galakta.pl
Forum wydawnictwa gier planszowych Galakta

Gra o Tron - PBF 76 - gra testowa, nabór?

Martin - Czw 04 Wrz, 2014
Temat postu: PBF 76 - gra testowa, nabór?
Zostałem lekko uziemiony w wyniku lekkiego wypadku, więc z nadmiaru wolnego czasu popełniłem coś takiego. Gra na 4 osoby, do 6 zamków, cała reszta zasad bez zmian. Luźno osadzona w fabule książek. Naturalnie, jak widzicie, nie ma jeszcze pozycji startowych ani różnych elementów dookoła mapy, jak również nazw obszarów i kart rodów. Nie jestem mistrzem grafiki komputerowej, więc wygląda to niestety jak wygląda ;p Będzie po angielsku, bo w takim języku znam ten świat.

"Rody" to Daenerys (startuje w Meereen), Yunkai (staruje w New Ghis i Yunkai, statki na Slavers' Bay), Greyjoy (Valyria i morze na południe od niej) oraz Volantis (lewy górny róg oraz Tolos, statki po obu stronach Lands of the Long Summer)

Czekam na Wasze opinie, co do rozłożenia obszarów, inne pomysły oraz ewentualne zgłoszenia do gry testowej, kiedy już wszystko będę miał gotowe (być może będzie to jutro, a jak nie to dopiero po weekendzie).

ps. nie ma dzikich, zamiast nich są Dothraki

guzu - Czw 04 Wrz, 2014

fajny pomysł, kiedyś myślałem by ogarnąć na tej mapie właśnie całe Essos, ale zabrakło wiedzy merytorycznej, ale trzymam kciuki by Ci się udało

PS. smoki będą? :)

a na tej mapce to by nawet dało radę zagrać :)



chcesz na 4 to odrzucasz Westeros ;)

Martin - Czw 04 Wrz, 2014

Wyciąłem tylko ten fragment który był w książce. Wydaje mi się ze ta cała reszta (z wyjątkiem mapy wolnych miast Która Była w ostatniej części) to nie jest oficjalnie potwierdzona przez autora mapa. Poza tym w ogóle mój pomysł wziął się stąd, że chciałem mapy o skomplikowanej geografii, takiej żeby w przeciwieństwie do standardowej mapy to morze było na środku a ląd dookoła. A 4 graczy jest dlatego ze chce żeby to była szybka gra, jak również dlatego ze nie potrafię znaleźć więcej stron które mogłyby uczestniczyć w wojnie w tym rejonie ;)

bez smoków

lukiluk - Czw 04 Wrz, 2014

Bardzo fajny pomysł. Myślę że testowanie mapy całkiem nowej, a nie tylko przerobionej ma sens w małej aktywnej grupie. Tylko karty jeszcze wymyślić i można zagrać :)
Jazmatos - Czw 04 Wrz, 2014

A to Yunkai i Deanearys będą ze sobą graniczyć? Dwie stolice?
Leśnik - Czw 04 Wrz, 2014

Pomysł bardzo fajny, zwłaszcza morze na środku do mnie przemawia. Piszę się na testy, uczestniczę tylko w 2 grach i jestem po sezonie urlopowo-wyjazdowym :)
Kamo - Czw 04 Wrz, 2014

Mogę zagrać, kończę pracę w sobotę i jadę do mieszkania w Poznaniu więc powinnem mieć sporo czasu, nie tak jak dotychczas.
Dredzilla - Czw 04 Wrz, 2014

Elegancko, cos nowego, pokminie nad kartami
Kamo - Czw 04 Wrz, 2014

Odseparowałbym na pewno od siebie dwie stolice, może to być jeden teren, nawet pusty, byleby stolice nie graniczyły ze sobą. Myślę że jeśli ustali się położenie startowe i tory wtedy będzie można bardziej zbalansować grę przez karty, niż już wymyślając je :D
Martin - Czw 04 Wrz, 2014

Yunkai nie będzie miało stolicy w Yunkai tylko w New Ghis, ale na początku gry będzie posiadać Yunkai, które będzie zwykłym obszarem, nie stolicą. Wiem, że brzmi dziwnie, ale żeby było to w miarę grywalne, to nie mogą być tak blisko siebie.

Wrzucę za jakiś czas więcej. Na pewno rozstawienie startowe

Kamo - Czw 04 Wrz, 2014

I przemyślałbym jakieś odseparowanie od siebie tych stolic również pod kątem morskiego transportu, przedzielenie na pół kosztem innego morza, żeby ich za dużo nie było.
figol - Czw 04 Wrz, 2014

Spoko pomysł z wewnętrznym morzem :smile: Podejrzewam że może to być ustawka Volantis vs Greyjoy i Yunkai vs Daenerys.
Martin - Czw 04 Wrz, 2014

Mapa - wersja beta.

