galakta.pl
Forum wydawnictwa gier planszowych Galakta

Wyjaśnianie zasad obowiązującyh w grze Inwazja - Pytanie bardzo podstawowe

bummbummbamm - Pią 03 Sty, 2014
Temat postu: Pytanie bardzo podstawowe
Witam, na początku chciałbym zaznaczyć ze jest to moja 1 w zyciu gra karciana wiec jestem totalnym laikiem jeśli chodzi o mechanikę i zasady takich gier.

Wiec wczoraj zakupiłem z luba ma, zestaw podstawowy Warhammer Invasion i wykazaliśmy się nieco nadgorliwoscia a mianowicie 4 gotowe talie przyporządkowaliśmy wedle instrukcji ( tzn tak nam sie wydawalo) czyli Orki, Krasnoludy itd itd. + te neutralne karty jako osobne i wydaje mi się ze popelnilismy tutaj blad gdyż w grze w pewnym momencie okazało się ze nie ponosimy kosztów wystawiania kart ( mam nadzieje ze jestem dobrze rozumianny)

I teraz moje pytanie brzmi czy te talie maja być mieszane czy np. faktycznie talia ma zawierac same karty krasnoludow + neutralne a jeśli tak to gdzie lezy nasz blad w obliczaniu kosztów ?

Np. rzucam karte która ma kosz 2+2 , na stole mam już 5 krasnoludow i wychodzi mi ze nic za to nie place ?

Pytanie pewnie lamerskie ale tak jak mowilem,jest to mój totalnie pierwszy raz : )


Dodatkow0 chciałbym tez zapytać o te kilka kart elfow które były w zestawie, czy my je mamy uzywac ? tak samo jak karty z nr "powyżej" bodajże 121 nr bo tez nie bardzo wiemy o co z nimi chodzi gdyż w instrukcji nie ma o nich mowy.

Ad. Widzialem tez na youtubie filmik Darkera gdzie grając z druga osoba , ta osoba po ataku na jego puste "pole bitwy" wyciągnela mu później losowo karty z "reki" - pytanie brzmi czy jest to jakas zasada czy wynikało to ze zdolności posiadanej karty jego przeciwnika.

Z góry dziekuje z pomoc

Virgo - Pią 03 Sty, 2014

1 Wasz błąd w obliczaniu kosztów polega na tym, że karty na stole obniżają jedynie koszt lojalności, nie koszt bazowy karty. Kazador kosztuje 6 zasobów zawsze, 6 jak masz na stole 4 inne karty krasnoludzkie (1 lojalkę zawsze daje ci stolica), jak nie masz żadnej innej karty krasnoludzkiej Kazador kosztuje 11 (6+5 za brakującą lojalność).

2 Możecie ich używać, stolice elfów i karty do nich są w dodatku Szturm na Ulthuan.

3 karty do drafta służą do drafta, ten jest opisany bodajże na końcu instrukcji.

3 Zwiad, np. jednostka Wolna Kompania go ma, jest opisany w zasadach.

bummbummbamm - Pią 03 Sty, 2014

ahhhh rozumiem ale w takim razie instrukcja slabo to precyzuje : )

2) Tak myslalem ze to zacheta do zakupu dodatku

3) Tak wiem ale sa tez tutaj 3 karty "misje" z nr 121,120,121 (gotuj sie na wojne, infiltracja, gotuj sie na wojne) i o nich instrukcja nie mowi nic.

Virgo - Pią 03 Sty, 2014

Możecie nimi grać jak normalnymi kartami neutralnymi :wink:
bummbummbamm - Pią 03 Sty, 2014

Ok dzieki, chcialem sie upewnic czy to tez nie jest jakis dodatek jak karty elfow :)

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group