| 
				
					| 
							
								|  | galakta.pl Forum wydawnictwa gier planszowych Galakta
 |  |  Gra o Tron: Gra karciana 2 edycja - Błąd w polskiej instrukcji
 
 Jager - Pią 23 Paź, 2015
 Temat postu: Błąd w polskiej instrukcji
 Znalazłem błąd w polskiej instrukcji. Według angielskiej nie można zagrywać wszystkich kart które znajdują się na stosie zabitych (ang. dead pile), a według polskiej tylko postaci.
 
  	  | Kompletna Księga Zasad str. 17 napisał/a: |  	  | - Za każdym razem kiedy postać w grze zostaje
 „zabita”, należy umieścić ją odkrytą na stosie
 zabitych właściciela.
 
 -Gracz nie może mobilizować, zagrywać, umieszczać
 w grze ani przejmować kontroli nad kopią żadnej
 unikatowej postaci, która znajduje się na jego
 stosie zabitych.
 | 
 
 
  	  | Rules Reference str. 5 napisał/a: |  	  | -Any time a character in play is “killed,” that
 character is placed faceup on top of its owner’s
 dead pile.
 
 -A player cannot marshal, play, put into play, or take
 control of a copy of any unique card that is in
 his or her dead pile.
 | 
 
 Wiem, że na razie nie ma sposobu żeby coś poza postacią znalazło się na stocie zabitych (ang. dead pile), więc nie ma to obecnie znaczenia. Ale warto wiedzieć o tym na przyszłość.
 00matej00 - Pią 23 Paź, 2015
 
 Myślę że na "dead pile" nigdy nie znajda się inne karty niż postacie, dlatego tak uprościli to w instrukcji zamiast napisać "karta". No bo jak można zabić miejsce lub dodatek
  chociaż jak to bywa z wydawcami nigdy nie wiadomo jakie "kfiatki" mogą nas spotkać w przyszłości   Sigismond - Wto 27 Paź, 2015
 
 w 1.0 były chyba karty deathbound i lądowały w dead pile (np. eventy), więc może tak być
 Trejo - Sro 28 Paź, 2015
 
 A co się dzieje jak np na początku gry zginął mi Tyrion,wywaliłem go na stos zabitych i po kilku rundach w fazie dobierana trafia mi się Tyrion(druga kopia) to co mam odrzucić od razu tą kartę? I czy jak ktoś mi go zdejmie np Varysem i usunie z gry to czy moge używać jego kopii w przyszłości czy tak samo jak przy zabitym?
 mjt - Sro 28 Paź, 2015
 
 Nie odrzucasz karty Tyriona, ale jest ona prawie bezużyteczna (zmniejsza opcję utraty innej karty z ręki w wyniku przegranej intrygi). Oczywiście są sposoby na przywrócenie postaci z martwych (np. Aeron Mokra Czupryna).
 Natomiast Varys jest usuwany z gry czyli nie trafia na stos martwych i możesz użyć innej jego kopii w grze.
 Sigismond - Pią 30 Paź, 2015
 
 Trejo: Varys odrzuca wszystkie postacie, czyli nie zabija. Możesz zatem wystawić znowu Tyriona (drugą kopię).
 Trejo - Nie 01 Lis, 2015
 
 Jeszcze jedna sprawa, bo w polskiej wersji gry są terminy ''odrzuć z gry''(np varys,confiscation) oraz poprostu ''odrzuć'' (na stos odrzuconych czyli wszystkie karty po przegranym int challenge,pillage i wykorzystane eventy) i teraz czy to są dwa osobne stosy kart czy wszystko trafiają na jeden? Gdzieś ktoś mi powiedział że odrzucone z gry nie mogą już wrócić w żaden sposób,w przeciwieństwie do tych ze stosu odrzuconych.
 Germanus - Nie 01 Lis, 2015
 
 Odrzuć z gry = dajesz na osobny stosik. Karty na nim traktuje się jakby nie były na żadnym stosie. Hasło odrzuć = dajesz na stos kart odrzuconych.
 Niestety jest to przykład pójścia na skrótu z tłumaczeniem. Zamiast odrzuć z gry lepiej było przetłumaczyć te słowo kluczowe na "usuń z gry" i nie było by komplikacji. Większym problemem jest to że - jak zauważył już ktoś - na niektórych kartach zamiast słowa mobilizacja używa się wystawianie, a tego drugiego terminu nie ma w instrukcji (sic!).
 mjt - Pon 02 Lis, 2015
 
