galakta.pl
Forum wydawnictwa gier planszowych Galakta

X-Wing - Zasady - Ruch i krytyczne trafienia

shivetay - Wto 02 Wrz, 2014
Temat postu: Ruch i krytyczne trafienia
Witam. Jestem po pierwszej rozgrywce i mam pytanie jeśli chodzi o ruch.
Jeśli statki nachodzą na siebie to zatrzymuje statek przy podstawce drugiego, ale co jeśli tamten ma swój ruch w następnej inicjatywie? kasuje? i w następnej rundzie statki poruszają się normalnie? i czy mają akcję?

i

Czy trafienia krytyczne zadają obrażenie krytyczne nawet mimo osłon, czy zdejmują tylko osłonę?

Shantruin - Wto 02 Wrz, 2014

1. Statek z wyższą inicjatywą porusza się normalnie, nawet jeśli ktoś wcześniej w niego wpadł. O ile on sam w nikogo się nie wbije, nie wpadnie na asteroidę itp. to normalnie wykonuje akcję. Statki w takim przypadku przestają się stykać i normalnie mogą do siebie strzelać.

2. Krytyki nie omijają tarcz - każdy krytyk normalnie ściąga tarczę - w tym też leży ich największa siła.

slavkovic - Sro 10 Gru, 2014

A ja się jeszcze podepnę pod pytanie. Jak statek dostaje krytyka a jeszcze zostają mu osłony to tego krytyka sie rozpatruje? Trochę by to było dziwne że atak przeszedł przez osłony i zrobił dziurę w kadłubie chociaż tarcze jeszcze stoją:)
Mareczq - Sro 10 Gru, 2014

No przecież kolega wyżej zadał takie samo pytanie, a kolega troszkę mniej wyżej na nie odpowiedział. Przeczytaj jeszcze raz co było napisane powyżej ;)
slavkovic - Sro 10 Gru, 2014

No dla mnie ta odpowiedz nie jest zrozumiałą do końca. To stwierdzenie "w tym też leży ich największa siła" było do tarcz czy do krytyka? Mam rozumieć że ściąga tylko tarczę i karta nie zostaje odkryta czyli jest traktowana jako zwykły hit?
Mareczq - Sro 10 Gru, 2014

Jeśli fizycznie trafienie krytycznie będzie ściągnięte przez tarczę, to wtedy karta nie jest ciągnięta, więc też jej efekt nie jest rozpatrywany ;) Pamiętaj jednak najpierw trzeba wszystkie nie krytyczne zniwelować, aby móc przejść do krytycznych.

Przykłady:

1. Trafiłeś przeciwnika 1x HIT, 1xHIT KRYTYCZNY. Przeciwnik nie wyrzucił żadnych uników, ani nie użył innego efektu dającego mu unik. Przeciwnik ma 2 tarcze. W efekcie traci obie tarcze, i żadne dodatkowe efekty nie są rozpatrywane.

2. Trafiłeś przeciwnika 1x HIT, 1xHIT KRYTYCZNY. Przeciwnik nie wyrzucił żadnych uników, ani nie użył innego efektu dającego mu unik. Przeciwnik ma 1 tarcze. W efekcie traci tarczę, i dostaje jedno trafienie krytyczne. Normanie rozpatrujesz wylosowaną kartę trafienia krytycznego.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group