|
galakta.pl Forum wydawnictwa gier planszowych Galakta |
 |
X-Wing - Zasady - Akcje Dartha Vadera
lesar - Nie 21 Paź, 2012 Temat postu: Akcje Dartha Vadera Normalnie można jedną akcję darmową + akcję z karty rozwinięć. Vader ma w opisie możliwość wykonania 2 akcji. Czy Vader w związku z tym może wykonać dodatkową darmową akcję czy dodatkową z kolejnej karty rozwinięć?
Leviathan - Nie 21 Paź, 2012 Temat postu: Re: Akcje Dartha Vadera
lesar napisał/a: | Normalnie można jedną akcję darmową + akcję z karty rozwinięć. Vader ma w opisie możliwość wykonania 2 akcji. Czy Vader w związku z tym może wykonać dodatkową darmową akcję czy dodatkową z kolejnej karty rozwinięć? |
Normalnie pilot może wykonać jedną akcję z listy na karcie pilota ALBO jedną akcję z kart rozwinięć. Nie można wykonywać obu naraz.
Vader może wykonać dwie dowolne akcje, zarówno te które ma na karcie pilota, jak i te, które ma na kartach rozwinięć. Trzeba tylko pamiętać o tym, że nie mogą to być dwie identyczne akcje bo tego zasady zabraniają.
lesar - Nie 21 Paź, 2012
Z tym ALBO to jednak tak nie jest do końca, bo co w takim razie co zapisem ze str. 8 w instrukcji:
Statek może wykonać dowolną akcję przedstawioną na jego pasku akacji. Dodatkowo określone zdolności pilota, karty rozwinięć (...) umożliwiają statkom wykonanie innych akcji.
I dalej jest napisane również:
Jeżeli zdolność umożliwia statkowi wykonanie "darmowej akcji", akcja ta nie wlicza się do limitu jednej akcji możliwej do wykonania w kroku "Wykonania akcji"
Czyli statek może wykonać dwie akcje darmową i z karty, ważne aby nie były to takie same akcje. A Vader może dodatkowo wykonać jeszcze jedną akcję z karty rozwinięć, czyli razem 3 - 1 darmową z paska + 2 z karty rozwinięć. Mam jednak tutaj wątpliwość nadal czy Vader nie może również wybrać opcji: 2 darmowe + 1 z karty, po prostu wybiera dodatkową z dostępnych swoich akcji.
Oczywiście tylko karty rozwinięć z napisem Akcja mają tutaj zastosowanie, ponieważ karty rozwinięć, które nie mają nagłówka Akcja, po rozpatrzeniu w dowolnym momencie wskazanym na karcie nie liczy się to jako akcja wykonana przez statek.
Barbus - Nie 21 Paź, 2012
lesar napisał/a: | Jednak tak nie jest do końca, bo co w takim razie co zapisem ze str. 8 w instrukcji:
Statek może wykonać dowolną akcję przedstawioną na jego pasku akacji. Dodatkowo określone zdolności pilota, karty rozwinięć (...) umożliwiają statkom wykonanie innych akcji.
I dalej jest napisane również:
Jeżeli zdolność umożliwia statkowi wykonanie "darmowej akcji", akcja ta nie wlicza się do limitu jednej akcji możliwej do wykonania w kroku "Wykonania akcji"
Czyli statek może wykonać dwie akcje darmową i z karty, ważne aby nie były to takie same akcje. A Vader może dodatkowo wykonać jeszcze jedną akcję z karty rozwinięć, czyli razem 3 - 1 darmową z paska + 2 z karty rozwinięć. Oczywiści dotyczy to tylko kart rozwinięć z napisem Akcja, ponieważ karty rozwinięć, które nie mają nagłówka Akcja, po rozpatrzeniu w dowolnym momencie wskazanym na karcie nie liczy się to jako akcja wykonana przez statek. |
Nieeee, pokręciłeś kompletnie. Każdy pilot może wykonać tylko jedną akcję wybierając z tych na belce akcji lub kart. Vader wykonuje dwie. Darmowa akcja to taka, która jest opisana na karcie jako darmowa np. Nocny Potwór ma umiejętność: Po wykonaniu zielonego manewru możesz wykonać darmową akcję skupienia. Na karcie umiejętności Dowódca Eskadry masz: wybrany statek może natychmiast wykonać 1 darmową akcję.
lesar - Nie 21 Paź, 2012
Jasne że pokręciłem! Zdolność z akcją pokręciłem! Teraz już wszystko jasne!
Jeszcze mam pytanko Namierzanie celu jeżeli nie zostało wykorzystane w danej rundzie to przechodzi na następną i jeżeli nadal chce namierzać ten sam statek, to mogę wykonać normalną akcję np. skupienie (pomimo tego, że jedna akcja - namierzanie - trwa z poprzedniej rundy)?
Dziobak - Nie 21 Paź, 2012
Namierzanie trwa dopóki nie zmienisz celu albo namierzony statek nie będzie miał śmiertelnego 'wypadku'. A w tym czasie możesz inne akcje normalnie wykonywać.
zbajszek - Pon 28 Sty, 2013
Ja też mam pytanie co do akcji Vadera. Mianowicie czy może on zrobić za swoje dwie akcje dwie beczki? Bo ostatnio jak graliśmy stwierdziliśmy że nigdzie nie znaleźliśmy że nie może więc jak już doszło do pojedynku 1 na 1 Vader bez problemu dwoma beczkami wychodził z zasięgu X-Winga i praktycznie niemożliwością było trafienie go.
Wikary - Pon 28 Sty, 2013
zbajszek napisał/a: | Ja też mam pytanie co do akcji Vadera. Mianowicie czy może on zrobić za swoje dwie akcje dwie beczki? Bo ostatnio jak graliśmy stwierdziliśmy że nigdzie nie znaleźliśmy że nie może więc jak już doszło do pojedynku 1 na 1 Vader bez problemu dwoma beczkami wychodził z zasięgu X-Winga i praktycznie niemożliwością było trafienie go. |
Odpowiedź na to pytanie znajduję się na tej stronie forum, wystarczy się troszkę wysilić i poczytać
zbajszek - Pon 28 Sty, 2013
Wikary napisał/a: | zbajszek napisał/a: | Ja też mam pytanie co do akcji Vadera. Mianowicie czy może on zrobić za swoje dwie akcje dwie beczki? Bo ostatnio jak graliśmy stwierdziliśmy że nigdzie nie znaleźliśmy że nie może więc jak już doszło do pojedynku 1 na 1 Vader bez problemu dwoma beczkami wychodził z zasięgu X-Winga i praktycznie niemożliwością było trafienie go. |
Odpowiedź na to pytanie znajduję się na tej stronie forum, wystarczy się troszkę wysilić i poczytać |
Przeczytałem, ale wolałem się upewnić że do tej sytuacji też się stosuje co to jest wyżej napisane. Czyli jednym słowem graliśmy źle, dzięki .
|
|