Czekam na Wasze, nie wątpię że krytyczne opinie ;) Robiłem to na szybko, ale całość była wcześniej gruntownie przemyślana. Niemniej wiele rzeczy jak najbardziej może ulec zmianie. Biała część po lewej będzie przeznaczona na pionki i rozkazy.

ps. nie krzyczcie, że żetony wpływów są baratheona i lannistera, bo nie miałem jeszcze czasu popracować nad nimi, a chciałem tylko żeby kolor się zgadzał

Gog - Czw 04 Wrz, 2014

czy zólty nie jest zbyt op ?:p
Martin - Czw 04 Wrz, 2014

Ma mieć relatywnie najsłabsze karty. Generalnie jego celem powinno być powrócić do swojej stolicy, zagrożonej ze strony Greyjoya, zachowując pewne wpływy na północy (trochę jak Baratheon w DwD). W Yunkai ma siły pozwalające mu być może zdobyć Meereen, ale Targ rusza się pierwszy i może mu te siły zniszczyć, chyba że Yunkai połozy w Yunkai obronę+2 (będzie mieć kartę która pozwoli mu to wygrać ale tylko w obronie). Chodzi o to, żeby miał dylemat czy się tam bronić, czy odpuścić, narażając się na straty. Z kolei Targ jest zamknięty i musi się jakoś wydostać, więc mógłby się umówić z Yunkai że tamten się wycofa, ale w ten sposób naraża się na atak wieżą. Tak to miało wyglądać.

Jak myślicie, że to się może rozwinąć w dłuższej perspektywie?

Przypominam, że gramy do 6 zamków.

W Astapor i Tolos będą garnizony, ale chyba mniejsze niż 5. W stolicach standardowo 2 (stolicą Yunkai jest New Ghis)

levi - Pią 05 Wrz, 2014

jak będą wolne miejsca to chętnie zagram.
Sardo - Pią 05 Wrz, 2014

Fajny pomysł ;) Całkowity powiew świeżości :D Co do mapki nie mam zastrzeżeń, ale ustawienie początkowe nie do końca mi się podoba. Nie musi być kropka w kropkę jak w fabule, możesz ją trochę cofnąć i naciągnąć. Takie trudne ustawienia początkowe niekoniecznie się sprawdzają (patrz DWD).
Co do wykonania samej mapki, bardzo ładna ;) Fajnie jakbyś grancie zbiorników wodnych obrysował innym kolorem (jak na oryginalnej mapie), byłoby czytelniejsze.

lukiluk - Pią 05 Wrz, 2014

Martin napisał/a:
Ma mieć relatywnie najsłabsze karty. Generalnie jego celem powinno być powrócić do swojej stolicy, zagrożonej ze strony Greyjoya, zachowując pewne wpływy na północy (trochę jak Baratheon w DwD). W Yunkai ma siły pozwalające mu być może zdobyć Meereen, ale Targ rusza się pierwszy i może mu te siły zniszczyć, chyba że Yunkai połozy w Yunkai obronę+2 (będzie mieć kartę która pozwoli mu to wygrać ale tylko w obronie). Chodzi o to, żeby miał dylemat czy się tam bronić, czy odpuścić, narażając się na straty. Z kolei Targ jest zamknięty i musi się jakoś wydostać, więc mógłby się umówić z Yunkai że tamten się wycofa, ale w ten sposób naraża się na atak wieżą. Tak to miało wyglądać.

Jak myślicie, że to się może rozwinąć w dłuższej perspektywie?

Przypominam, że gramy do 6 zamków.

W Astapor i Tolos będą garnizony, ale chyba mniejsze niż 5. W stolicach standardowo 2 (stolicą Yunkai jest New Ghis)


Obecny kształt mapy i rozstawienie jednostek powoduje, że jeśli Targ w pierwszej rundzie nie pobije Yunkai (bo się wybronią albo po prostu będzie popełniał banalne błędy lub dogada się z nimi, a oni go wystawią) to możliwy jest chyba taki scenariusz:
- w 1 rundzie Yunkai przepływa 1 statkiem na Eastern Cedars Pass, a piechurem na dole idzie na Old Ghis.
- następnie wypada licytacja, Yunkai zdobywa tron
- w 1 ruchu wieża na Astapor, piechur i koń na 2 wyspy na środku, zostawienie żetonu w Yunkai
- i po grze ;)

Ogólne założenie które Martin opisałeś podoba mi się, tylko wg mnie należałoby chyba dać do Astapor garnizon np z 6.
Poza tym żeby osłabić Yunkai dałbym kruka komuś innemu - choćby Targowi, który musi przebić się żeby pograć.

