galakta.pl
Forum wydawnictwa gier planszowych Galakta

X-Wing - Zasady - Sokół + Slave

kriis88 - Sro 04 Cze, 2014
Temat postu: Sokół + Slave
Witam,

Jestem szczęśliwym posiadaczem Slave i Sokoła, byłem tak podekscytowany podczas zakupu, że dopiero w domu przy rozpakowywaniu zauważyłem, iż obydwa statki są w wersji oryginalnej... czyli instrukcje z dodatkowymi zasadami są po angielsku :(

Jest może gdzieś dostępna instrukcja do tych modeli po polsku? Lub czy ktoś z was, mógłby mi wytłumaczyć jak te dodatkowe zasady działają :( ?

ataman - Sro 04 Cze, 2014

Sokół: jego główna broń to wieżyczka, czyli strzelając z głównej broni olewasz pole rażenia i sprawdzasz tylko zasięg (1, 2 lub 3). Strzelając z tej wieżyczki trzeba pamiętać, że jest to główna broń, więc np. premie do ataku/obrony wynikające z zasięgu działają normalnie. Pole rażenia wydrukowane na tekturce/podstawce stosuje się natomiast, gdy atakujesz z broni dodatkowej (rakiety).

Slave: ten statek ma dwa pola rażenia: główne i tylne. Strzelając z głównej broni możesz wybrać czy strzelasz do tyłu, czy do przodu, ale strzelając z broni dodatkowej (działka/torpedy) musisz korzystać z podstawowego pola rażenia (czyli tego z przodu statku).

Ogólne zasady do statków z dużą podstawką:

1. Jony: jeśli duży statek dostanie 1 żeton jonu, to efekt jonów nie działa, ale żeton jonów zostaje przy statku (do czasu aż zostanie zestrzelony lub do czasu aż dostanie kolejny żeton jonów). Jeśli statek zaczyna turę z 2 lub więcej żetonami jonów, to nie wybiera manewru, tylko w fazie aktywacji leci 1 do przodu (biały manewr), a następnie zdejmuje się z niego wszystkie żetony jonów.

2. Przy rozstawianiu statków na początku gry możesz umieścić duży statek albo w całości w zasięgu 1 od swojej krawędzi albo możesz ustawić go skosem do krawędzi, ale tak, że jeden z wierzchołków podstawki będzie stykał się z krawędzią. Wtedy co prawda część podstawki będzie wystawała poza zasięg 1 od Twojej krawędzi, ale takie ustawienie jest dozwolone.

Tytuły i modyfikacje: oba dodatki zawierają nowe typy kart ulepszeń. Zarówno tytuły, jak i modyfikacje nie mają swojego symbolu na kartach statku. Zasada jest prosta: każdy statek może zostać wyposażony w jedną modyfikację i każdy statek może być wyposażony w jeden tytuł (przy czym tytuły zawsze mają ograniczenie co do typu statku, który może je mieć). W tych dodatkach dostajesz tytuły: Millennium Falcon oraz Slave-I oraz ulepszenia: Stealth Device (urządzenie maskujące), Engine Upgrade (ulepszenie silnika) oraz Shield Upgrade (ulepszenie osłon).

Stealth Device (urządzenie maskujące): działa tak, że statek dostaje +1 do zwrotności (zielone kości), ale jak zostanie trafiony, to odrzucasz kartę urządzenia maskującego.

Engine Upgrade (ulepszenie silnika): działa tak, że statek, który go dostanie zyskuje ikonę dopalacza (boost) na swoim pasku akcji. Dopalacz pozwala nam na to, by jako akcję wykonać manewr* 1 do przodu lub 1 skręt (aka: łagodnie) w lewo lub w prawo. Przy czym tego manewru (podobnie jak beczki) nie możemy wykonywać przez asteroidę ani w taki sposób, że będziemy w jego wyniku nachodzili na inny statek.
*z formalnego punkty widzenia dopalacz nie jest manewrem: nie ma przypisanego koloru i na potrzeby efektów kart nie jest traktowany jako manewr

Shield Upgrade (ulepszenie osłon): statek z tym ulepszeniem dostaje +1 osłonę.