 Chyba namieszaliście.
 Odrzuć i odrzuć z gry to to samo, karta trafia na stos kart odrzuconych.
 Zabite postacie trafiają na stos zabitych.
 Karta usunięta z gry (np. Varys gdy użyje swojej zdolności) nie trafia na żaden z powyższych stosów tylko kompletnie i na stałe poza grę - nie może wrócić przy pomocy kart cofających ze stosu odrzuconych lub ze stosu zabitych.
 Sigismond - Pon 02 Lis, 2015
 
 Zgadzam się, z przedmówcą.
 1. W polskiej KKZ jest termin "usunięcie z gry", a w angielskim "remove from game".
 2. Varys jest usuwany z gry, a postacie odrzucane.
 https://www.google.pl/sea...VQ2kQ9QdLs4M%3A
 3. Zatem "odrzuć" i "odrzuć z gry" znaczyłoby to samo.
 Germanus - Pon 02 Lis, 2015
 
 sorka, zrozumiałem, że na karcie Varysa przetłumaczono odrzuć z gry
   Trejo - Pon 09 Lis, 2015
 
 ''Usuń Varysa z gry aby odrzucić każdą postać z gry'' tak to jest w polskiej wersji,ok teraz wszystko jasne. Sam varys jest usuwany a reszta na stos zużytych. Czy prócz Varysa jest jeszcze jakaś karta którą się usuwa poza obszar czy to taki wyjątek?
 Germanus - Pon 09 Lis, 2015
 
 na dzień dzisiejszy to jedyna karta
 Sigismond - Wto 10 Lis, 2015
 
 Uważajcie też na kartę postaci od Tyrellów, przepraszam, ale zapomniałem jak się nazywa. Zmniejsza koszt wydarzeń zagranych w "turze". Zgodnie z polską instrukcją nie ma "tur", tylko rundy lub fazy. Sprawdziłem z angielskim oryginałem i chodzi o rundę w tym przypadku.
 
 Runda=tura.
   Likaon23 - Sro 25 Lis, 2015
 
 1. No dobrze, ale jak Varys zostanie USUNIĘTY Z GRY, to co jak mi podejdzie kopia tej karty mogę ją zagrać?
 
 2. Mam kartę unikatową na stole i doszedł mi na rękę duplikat. Przeciwnik zabija mi ten duplikat, który jak rozumiem ląduje w stosie zabitych (co jest dziwne bo duplikatem może być pierwsza karta ze stosu [Arya Stark], która nie musi być postacią. Czyli duplikat jest na stosie zabitych a na stole oryginalna, pierwsza wersja. Teraz na rękę dochodzi mi kolejna kopia (miałem 3 w talii), czy mogę ją zagrać jako kolejny duplikat?
 
 
 -------------------------------------------------------
 Mam wrażenie, że to bardziej skomplikowane od Netrunnera...
 Poza tym sporo błędów w tłumaczeniach na kartach oraz literówek w instrukcji, można by pomyśleć, że skoro to v2 to będzie idealnie...
 mjt - Sro 25 Lis, 2015
 
 ad1. Możesz wystawić kolejnego, nie można mobilizować unikatowych kart które trafia na stos zabitych.
 ad2. Jeżeli odrzucasz duplikat aby ocalić postać (np: przed zabiciem) to ten duplikat ląduje w stosie odrzuconych kart, a nie zabitych. Co masz na myśli pisząc że przeciwnik zabija Ci duplikat?
 Likaon23 - Sro 25 Lis, 2015
 
 
  	  | mjt napisał/a: |  	  | ad1. Możesz wystawić kolejnego, nie można mobilizować unikatowych kart które trafia na stos zabitych. ad2. Jeżeli odrzucasz duplikat aby ocalić postać (np: przed zabiciem) to ten duplikat ląduje w stosie odrzuconych kart, a nie zabitych. Co masz na myśli pisząc że przeciwnik zabija Ci duplikat?
 | 
 
 Dzięki za odpowiedź. W sumie odpowiedziałeś mi na oba pytania
   W którym miejscu w instrukcji to jest?
 mjt - Czw 26 Lis, 2015
 
 Kompletna Księga Zasad, strona 3 opis działania Duplikatów.
 
 |  |