Martin - Pią 05 Wrz, 2014

Dziękuję wszystkim za uwagi :) Widzę, że przede wszystkim macie zastrzeżenia co do ustawienia początkowego. Wobec tego stworzyłem dwie jego wersje: ta, którą zaprezentowałem wcześniej, oraz druga, w której wszyscy startują z mniej więcej podobnej pozycji (ale niestety mniej klimatyczna, bo Yunkai startuje w New Ghis) wraz z kilkoma dodatkowymi zmianami: przeniesienie beczki z Yunkish Coast na wyspę, port przy morzu po lewej.

Mapa - wersja 1

Mapa - wersja 2


Co o tym sądzicie? Która wersja jest lepsza? W którą mielibyście ochotę zagrać? Może zaproponujecie jeszcze jakieś drobne zmiany? Zastanawiałem się, czy nie dodać gdzieś jeszcze neutralnego garnizonu.

Jak na razie widzę 4 zadeklarowanych chętnych. Możemy zacząć w weekend, jak już będę miał gotowe karty rodów (większość już mam opracowaną, ale możecie jakieś zaproponować). Gdyby było więcej chętnych mogę poprowadzić 2 gry :roll:

Niektóre elementy wymagają jeszcze zmiany graficznej, na którą na razie nie miałem czasu: żeton dzikich, żetony władzy i wpływów Yunkai i Volantis. Na wszystko przyjdzie pora.

Sardo: proszę bardzo, niebieskie linie na morzu ;)

ps. z racji tego, że jest mniej graczy, to na kartach Westeros (nazwiemy je tutaj Karty Essos), będzie trochę mniej symboli Dothraki (dzikich)

ps2. co do gry, to mam miesiąc do długiego wyjazdu zagranicznego, więc musi to być szybka gra. Z mojej strony możecie mieć pewność, że będzie (kto grał w moich innych grach ten potwierdzi), ale zależy to też od graczy ;)

Czarny Jaszczur - Pią 05 Wrz, 2014

W Uczcie dla Wron także jest czterech graczy i nie ma jakoś specjalnie mniej znaczników Dzikich. Jestem zdania że jeśli zmniejszysz ich liczbę to koronki i próby UW na nich stracą ciut na znaczeniu. Każdy skupi się zdobywaniu zamków i niszczeniu armii przeciwnika w duchu modląc się o brak licytacji i koniec przed nastąpieniem zmian na Torach czy Ataku :)
Martin - Pią 05 Wrz, 2014

W Uczcie jest zmieniona 1 talia Westeros, w której są karty pozwalające zerować siłę dzikich, więc poniekąd jest ona zmniejszona ;) Ale masz trochę racji - więcej ataków wcale nie powinno zepsuć gry. Myślałem nad wyskalowaniem toru dzikich (tak jak jest w wersji dla 9 graczy), ale nie da się tego niestety zrobić idealnie proporcjonalnie
Czarny Jaszczur - Pią 05 Wrz, 2014

Zawsze możesz dodać kartę mającą wpływ na Dorthaków do swojej gry. Wszystkie Wolne Miasta składały im daniny na rzecz pokoju więc czemu by nie stworzyć takiej która daje możliwość zrzutki żetonów na zmniejszenie ich siły.

Miesiąc to sporo czasu na grę dla czterech osób, będziesz dodawał grafiki do bitew? :D

Martin - Pią 05 Wrz, 2014

Fajny pomysł. Co prawda nie chciałem ruszać w żaden sposób kart, ale go przemyślę ;)

Chyba ciężko by mi było znaleźć odpowiednie grafiki do większości obszarów. A rysować niestety nie umiem.

lukiluk wyraził chęć poprowadzenia drugiej gry jeśli znajdą się chętni. Wtedy ja bym zagrał u niego, czyli mamy 5 chętnych

guzu - Pią 05 Wrz, 2014

ja chętnie zagram, nie powinienem zamulać :wink:
Martin - Pią 05 Wrz, 2014

Ty jesteś wręcz antyzamulaczem ;)

Ale ale: wszystkich chętnych proszę o opinię, Która z tych dwóch mapek a może jeszcze trochę inna.