Zostały jeszcze bomby i miny: generalna zasada jest taka, że zostawienie bomby/miny odbywa się przez dołożenie znacznika manewrów '1 prosto' do tyłu statku, a następnie umieszczeniu żetonu bomby/miny, by stykał się z takim znacznikiem manewrów. Bomby/miny mogą być zostawiane w taki sposób, że wylądują pod podstawkami innych statków. Szczegóły co do tego, jak działają poszczególne bomby/miny są opisane na kartach tych ulepszeń oraz na kartach pomocy dołączonych do dodatku, ale nie chce mi się wszystkiego tłumaczyć.

Powodzenia! :wink:

kriis88 - Sro 04 Cze, 2014

WoW! Statki mają moc!!
kriis88 - Sro 04 Cze, 2014

Żeton ładunku sejsmicznego powoduje obrażenia wszystkim statkom w zasięgu 1.

Czy to znaczy, że slave i pozostałe statki imperialne też oberwą?

aryss - Sro 04 Cze, 2014

Tak dokladnie, aczkolwiek jesli slave uzyje nawet ruch 1 do przodu to jesli nie zostanie zablokowany to powinien uciec z zasiegu razenia :)
kriis88 - Sro 04 Cze, 2014

Poczekaj :D

Czyli mogę najpierw rzucić minę, a potem wykonać manewr ruchu?

Bo z tego co doczytałem, to ta mina eksploduje pod koniec tury.


Mam też pytanie odnośnie kart rozwinięć. Np. Mam kartę Rakiety Wstrzącowe (Atak namierzany). Żeby wykonać ten atak, muszę odrzucić tę kartę + żeton namierzenie.

Moje pytanie brzmi: Czy oprócz efektu z karty dostaję ten bonus, który jest zawsze dodawany podczas wykonywania ataku namierzonego (bez kart rozwinięć)

Patsy - Sro 04 Cze, 2014

Co do bomb/min to inaczej się nie da, zawsze się je zrzuca przed ruchem (ale po jego wyborze).

Co do broni zużywających żeton namierzania (torpedy/rakiety), to jak go zużyjesz to nie możesz go już wydać na nic innego. Jedynie rakieta samonaprowadzająca wymaga jedynie posiadania namierzonego celu, bez odrzucania znacznika namierzania, który można normalnie użyć

Breed9000 - Czw 05 Cze, 2014

Poprawka:

Miny zbliżeniowe rozkładasz jako akcję po ruchu.

Bomby - Ładunki sejsmiczne i bomby protonowe zrzucasz przed ruchem po odsłonięciu diala manewru.

kriis88 - Czw 05 Cze, 2014

Cytat:
Bomby - Ładunki sejsmiczne i bomby protonowe zrzucasz przed ruchem po odsłonięciu diala manewru.


Czyli zrzucam jej w mojej fazie ruchu, po odsłonięciu manewru. Zrzut i wykonanie posunięcia, dobrze rozumiem?

Czyli ogólnie tę bombę zrzuca się po ustaleniu manewru, tak więc przeciwnik gdy widzi, że bombka poszła nie może nagle zmienić zaplanowanego ruchu tylko musi go wykonać :D

Jeżeli tak, to sympatycznie :D

W sumie najlepiej jest, jak ktoś wykonuje szybciej posunięcia od nas, wtedy jak zrzucimy bąbkę obok niego, to nie może zareagowac, ponieważ swój manewr w tej turze wykonał

Barbus - Czw 05 Cze, 2014

Dobrze rozumiesz. Przeciwnik nie zmieni manewru chyba, że ma kartę Nawigatora(zestaw Lambda). Może jeszcze próbować się beczkować lub boostować, żeby wylecieć poza zasięg.
kriis88 - Pią 06 Cze, 2014

Jak wspomniałem wcześniej, mam instrukcje do sokoła i Slave po angielsku. Wiele z tego rozumiem, ale nie pojmuje jednejrzeczy.

Jak rozmieszczać duże statki przed startem?

Zasada jest taka, że przynajmniej jeden róg podstawki musi stykać się z wyznaczoną krawędzią?

