galakta.pl
Forum wydawnictwa gier planszowych Galakta

Wyjaśnianie zasad obowiązującyh w grze Inwazja - Poczatkujący - kilka pytań.

manto - Sob 11 Sie, 2012
Temat postu: Poczatkujący - kilka pytań.
Witam,
Posiadam grę dopiero od 2dni i chciałem się zapytać o kilka spraw. A mianowicie:
1. Czy jeżeli Pole Bitwy przeciwnika płonie i są a nim jednostki to czy podczas mojej fazy Pola Bitwy mam możliwość atakowania tych jednostek czy też nie.
Bo w instrukcji napisane jest ze deklaruje atak na stolicę a nie na jednostki czy to oznacza ze sa one nie do zniszczenia podczas mojej fazy pola bitwy?
2. Kiedy atakuje jakąś strefę przeciwnika i on deklaruję atak na np. Pole bitwy a on mówi ze będzie sie bronił jakąś jednostką. np:
Atakuje pole bitwy z siłą 2młotków i 1pkt obrony, natomiast on broni się jednostka z 1młotkiem i 2pkt obrony. Czy w tym wypadku oznacza to że nasze jednostki zabijają się nawzajem ? Czy jednostka oddaje tylko obrazenia jezeli na karcie napisane jest kontraatak X czy liczy się moje młotki i jego i kazdy z nas przydziela pkt obrażen.
3. Kto rodziela zadane obrazenia? Kiedy atakuje jego stolice a on broni sie 2 jednostkami to czy ja przydzielam obrazenia jak chce na te jednostki czy to on sobie je przydziela sam na te jednostki ?

DaRKeR - Sob 11 Sie, 2012
Temat postu: Re: Poczatkujący - kilka pytań.
manto napisał/a:
Witam,
Posiadam grę dopiero od 2dni i chciałem się zapytać o kilka spraw. A mianowicie:
1. Czy jeżeli Pole Bitwy przeciwnika płonie i są a nim jednostki to czy podczas mojej fazy Pola Bitwy mam możliwość atakowania tych jednostek czy też nie.
Bo w instrukcji napisane jest ze deklaruje atak na stolicę a nie na jednostki czy to oznacza ze sa one nie do zniszczenia podczas mojej fazy pola bitwy?
2. Kiedy atakuje jakąś strefę przeciwnika i on deklaruję atak na np. Pole bitwy a on mówi ze będzie sie bronił jakąś jednostką. np:
Atakuje pole bitwy z siłą 2młotków i 1pkt obrony, natomiast on broni się jednostka z 1młotkiem i 2pkt obrony. Czy w tym wypadku oznacza to że nasze jednostki zabijają się nawzajem ? Czy jednostka oddaje tylko obrazenia jezeli na karcie napisane jest kontraatak X czy liczy się moje młotki i jego i kazdy z nas przydziela pkt obrażen.
3. Kto rodziela zadane obrazenia? Kiedy atakuje jego stolice a on broni sie 2 jednostkami to czy ja przydzielam obrazenia jak chce na te jednostki czy to on sobie je przydziela sam na te jednostki ?


1. Możesz zaatakować palącą się strefę, ale przeciwnik żeby mieć jednostki w walce musiałby wyznaczyć je do obrony.
2. tak zginą obie jednostki, obrażenia z kontrataku są zadawane natychmiast po wyznaczeniu jednostki z tym słowem kluczowym do obrony, i jeśli atakujący zginie od kontrataku nie zada już obrażeń podczas kroku przydzielania i zadawania obrażeń.
3.Ty przydzielasz obrażenia która zadajesz, przeciwnik to samo w przypadku obrońców.

manto - Sob 11 Sie, 2012

Ok. Dzięki wielkie.
ttrotyl - Sob 11 Sie, 2012

Dzisiaj podczas gry z córką miałem taką sytuację:
w jej Polu Bitwy są Szczurogry (wytrzymałość 3) z 2 ranami, ja atakuję Mistrzem Miecza (atak 3), ona się broni, jednostki zadają sobie obrażenia jednocześnie.
Zadaję 1 obrażenie Szczuroogrom a 2 idą na Pole Bitwy, ale co z umiejętnością Mistrza dot. przekierowania 2 pierwszych obrażeń zadanych tej jednostce na dowoloną jednostkę w odpowiadającej strefie.
Czy mogę przekierować wpierw 1 obrażenie, które zada mi Szczuroogr, tym samym on już spada, a ja ze swojego ataku wszystkie 3 umieszczam w jego Polu Bitwy?

DaRKeR - Nie 12 Sie, 2012

ttrotyl napisał/a:
Dzisiaj podczas gry z córką miałem taką sytuację:
w jej Polu Bitwy są Szczurogry (wytrzymałość 3) z 2 ranami, ja atakuję Mistrzem Miecza (atak 3), ona się broni, jednostki zadają sobie obrażenia jednocześnie.
Zadaję 1 obrażenie Szczuroogrom a 2 idą na Pole Bitwy, ale co z umiejętnością Mistrza dot. przekierowania 2 pierwszych obrażeń zadanych tej jednostce na dowoloną jednostkę w odpowiadającej strefie.
Czy mogę przekierować wpierw 1 obrażenie, które zada mi Szczuroogr, tym samym on już spada, a ja ze swojego ataku wszystkie 3 umieszczam w jego Polu Bitwy?


Po pierwsze zanim atakujący zada obrażenia stolicy to musi zadać odpowiednią liczbę obrażeń do zabicia obrońców (w sensie najpierw przydzielamy obrażenia obrońcą, a jak już wystarczy by ich zabić [biorąc pod uwagę, efekty anulujące obrażenia jak ODPORNOŚĆ] to możemy przydzielać resztę stolicy).

NAtomiast redirect przekierowanie, działa w momencie zadania. Skoro w momencie zadania szczurogr już ma na sobie 3 obrażenia (bo dostał od obrońcy), to po prostu nie mamy gdzie przekierować obrażeń i zdolność się nie odpali.

Boreas - Nie 12 Sie, 2012

Darker: chyba jednak można redirectować w tej sytuacji. Przecież jednostka może mieć więcej przydzielonych obrażeń niż jej ilość HP. A redirect działa między przydzielaniem, a zadawaniem, więc szczur w tym przypadku dostanie 3 obrażenia, 3 w strefę, a Mistrz Miecza wyjdzie zdrowy z tej walki. Nie zadamy więcej w strefę, ale nasza jednostka mniej dostanie.
DaRKeR - Nie 12 Sie, 2012

Boreas napisał/a:
Darker: chyba jednak można redirectować w tej sytuacji. Przecież jednostka może mieć więcej przydzielonych obrażeń niż jej ilość HP. A redirect działa między przydzielaniem, a zadawaniem, więc szczur w tym przypadku dostanie 3 obrażenia, 3 w strefę, a Mistrz Miecza wyjdzie zdrowy z tej walki. Nie zadamy więcej w strefę, ale nasza jednostka mniej dostanie.


racja że redirect zadziała

LucjuszK - Nie 12 Sie, 2012

Tylko aby lekko rozwinąć temat. Obrażenia w walce, jako pierwszy, przydziela aktywny gracz, czyli atakujący. Kiedy raty przydzielą elfowi swoje 2, ten je natychmiast przekierowuje. Następnie sam zadaje własne 3 damage. Jeżeli ratom nie dopalisz młotków mistrz miecza wyjdzie bez szwanku.

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group