Czarny Jaszczur - Pią 05 Wrz, 2014

Wersja druga ma bogatsze wnętrze i środek planszy. Będzie tam większa koncentracja sił + Danka i Yunkai nie są na siebie skazani od pierwszej tury :)
Sardo - Pią 05 Wrz, 2014

Ech ... też bym zagrał :roll:
Te nowości są naprawdę ciekawe i te niebieskie granice morskie :D
Jak się znajdzie miejsce to zagram (chętniej na 2 mapce).

guzu - Pią 05 Wrz, 2014

dla mnie zdecydowanie wersja z Yunkai w Yunkai - bardziej klimatyczna

a żeby pogodzić Targów i Yunkai to może machina oblężnicza w Skahazadhan lub Yunkish Coast zamiast w Yunkai by wystarczyła?

lukiluk - Pią 05 Wrz, 2014

Jeśli znajdą się chętni to ja mogę poprowadzić drugą grę testową, w ten sposób rozegralibyśmy oba rozstawienia, pewnie ja zagrałbym u Martina a Martin u mnie. Powinienem znaleźć czas na poprowadzenie, zwłaszcza że za tydzień biorę 2 tygodnie wolnego na naukę do aplikacji i raczej będę to robił przy kompie ;)
Oczywiście pod warunkiem, że ogarnę obsługę Gimpa ;)

Martin - Pią 05 Wrz, 2014

Wygląda na to, że chętni będą :) a obsługa cepa w porównaniu z obsługą gimpa to zawodostwo :p w razie czego Ci wytlumacze, chociaż nie sadze, by była potrzeba.

Niedługo wrzucę karty rodów (prawdopodobnie jutro)

Kamo - Pią 05 Wrz, 2014

Jeśli jestem brany pod uwagę to IMO lepszą opcją będzie mapka nr 2, więcej możliwości gry niż ustawienie startowe które samo w sobie mówi nam jak mamy zaczynać.
levi - Pią 05 Wrz, 2014

druga mapka wydaje się ciekawsza
Leśnik - Pią 05 Wrz, 2014

Jak by co to mi się podobają obie mapy, choć oczywiście w nr 1 karty Yunkai powinny być znacznie bardziej "zbalansowane". Jak się trafi nieogarnięty Targ z słabszym/równym deckiem to może ta gra potrwać moment przy odrobinie szczęścia w wydarzeniach dla żółtego.

Mogę grać w obu scenariuszach, jeśli nie będzie wiary to chętnie w obu równocześnie. Względnie gwarantuję brak zamulania.

Gog - Sob 06 Wrz, 2014

zagram chętnie :d i chętnie pomoge w wymyślanu kart jak cos martin, czekam na PW :>
Martin - Sob 06 Wrz, 2014

Heh, karty już mam gotowe, ale oczywiście możesz zaproponować zmiany ;) Są to karty do wersji 2 mapy, bo taką jak widzę chce większość. Myślę, że nie ma sensu robić testów na dwóch różnych mapach, bo nie byłoby żadnego porównania.

Widzę, że jest 8 chętnych. Nie musicie potwierdzać, chyba że ktoś się jednak rozmyślił. Jeśli lukiluk podtrzymuję swoją chęć, to zagramy 2 gry, po czterech, a składy rozlosuję, z zastrzeżeniem, że w jednej grze gram ja, a w drugiej lukiluk.

lukiluk
Leśnik
levi
Kamo
guzu
Sardo
Gog
Martin

Jedynie leviego proszę o potwierdzenie z racji tego, że jest tu nowy.

Czas na dyskusję i proponowanie zmian macie do niedzieli, wtedy chciałbym zacząć grę i postarać się utrzymać ją w dobrym tempie (marzenie to tura na 2 dni ;p). Dotyczy to mojej gry, lukiluk zrobi jak będzie chciał, chociaż chciałbym żeby między tymi grami nie było zmian na mapie (dla zachowania porównawczej mocy testów).

Czekam na wasze komentarze!


Targaryen

Ser Barristan Selmy [4] [miecz][wieża]
Daario Naharis [3] Jeśli karta “Daenerys Targaryen” znajduje się na Twoim stosie kart odrzuconych, ta karta zyskuje +1 do siły i symbol miecza.
Strong Belwas [2] Jeśli obszar objęty bitwą jest obszarem lądowym, siła wszystkich jednostek, Twoich oraz przeciwnika, również wspierających, spada do 0.
Grey Worm [2] [wieża]
Rakharo [1] Jeśli wygrasz tę bitwę, możesz przejrzeć talię wszystkich kart Dothraki i jedną wybraną z nich położyć zakrytą na wierzchu, tasując wszystkie pozostałe.
Daenerys Targaryen [1] Cofnij kartę przeciwnika na jego rękę. W tej bitwie nie może on użyć żadnej karty rodu.
Skahaz Mo Kandaq [0] Możesz odrzucić jeden żeton władzy za każdą jednostkę przeciwnika, biorącą udział w bitwie, by zredukować jej siłę do 0. Nie działa na machiny oblężnicze.

