galakta.pl
Forum wydawnictwa gier planszowych Galakta

Władca Pierścieni LCG - Zasady gry - Akcje postaci a jej wyczerpanie

dumont - Sob 25 Sie, 2012
Temat postu: Akcje postaci a jej wyczerpanie
Witajcie,
mam pytanie co do akcji na kartach postaci (w treści karty pole poprzedzone wytłuszczonym napisem 'Akcja:' lub 'Akcja <nazwa fazy>:').
Przykład:
Karta Glorfindel, Akcja: 'Zapłać 1 żeton zasobów z puli zasobów Glorfindela, aby wyleczyć 1 punkt obrażeń dowolnej postaci (tylko raz na rundę)'.
Pytanie: jak to do końca jest z tymi akcjami i wyczerpaniem postaci? Czy aby skorzystać z akcji danej postaci, muszę ją wyczerpać? W przykładzie: czy aby wyleczyć jeden punkt obrażeń innej postaci (raz na rundę), pobieram jeden żeton z puli zasobów Glorfindela i wyczerpuję go, czy tylko pobieram żeton i to wszystko?

W instrukcji jest coś takiego:
Cytat:
W tekście karty akcje poprzedza wytłuszczone słowo aktywacyjne 'Akcja:'. Akcje zawsze są opcjonalne, gracz kontrolujący kartę z daną akcją może ją aktywować podczas dowolnego okna akcji w sekwencji rundy. Aby aktywować akcję z karty Bohatera, sprzymierzeńca lub dodatku, karta, na której znajduje się ta akcja, musi się znajdować w grze, chyba że treść samej akcji stanowi, że może ona zostać aktywowana spoza gry. Karty wydarzeń to akcje, które zagrywa się prosto z ręki.
Później jest coś o akcjach do konkretnych faz (np. 'Akcja Wyprawy:'), ale nic nie ma napisane, czy należy wyczerpać bohatera.

Z góry dzięki za informacje.
Pozdrawiam

Radziol88 - Nie 26 Sie, 2012

Musisz zapłacić za akcję tylko tym, co jest wprost wymienione.
Jeśli jest to "wydaj żeton zasobów, aby ..." to potrzebny jest tylko zasób.
Jeśli miałbyś podane "wyczerp postać aby ..." to wymagane jest tylko tapnięcie.

dumont - Pon 27 Sie, 2012
Temat postu: Dzięki
Dzięki za info :)
Pozdrawiam


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group