykle to mega szacun za udział w tym rajdzie i 3mam kciuki za Twoje wrażenia i fun, a jak jeszcze sprzęt się spiszę to jeszcze lepiej!!
btw; nie rozumiem dla czego Loret jest miejscem docelowym, to trochę jak rajd z Kazimierza nad Wisłą lub Zamościa do Mielna. Tak przynajmniej zapamiętałem Loret. Chyba, że chodzi o 3-dniową szaloną imprezę po rajdzie, wtedy miejsce się nadaje doskonale.
Jazmatos - Pią 05 Wrz, 2014
Znaczy docelowo cel jest jakoś tak zawsze ustalany aby dotrzeć tam w 5 dni i zawsze wychodziło około 2500 km do mety. W zeszłym roku był Nordkapp, wcześniej było Loch Ness, Olimp, Stambuł i Monako. Też się trochę dziwię, ale ja sądzę że docelowo chodzi raczej o Barcelonę, która jest rzut beretem z Loret, a tam łatwiej będzie pomieścić wszystkie ekipy
Potem każdy ekipa sobie wraca i realizuje własne plany. Niektórzy wracają tak samo, a niektórzy jadą dalej, my na pewno mamy w planach dotrzeć na Gibraltar, a potem stamtąd do Portugalii i zwiedzić resztę Hiszpanii. Ale jako, że internet będę miał ewentualnie jak gdzieś złapiemy wi-fi to raczej nie chce się na to zdawać i dlatego szukam zastępstwa
A co do pojazdu. to już trochę przetrzymał bo 4 edycje, 35-letni żuk ale daję radę
Ja osobiście nie mechanice też, się nie znam ale od tego jest drużyna
Leśnik - Pią 05 Wrz, 2014
Jazmatos napisał/a: | Znaczy docelowo cel jest jakoś tak zawsze ustalany aby dotrzeć tam w 5 dni i zawsze wychodziło około 2500 km do mety. W zeszłym roku był Nordkapp, wcześniej było Loch Ness, Olimp, Stambuł i Monako. Też się trochę dziwię, ale ja sądzę że docelowo chodzi raczej o Barcelonę, która jest rzut beretem z Loret, a tam łatwiej będzie pomieścić wszystkie ekipy
Potem każdy ekipa sobie wraca i realizuje własne plany. Niektórzy wracają tak samo, a niektórzy jadą dalej, my na pewno mamy w planach dotrzeć na Gibraltar, a potem stamtąd do Portugalii i zwiedzić resztę Hiszpanii. Ale jako, że internet będę miał ewentualnie jak gdzieś złapiemy wi-fi to raczej nie chce się na to zdawać i dlatego szukam zastępstwa
A co do pojazdu. to już trochę przetrzymał bo 4 edycje, 35-letni żuk ale daję radę
Ja osobiście nie mechanice też, się nie znam ale od tego jest drużyna |
Brzmi super! Nordkapp jest w 5 IMO najciekawszy celów na moto, a Stabuł na pozycji nr 1 jako element rundki wokół morza czarnego. Pozytywnie zazdroszczę i życzę powodzenia. Jak byście gdzieś robili relacji z fotami to wklej link i pochwal się kumplom od planszówek
Jazmatos - Wto 07 Paź, 2014
Witam po krótkiej nieobecności, jako że nie miałem dostępu do internetu w podróży to też nie śledziłem przebiegu gry. Także niech guzu dokończy grę za mnie. A jak się już ogarnę po powrocie to po prostu się podłączę pod jakiś nowy nabór.
Gog - Wto 07 Paź, 2014
które miejsce zająłeś?
Jazmatos - Wto 07 Paź, 2014
To kryterium w ogóle nie obejmuje naszej ekipy Żuk jadący optymalnie 80 km/h nie mógł być raczej I Za to wróciliśmy ostatni chyba (najdłuższa trasa podejrzewam), ale tez chyba najwięcej km zrobiliśmy.
A co do rozgrywki to jak mówiłem niech Guzu dokończy Tyrellem, zwłaszcza że coś tam w roztargnieniu chyba jakieś błędy narobił Ale co tam, kto ich nie robi
Jak nie przegapię to na jakiś nowy nabór wejdę.
guzu - Wto 07 Paź, 2014
Jazmatos napisał/a: |
niech Guzu dokończy Tyrellem, zwłaszcza że coś tam w roztargnieniu chyba jakieś błędy narobił Ale co tam, kto ich nie robi |
ja tylko podtrzymuję strategię poprzednika
Jazmatos - Wto 07 Paź, 2014
guzu napisał/a: | Jazmatos napisał/a: |
niech Guzu dokończy Tyrellem, zwłaszcza że coś tam w roztargnieniu chyba jakieś błędy narobił Ale co tam, kto ich nie robi |
ja tylko podtrzymuję strategię poprzednika |
No i te turę, którą po mnie przejąłeś dobrze rozegrałeś. Nie jest tylko dla mnie jasny Twój układ z Lannisterem, bo wybrałeś Grę o Tron (z kruka jakby) a nie była dla Ciebie korzystna. Najkorzystniejsza była dla Lanniego. W następnej turze zajął Ci morze, więc ten ruch był dziwny, ale jak mówię nie znam kulisów. Jednym jawnym błędem była ta sprawa z dzikimi no bo 2 konie to niej kij dmuchał, a wystarczyło dać 1 żw.. Ale jak mówię dokończysz w takim razie do końca za mnie grę. Ja i tak jeszcze mam ograniczony dostęp do neta przez kilka dni.
|
|