Yunkai

Yurkhaz Zo Yunzak [4] Ta karta zyskuje +1 siły za każdy tor wpływów, na którym jesteś wyżej od przeciwnika.
Bloodbeard [3] Jeśli wygrasz tę bitwę, ta karta zyskuje tyle symboli miecza, ile wynosiła Twoja przewaga siły bitewnej.
Brown Ben Plumm [2] [miecz][miecz][wieża]
Ghazdor Zo Ahlaq [2] Jeśli wygrasz tę bitwę, możesz wziąć na rękę kartę rodu użytą przez przeciwnika. Traktuj ją, jak własną do momentu użycia w bitwie, po którym wraca ona na stos zużytych kart swojego pierwotnego właściciela.
Perfumed Hero [1] Jeśli przegrasz tę bitwę, zyskujesz 2 żetony władzy.
Girl General [1] [miecz][wieża][wieża]
Yezzan Zo Qaggaz [0] Natychmiast przesuń jeden z wsoich żetonów o jedną pozycję w górę wybranego przez Ciebie toru Wpływów.

Greyjoy

Victarion Greyjoy [4] Jeśli w tej bitwie używasz Ostrza z Valyriańskiej Stali, to nie odwracaj jego żetonu. W tej turze możesz użyć go ponownie. Ta karta zawsze wygrywa remisy.
Longwater Pyke [3] [miecz][miecz]
Rodrik “The Vole” Sparr [2] Jeśli atakujesz i wygrasz tę bitwę oraz toczy się ona na obszarze morskim, przesuń żeton Marszu na podbity obszar (zamiast go odrzucić). Podczas tej rundy będziesz mógł go rozpatrzyć ponownie.
Red Ralf Stonehouse [2] Dodaj 1 do siły tej karty za każdy przyległy do obszaru bitwy obszar morski, który kontrolujesz.
Wulf One-Ear [1] [miecz]
Bloodless Tom [1] Jeśli w tej bitwie używasz Ostrza z Valyriańskiej Stali, zapewnia ono premię +2, zamiast +1.
Moqorro [0] Po bitwie możesz podejrzeć wierzchnią kartę jeden wybranej talii Essos, odrzucając jeden żeton władzy. Jeśli odrzucisz jeszcze jeden żeton, możesz przetasować całą talię.

Volantis

The Tattered Prince [4] [miecz][miecz]
Malaquo Maegyr [3] Jeśli w tej bitwie otrzymujesz wsparcie, ta karta zyskuje +1 siły I symbol wieży.
Caggo “The Corpsekiller” [2] [miecz]
Nyessos Vhassar [2] Jeśli się bronisz i przegrasz bitwę, twój przeciwnik nie może przesunąć swoich jednostek na obszar ogarnięty bitwą. Zamiast tego wracają one na obszar, z którego przybyły. Twoje własne jednostki nadal muszą przeprowadzić odwrót.
Doniphos Paenymion [1] Jeśli bronisz się na obszarze morskim, siła wszystkich nie należących do Ciebie statków spada do 0.
Belicho Staegone [1] [wieża][wieża]
Benerro [0] Po bitwie możesz odrzucić dwa żetony władzy, by przywrócić na rękę wszystkie karty rodów ze stosu kart odrzuconych, włącznie z tą kartą.

levi - Sob 06 Wrz, 2014

potwierdzam chęć gry
Gog - Sob 06 Wrz, 2014

karty super tylko :D ze targ ma op karty strasznie yunkai w miare mu dorównuje, a grey i volantis to bied na maxa, jak grey straci miecz ma 2 bezuzytczeczne karty zwłaszcza, ze yunkai moze mu go zabrac z 0, np. volantis ma 2 karty do obrony, jak juz tak robic niech 0 volantis bierze karty za darmo ale niech karta bedzie za 1 lub 2, a grey ustawia talie essos za darmo, :) wychodze jak wroce jeszcze ogarnę pare zmian :)
lukiluk - Sob 06 Wrz, 2014

Karty super :)
Zgadzam się z Gogiem że Grey i Volantis wydają się być nieco słabsze. Może co do lekkiego podrasowania Greya to coś takiego?
Bloodless Tom [1] Jeśli w tej bitwie używasz Ostrza z Valyriańskiej Stali, zapewnia ono premię +2, zamiast +1. W przeciwnym wypadku otrzymujesz symbol fortyfikacji. - ta karta nie byłaby całkiem bezużyteczna gdyby Grey nie miał miecza, no i byłaby jego jedyną wieżą ;)
I tasowanie talii essos za darmo po podejrzeniu byłoby chyba ok.