Odnośnie bomb... gdzie jest napisane o tym, że ich dropnięcie następuje przed ruchem ale po wybraniu manewrów? W instrukcji się tego nie doszukałem :(

Patsy - Pią 06 Cze, 2014

Odnośnie bomb, to kiedy się ich używa jest napisane na ich karcie (nie w instrukcji, czy karcie z dodatkowymi zasadami)

Bomb: "Kiedy okrywasz swój wskaźnik manewru..."
Min: jako Akcje (tu Breed9000 miał oczywiście racje)

Barbus - Pią 06 Cze, 2014

kriis88 napisał/a:
Jak wspomniałem wcześniej, mam instrukcje do sokoła i Slave po angielsku. Wiele z tego rozumiem, ale nie pojmuje jednejrzeczy.

Jak rozmieszczać duże statki przed startem?

Zasada jest taka, że przynajmniej jeden róg podstawki musi stykać się z wyznaczoną krawędzią?
(


Nie musi. Zasada brzmi tak, że przy rozstawianiu podstawka dużego statku może wystawać poza zasięg 1, ale pod warunkiem, że styka się przynajmniej jednym rogiem z twoją krawędzią pola gry.

Grichalk - Pią 05 Wrz, 2014

Czy wszystkie zasady specjalne dotyczące pola rażenia, stosowane są także w przypadku dodatkowego (tylniego) pola rażenia Slava (np. wymanewrowanie)?
Shantruin - Pią 05 Wrz, 2014

Tak, tylne pole rażenia liczy się jak zwykłe w przypadku Backstabbera, Outmanouver itp.
Sander73 - Nie 01 Lut, 2015

Mam pytanie odnośnie Sokoła. Jest to statek duży. Czy tak jak w przypadku imperialnego Decimatora, gdy mały statek nań wleci, albo on wleci na mały statek, gracz do którego należy mały statek musi rzucić kością ataku?? Czy to tylko moja nadinterpretacja.
slavkovic - Nie 01 Lut, 2015

A skad ty wziąłeś tą zasadę? W deci to jest umiejętnosc pilota i albo karty rozwinięć a nie ma zasady ze prY duzym statku zawsze rzucasz koscia. Chyba ze cos przegapilem...?
Barbus - Nie 01 Lut, 2015

Chyba pomyliłeś z zasadami wielkich statków. Rzucasz kością wpadając na transportowiec i korwetę.
Toudi - Pon 02 Lut, 2015

Można jeszcze zainstalować Lasery antypościgowe. Dostępne w Lambdzie.

Jak wleci się w duży statek, który posiada lasery, rzut kością i przyjecie trafienia lub krytyka.

Podobne do Kapitana Oicunn, tylko tu odwrotnie, to Oicumm wlatuje w statek, ten otrzymuje obrażenie.

Jolly_Roger - Sro 04 Lut, 2015

Z tego co widzę po mojej wczorajszej bitwie z żoną, to Sokół nie polata 1+1. Nawet nie dotknąłem osłon Defenderowi i Phantomowi, a już mnie nie było. Wczytałem się w rozpiski i zauważyłem, że Sokół + 3x Z95 to standard. Myślałem, że jak duży to poradzi, a tu niestety. Oczywiście mam ograniczoną możliwość wyboru kart, bo mam tylko podstawkę i kilka dodatkowych statków. Natomiast szybkość z jaką spadłem, zdziwiła nas oboje.
Mareczq - Sro 04 Lut, 2015

Nigdy nie oceniaj po jednej grze jakiegoś rozstawienia, pech w kostkach, nie znajomość statków itp. itd. jest bardzo ważna. Latanie na 2 szt. Sokołów jest bardzo mocne, i jak dobrze zrobisz rozpiskę, to naprawdę jest to bardzo zgrabna taktyka - trzeba tylko dobrze tym latać ;)

Jeśli walczyłeś VS Defender i Phantom no to łatwo nie miałeś, ale nadal wszystko zależało od wymanewrowania phantoma, aby zrobic tak, że albo nie może strzelać, albo wpada na Ciebie albo tak się ustawić, że nie może zrobić DeCloak-a;P A Defender, to statek na 4 strzały jak dobrze się ustawisz ;P

ytsunkai - Sro 04 Lut, 2015

Roger,

Nie wiem co wziąłeś na sokoły, ale wg. mnie sokół jest najgorszym istniejącym rebelianckim przeciwnikiem phantoma. Zwłaszcza Han z instynktem veteran a i gunnerem.


