|
galakta.pl Forum wydawnictwa gier planszowych Galakta |
 |
Władca Pierścieni LCG - Zasady gry - Bohater Frodo
himramir - Pią 23 Sie, 2013 Temat postu: Bohater Frodo Chciałem się upewnić odnośnie działania bohatera Froda. Jeśli Froda atakuje wróg z siłą np 10 a Frodo ma obrony 2 oraz 2 życia, wówczas o ile powinienem zwiększyć punkty zagrożenia aby Frodo przeżył ?
Według mnie max 2 a nie 8 (10-2) gdyż Frodo nie może otrzymać więcej obrażeń niż właśnie 2 bo po prostu tyle ma właśnie życia (obrażeń, powyżej których jest już martwy)
maclis - Sob 24 Sie, 2013
Ja jeszcze dodam kolejne pytanie:
Co się dzieję gdy Frodo broni się przed trollem z 2 scenariusza core setu (i używa swojego efektu)? Ile punktów zagrożenia trzeba wtedy dodać?
TomB - Sob 24 Sie, 2013
Frodo może otrzymać więcej obrażeń, niż ma wytrzymałości, tak jak każda inna postać.
Wszystkie obrażenia z ataku wroga są przyznawane jednemu obrońcy i jeśli:
a) wytrzymałość obrońcy spadła do zera (czyli ma tyle żetonów obrażeń na sobie, ile wynosi jego aktualna wytrzymałość) to postać ginie (instrukcja s.20), a nadmiarowe żetony obrażeń nie przenoszą się na inną postać (instrukcja s.18)
b) obrońcą jest Frodo, którego zdolność jest odpowiedzią: "Kiedy F. otrzyma obrażenia, anuluj te obrażenia i zamiast tego podnieś zagrożenie..." - wg mnie należy anulować wszystkie obrażenia, czyli w pytaniu himramira 8, a nie np. 7.
c) atakuje Górski Troll - jeśli obrońcą jest zwykła postać to nadmiarowe (te nieprzenoszone żetony z podpunktu a) obrażenia zamieniamy na punkty na liczniku zagrożenia, ale jeśli obrońcą jest Frodo to nie ma co zamieniać, bo Frodo otrzymał wszystkie obrażenia i je wszystkie anulował.
Poproszę kogoś jeszcze o potwierdzenie tego wywodu.
himramir - Sob 24 Sie, 2013
Dzięki za wyjaśnienia, w takim razie grałem źle Frodem - czyli ułatwiałem sobie grę ...
Chyba, że ktoś jeszcze podniesie tu dyskusję o tych obrażeniach
Berestaszek - Sob 24 Sie, 2013
w FAQ nie ma nic o tym natomiast zgadzam się z TomB tyle obrażeń ile miałby otrzymać także w przypadku ataku potwora o sile 10 Frodo powinien otrzymać hita za 8 i o tyle się podnosi zagrożenie. Co do punktu C to nie podnosimy dodatkowo zagrożenia z zdolności trolla
himramir - Sob 24 Sie, 2013
Mam jedną wątpliwość odnośnie liczenia obrażeń. Jakim cudem Frodo może otrzymać więcej obrażeń niż ma wytrzymałości ? Czy to nie jest tak jakby chcieć zabić kogoś kilka razy ?
Berestaszek - Sob 24 Sie, 2013
Patrząc pod kątem logiki to w przypadku scenariuszy w morii nie powinniśmy grać tam orłami, a gra nam na to pozwala. Karta(oraz treść karty)>logika. Zdolność Froda wskazuje, że tyle ile punktów obrażeń otrzymałby a miałby otrzymać w naszym przypadku 8 punktów obrażeń, które trzeba zamienić w punkty zagrożenia.
himramir - Sob 24 Sie, 2013
Wyjaśnienie brzmi rozsądnie - THX !
ragathol - Sob 24 Sie, 2013
P.s.
Dlatego fajnie gra się Frodem z zielonym Aragornem.
Berestaszek - Sob 24 Sie, 2013
sfera ducha ma wystarczajaco duzo obnizania zagrozenia by dolaczac bohatera z innej sfery tylko po to by raz obnizyc zagrozenie ale tak dzialaja razem i tak calkiem niezle
ttrotyl - Nie 25 Sie, 2013
Witam
Gram pierwszą misję "Przeprawa przez mroczną puszczę". Właśnie odkryłem kartę wyprawy "Nie schodźcie za nic ze ścieżki". Karta nakazuje przeszukać talię Spotkań i stos kart odrzuconych spotkań, wybrać 1 kartę Pająka. To ma to być tylko jeden Pająk czy też jeden dla talii i jeden dla stosu kart odrzuconych. Poza tym jest warunek, że aby wygrać muszę odnaleźć Pomiot Ungolinaty. To czy mogę ją wybrać właśnie teraz, czy muszę grać aż na nią wpadnę?
Berestaszek - Nie 25 Sie, 2013
troche zly temat ale: kazdy z graczy szuka po 1 wrogu z cecha pajak. gracze moga przejrzec i odrzucone i talie spotkan i wybrac sobie po 1 pajaku. w przypadku gdy musicie zabic pomiot ungolianty, to warto wlasnie tego pajaka wyciagnac
Radziol88 - Pon 26 Sie, 2013
himramir napisał/a: | Mam jedną wątpliwość odnośnie liczenia obrażeń. Jakim cudem Frodo może otrzymać więcej obrażeń niż ma wytrzymałości ? Czy to nie jest tak jakby chcieć zabić kogoś kilka razy ? |
Postać ma X wytrzymałości, to oznacza, że X obrażeń ją zabije. Ale potwór może tak uderzyć, że nie tylko zabije, ale zmasakruje postać.
|
|