A w Volantis może Nyessos Vhassar z [0] a Benerro z [2]? Chyba ich można wtedy lepiej użyć.

Co do luźnych pomysłów na zdolności kart to myślałem o wpasowaniu w Yunkai jakiejś "niewolniczej" zdolności typu: jeśli poświęcisz 1 piechura (z dowolnego miejsca planszy/z pola bitwy?) ta karta otrzymuje +2 do siły i symbol miecza. Chociaż ich talia wydaje mi się bardzo fajna i dopracowana, nie wiem czy da się to wcisnąć ;) może po testach.

O garnizonie z 6 Astapor myślałem w kontekście mapy nr 1, ale chyba może zostać. Na pewno jakiś garnizon bym tam wstawił. Ewentualnie, zgodnie z pierwotnym pomysłem Martina dołożyć jakiś neutralny garnizon do max 4 w Tolos i dla równowagi w Oros.

Zastanawiałem się jakie w ogóle postaci można dać na karty, poza może Targiem i Greyem, ale widzę że nie było z tym problemu :) Generalnie kawał dobrej roboty.

Jazmatos - Sob 06 Wrz, 2014

Kurcze no tyle fajnych naborów mi przejdzie koło nosa przez wyjazd, no ale trudno :)
Martin - Sob 06 Wrz, 2014

Yunkai już ma jedną niewolniczą zdolność - Ghazdor Zo Ahlaq ;)

ok, chyba macie rację że Greyowi należy się jeszcze małe co nieco. Pomyślę. Będzie miło jeśli zaproponujecie jeszcze jakieś rozwiązania w tym względzie ;) a może jakaś karta, która pozwoli mu zyskiwać pozycje na torach wpływów? Cos takiego jak Yezzan w Yunkai?

Nie rozumiem jednak czemu uważacie że Volantis jest słabe. Ma potencjalnie dwie 4 i bardzo obronne karty. Wzorowałem je trochę na kartach Goga z 52 które okazały się zwycięskie ;)

czekam na więcej uwag i pomysłów!

Martin - Sob 06 Wrz, 2014

A może dac Victarionowi dodatkowo premie +2 jeśli używa ostrza a bloodless tom niech pozwala zyskiwać pozycje na torze wplywow?
Kamo - Sob 06 Wrz, 2014

Zaznaczę na początku że mówię w kontekscie mapki nr 2, bo i chciałbym zagrać na tej mapie, ale niektóre rzeczy pewnie będą się pokrywały w obu wersjach.

Karty mają ciekawe zasady, aczkolwiek Yunkai ma chyba zbyt mocne, używa swojego [0] i posiada w tym momencie kartę z siłą [6] przeciw wszystkim, przy dobrej licytacji ta zasada może wiele namieszać, tym bardziej że to [0] skoryguje ewentualne błędy w licytacji, trochę szczęścia i nagle z [4] robi się [7], trochę za bardzo op. Jeśli już ma zostać [4] z taką zasadą to zmieniłbym [0].

- Odjąć trochę symboli, inne rody mają ich o wiele mniej a tu 2 karty i od razu ich po 3.

Targ wygląda spoko i Volantis też.

Greyjowi przyda się jakiś boost, z drobnych zmian może wieża zamiast miecza na [1]?

Co do ustawienia początkowego to wschód ma chyba ciut gorsze możliwości szybkiego zdobycia zamków na start niż zachód. Reszta jest oki jak dla mnie :)

Martin - Nie 07 Wrz, 2014

Ostateczne karty. Wziąłem pod uwagę Wasze uwagi (choć nie było ich zbyt wiele ;p) oraz kilka moich nowych pomysłów. Wydaje się być trochę bardziej zbalansowane, chociaż zmiany dotknęły wszystkich poza Targiem. Chciałbym już zacząć, dlatego oczywiście możecie nadal zgłaszać swoje wątpliwości i pomysły, ale zostaną wzięte pod uwagę przy ewentualnych dalszych testach ;) Na razie tak jak jest wydaje mi się być nieźle.

Podzieliłem nas losowo na dwie czwórki. Za chwilkę stworzę pole gry dla pierwszej z nich i rozlosuję rody. Drugą zajmie się lukiluk, kiedy będzie miał czas.