A za nim np. futrzak z gunnerem i ściągnięciem ognia, albo tylko ze ściągnięciem ognia ,,,
i jeszcze możesz dopakować han.

Niby się słabo bronią, ale jest to dużo ataku.

A jak nie to Naprawdę Gruby Han i 3 zetki (albo chudszy i 2 b-wingi).

...

trzeba próbować :)

slavkovic - Sro 04 Lut, 2015

No dobra ale on napisał wyraźnie że uważa że jest słaby sam na te 2 statki. Prawda jest taka że to jest jedna z najbardziej niesprawiedliwych gier w jakie grałem. Tak na dobrą sprawę sam sokół może spokojnie zniknąć ze stołu grając tylko przeciwko jednemu Interceptorowi. Wystarczy że będziesz miał pecha w rzutach na sokole przez całą potyczkę (lub wybitne szczęście dopisze przeciwnikowi). Nawet jak wymanewrujesz takiego interceptora to nagle się okaże że nic nie wyrzuciłeś w ataku i co panie zrobisz? Nic pan nie zrobisz. Można się tylko poskarżyć losowi. Ja ostatnio zagrałem Sokołem i YT-2400 przeciwko Sokołowi i 2 B. Na dobrą sprawę HLC na 2400 gówno zrobiło przez 3 tury i ledwo zdjąłem odrobinę tarczy z jednego B. Tak sie skończyła gra. Gość przez całą grę na B miał za każdym razem po 3 hity albo 4 na odległości 1 a ja przez większość rzutów obronnych miałem 0 uników czasami tylko jakiś jeden wpadł. Na moim sokole miałem podobne rzuty ataku. Gra trwała 25 min.
Ale nic tam dalej zbieram "złom" i szykuję się na następną potyczkę bo niestety ale jestem uzależniony i liczę na to że następnym razem gra będzie bardziej wyrównana na kościach bo i takie się oczywiście zdarzają bardzo często. Zresztą miałem też gry gdzie los się uśmiechał do mnie a nie do przeciwnika ale nawet nie miałem wtedy śmiałości cieszyć się przy przegranym ze zwycięstwa bo to był ewidentny chamski wręcz pech.
A swoją drogą Slave też potrafi szybko zlecieć z nieba ale za to jak zajebiaszczo wygląda:)

Jolly_Roger - Sro 04 Lut, 2015

Ja jestem na etapie eksperymentów, ale fakt jeszcze tak gładko nie przegrałem. W pewnym momencie zostałem Sokołem na Phantoma i Defendera - tak jak napisał Slavkovic. Brak doświadczenia w graniu na dużych i kiepskie rzuty spowodowały, że nawet ich nie ugryzłem. Wcześniej spadły 2 Tie/F i A-wing.
ytsunkai - Sro 04 Lut, 2015

No niestety, na brak doswiadczenia pomaga tylko granie.

A jesli chodzi o rzuty ... Fakt jak za kazdym razem rzucasz 4 blanki to dupa, ale ta gra ciagle jeszcze promuje atak .... Opcji modyfikacji ataku jest wiele, podczas gdy modyfikacji obrony znacznie mniej.


Ale na pecha w kosciach nie poradzisz ....

zioło123 - Sro 04 Lut, 2015

Gdzie można znaleźć dziewczynę/żonę która lubi grać? Zaraz wsiądę w auto i jadę, bo moja jakoś się nie pali do gry :wink:
regrof - Czw 05 Lut, 2015

zioło123 napisał/a:
Gdzie można znaleźć dziewczynę/żonę która lubi grać? Zaraz wsiądę w auto i jadę, bo moja jakoś się nie pali do gry :wink:


Podbijam pytanie?

Da się sklonować?

Moja nie cierpi X-Winga;)


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group