Leśnik
lukiluk
guzu
Gog

levi
Kamo
Sardo
Martin


Targaryen

Ser Barristan Selmy [4] [miecz][wieża]
Daario Naharis [3] Jeśli karta “Daenerys Targaryen” znajduje się na Twoim stosie kart odrzuconych, ta karta zyskuje +1 do siły i symbol miecza.
Strong Belwas [2] Jeśli obszar objęty bitwą jest obszarem lądowym, siła wszystkich jednostek, Twoich oraz przeciwnika, również wspierających, spada do 0.
Grey Worm [2] [wieża]
Rakharo [1] Jeśli wygrasz tę bitwę, możesz przejrzeć talię wszystkich kart Dothraki i jedną wybraną z nich położyć zakrytą na wierzchu, tasując wszystkie pozostałe.
Daenerys Targaryen [1] Cofnij kartę przeciwnika na jego rękę. W tej bitwie nie może on użyć żadnej karty rodu.
Skahaz Mo Kandaq [0] Możesz odrzucić po jednym żetonie władzy za każdą jednostkę przeciwnika, biorącą udział w bitwie, by zredukować jej siłę do 0. Nie działa na machiny oblężnicze.

Yunkai

Yurkhaz Zo Yunzak [4] Ta karta zyskuje +1 siły za każdy tor wpływów, na którym jesteś wyżej od przeciwnika.
Bloodbeard [3] Jeśli wygrasz tę bitwę, ta karta zyskuje tyle symboli miecza, ile wynosiła Twoja przewaga siły bitewnej.
Brown Ben Plumm [2] [miecz][wieża]
Ghazdor Zo Ahlaq [2] Jeśli wygrasz tę bitwę, możesz wziąć na rękę kartę rodu użytą przez przeciwnika. Traktuj ją, jak własną do momentu użycia w bitwie, po którym wraca ona na stos zużytych kart swojego pierwotnego właściciela.
Perfumed Hero [1] Jeśli przegrasz tę bitwę, zyskujesz 2 żetony władzy.
Girl General [1] [wieża]
Yezzan Zo Qaggaz [0] Po bitwie możesz zamienić swoje karty na ręcę ze swoim stosem kart odrzuconych. Ta karta trafia na stos kart odrzuconych.

Greyjoy

Victarion Greyjoy [4] Jeśli w tej bitwie używasz Ostrza z Valyriańskiej Stali, to zapewnia ono premię +2 zamiast +1. Nie odwracaj jego żetonu. W tej turze możesz użyć go ponownie.
Longwater Pyke [3] [miecz][miecz]
Rodrik “The Vole” Sparr [2] Jeśli atakujesz i wygrasz tę bitwę oraz toczy się ona na obszarze morskim, przesuń żeton Marszu na podbity obszar (zamiast go odrzucić). Podczas tej rundy będziesz mógł go rozpatrzyć ponownie.
Red Ralf Stonehouse [2] Dodaj 1 do siły tej karty za każdy przyległy do obszaru bitwy obszar morski, który kontrolujesz.
Wulf One-Ear [1] [miecz]
Bloodless Tom [1] Natychmiast przesuń jeden ze swoich żetonów o jedną pozycję w górę wybranego przez Ciebie toru Wpływów.
Moqorro [0] Po bitwie możesz podejrzeć wierzchnią kartę jednej wybranej talii Essos, odrzucając jeden żeton władzy. Jeśli odrzucisz jeszcze jeden żeton władzy, możesz przetasować całą talię.

Volantis

The Tattered Prince [4] [miecz][miecz]
Triarch Nyessos Vhassar [3] Ta karta zyskuje +1 do siły za każdego Triarcha na Twoim stosie kart odrzuconych.
Triarch Malaquo Maegyr [2] Ta karta zyskuje jeden symbol czaszki za każdego Triarcha na Twoim stosie kart odrzuconych.
Triarch Doniphos Paenymion [2] Ta karta zyskuje jeden symbol miecza oraz jeden symbol wieży za każdego Triarcha na Twoim stosie kart odrzuconych.
Caggo “The Corpsekiller” [1] [miecz][wieża]
Belicho Staegone [1] Jeśli bronisz się na obszarze morskim, siła wszystkich nie należących do Ciebie statków spada do 0.
Benerro [0] Jeśli się bronisz i przegrasz bitwę, twój przeciwnik nie może przesunąć swoich jednostek na obszar ogarnięty bitwą. Zamiast tego wracają one na obszar, z którego przybyły. Twoje własne jednostki nadal muszą przeprowadzić odwrót.

Leśnik - Nie 07 Wrz, 2014

Chyba jest spoko. Reszta wyjdzie w praniu.
Martin - Nie 07 Wrz, 2014

Pojawiło się pole gry. Zainteresowanych zapraszam do wysyłania mi rozkazów ;) Chyba że chcecie się jeszcze wymienić rodami.

Postarajmy się żeby była to szybka gra, skoro jest tylko 4 graczy :) Niektóre elementy graficzne ulegną jeszcze zmianie (na razie wykorzystałem np. żetony władzy Lannistera i Baratheona), ale to już nie dzisiaj.

Gra lukiluka ruszy wtedy, kiedy będzie mu pasować

lukiluk - Nie 07 Wrz, 2014

Postaram się jeszcze dziś zrobić temat z grą. Mapa również nr 2, jak chce zdecydowana większość.
Martin - Wto 16 Wrz, 2014

Macie jakieś wstępne uwagi, co do mapy/ustawienia początkowego/kart? Nie proszę, żebyście zdradzali swoje sojusze czy strategie, ale jestem bardzo ciekaw pierwszych ogólnych odczuć ;)
guzu - Wto 16 Wrz, 2014

Gra się dobrze, szybko, karty Volantis i Grejyoya są zbilansowane, wydaje mi się, że Targ ma tą jedną prowincję z koronkami za łatwą do trzepania żw

My z Greyjoyem np. takiej nie mamy....

Czarny Jaszczur - Wto 16 Wrz, 2014

Bardzo szybkie tempo obu rozgrywek, jestem nim oczarowany :D

Zauważyłem że podczas licytacji raczej nikt nie kwapi się do tego żeby odebrać Greyowi Ostrze, jego siła zależy od tego żetonu dominacji i nikt nie ryzykuje bez pewnej przewagi w postaci 2 żetonów nad czarnym. Też miałbym obawy przed wysoką licytacją wiedząc że Greyowi bardzo na tym zależy. Do tego karta mogąca wspiąć się jedną pozycję wyżej po wygranej bitwie i ta piekielna, Red Ralf Stonehouse. Żelaźni są naprawdę bardzo silni walcząc ze skłóconymi między sobą przeciwnikami.

Bardzo fajne są też karty Triarchów w talii Volantis, bardzo uniwersalne, można łatwym sposobem dostosować trzy karty do swoich aktualnych potrzeb :)

Martin - Wto 16 Wrz, 2014

Też po tych kilku rundach sądzę, że Targ będzie wymagał małej poprawki, bo Grey i Volantis mają się raczej dobrze. Ciężko jak na razie powiedzieć coś o Yunkai

Cytat:
Zauważyłem że podczas licytacji raczej nikt nie kwapi się do tego żeby odebrać Greyowi Ostrze

Jak na razie była tylko jedna licytacja o ostrze w 77 i żadnej w 76, więc to trochę za wcześnie na takie stwierdzenie ;) Ale tak miało być - każdy miał mieć jakieś słabe i mocne strony. Mocną stroną Greya powinny być jego karty a słabą pozycja na mapie

Leśnik - Wto 16 Wrz, 2014

Ogólnie bardzo spoko. Zwłaszcza tempo rozgrywki jest na plus.

Nie twierdze, że Grey, ma słaby deck ale czaszki u przeciwnika strasznie utrudniają grę. Pierwszy raz gram z kartami które mają czachę i taka karta jest OP jak Balon w podstawce.

lukiluk - Pią 19 Wrz, 2014

Przede wszystkim całość jest jak najbardziej grywalna :) czaszka u Volantis rzeczywiście jest bardzo mocna, ale chyba każda strona ma ogólnie silne karty.
Co do ewentualnych zmian to pomyślałby o jakimś niewielkim zbliżeniu do siebie Targa i Yunkai na lądzie, np poprzez zrobienia 1 pola z Upper Worm River i Lower Worm River, bo w obu grach biją się głównie na środkowych wyspach, a tymczasem Grey i Volantis mają do siebie nieco łatwiejszy dostęp także po lądzie.
Gra się szybko i bardzo fajnie.

Martin - Nie 28 Wrz, 2014

Decyzją graczy 76 nie będzie kontynuowana, ponieważ jestem zmuszony ją osierocić. Próbujemy jednak dograć do końca 5 turę ;) lukiluk dociągnie do końca 77, jednak potrzebne jest zastępstwo za mnie od czwartku. Ktoś chętny? Gracze z 76 powinni mieć pierwszeństwo
guzu - Pon 29 Wrz, 2014

to ja chętny :)
Martin - Wto 30 Wrz, 2014

Nikt inny się nie zgłasza, więc chyba możesz już przejąć Greya ;)
Leśnik - Czw 02 Paź, 2014

Ale o co chodzi?(piwo Bartek toczy się spod wanny)
Beez - Czw 02 Paź, 2014

chodziło o przejęcie greya ale w 77 w analogicznej grze, w której martin uczestniczyl
Leśnik - Czw 02 Paź, 2014

aha, spoko! Byłem wybity z rytmu i już myślałem, że moja bezsilność/fatalna gra jest nagradzana dyskwalifikacją.

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group