| |
galakta.pl Forum wydawnictwa gier planszowych Galakta |
 |
Wyjaśnianie zasad obowiązującyh w grze Inwazja - Pytania odnośnie paru spraw
Pakoziom - Sob 04 Sie, 2012 Temat postu: Pytania odnośnie paru spraw PYTANIA:
1. Jeżeli mam w misji 2 lub 3 krasnoludzkich zwiadowców, a przeciwnik fortecę niczyją i grę opuszcza moja jednostka, a ja chcę obrażenie ze zwiadowcy zadać w stolicę przeciwnika to ile obrażeń anuluje z akcji fortecy?
2. Jeżeli zabije przeciwnikowi jednostkę na misji, a znajdują się na niej żetony zasobów to czy z tej misji spadają zasoby? Czy to zależy od zapisu na misji?
3. Jeżeli przeciwnik położy na 2 moich wsparciach z różnych stref Zdobyczny proch strzelniczy to ile kart będę odkrywał z mojej talii wykonując akcje prochu i czy kartę/y które odkryje biorę na rękę czy wtasowuje do talii?
4. Jeżeli przeciwnik atakuje moją strefę dwoma jednostkami (jedna ma 4, a druga 1 wytrzymałości), (ja mam krasnoludzkiego zwiadowcę na misji) i ja poświęcę Zabójców z Karak Kadrin (są na polu bitwy) likwidując rywalowi jednsotkę z 4 wytrzymałości to czy mogę od razu zadać 1 obrażenie ze zwiadowcy jednostce przeciwnika z 1 wytrzymałością i czy ona zada obrażenia czy nie?
Z góry dziękuję za odpowiedzi:)
Dziobak - Nie 05 Sie, 2012
1. Jedną, bo forteca anuluje jedną na turę.
2. Spadają niezależnie od misji.
3. Ja bym odsłonił jedną kartę, która działałaby na obie strefy, ale pewności niestety nie mam. Kartę tylko odkrywasz, więc wraca na wierzch talii.
4. Jeśli zrobisz to wszystko przed zliczeniem ataku, przeciwnik nie zada żadnych obrażeń.
DaRKeR - Pon 06 Sie, 2012
Add 3.
Według zasad powinieneś odpalić ten efekt wymuszony 2 razy, ale jako że odsłonięta karta pozostaje na wierzchu decku, to nie ma takiej potrzeby, po prostu efekt zastosuj do obu prochów.
Pakoziom - Sob 18 Sie, 2012
Kolejną garstkę pytań uzbierałem i od razu rzucę wszystko:
1. Jeżeli rzucę Załogę działa i wylosuje kartę z ograniczeniem (wioska niczyja) to czy mogę w tej samej turze zagrać z ręki wioskę niczyją? Lub jeżeli znowu rzucę cannonkę i znowu znajdę wioskę niczyją to czy mogę ją włożyć do strefy?
2. W jaki sposób odpala się misję ADR? Kiedy schodzą jednostki czy kiedy używam z tej misji żetony zasobów? Bo chodzi mi o to kiedy mógłbym dać jednostce młotki z królewskiego gawędziarza?
3. Jeżeli mam 4 żetony zasobów i użyję akcji mściciela zabijając 4 jednostki i płacąc zasoby i użyję pogrzebania uraz odzyskując 4 zasoby to czy mogę za te zasoby wyłożyć na stół jednostkę albo wsparcie? I jeśli mogę i wystawię ją do pola bitwy to czy zyska +4 młotki za mściciela?
Z góry dzięki za odp:)
DaRKeR - Sob 18 Sie, 2012
| Pakoziom napisał/a: | Kolejną garstkę pytań uzbierałem i od razu rzucę wszystko:
1. Jeżeli rzucę Załogę działa i wylosuje kartę z ograniczeniem (wioska niczyja) to czy mogę w tej samej turze zagrać z ręki wioskę niczyją? Lub jeżeli znowu rzucę cannonkę i znowu znajdę wioskę niczyją to czy mogę ją włożyć do strefy?
2. W jaki sposób odpala się misję ADR? Kiedy schodzą jednostki czy kiedy używam z tej misji żetony zasobów? Bo chodzi mi o to kiedy mógłbym dać jednostce młotki z królewskiego gawędziarza?
3. Jeżeli mam 4 żetony zasobów i użyję akcji mściciela zabijając 4 jednostki i płacąc zasoby i użyję pogrzebania uraz odzyskując 4 zasoby to czy mogę za te zasoby wyłożyć na stół jednostkę albo wsparcie? I jeśli mogę i wystawię ją do pola bitwy to czy zyska +4 młotki za mściciela?
Z góry dzięki za odp:) |
1. Nie, tak samo nie możesz dać wsparcia tylko królestwo do misji, ograniczenia działają.
2. Jak dla mnie obie te rzeczy trzeba traktować jako trigger ability misji.
3. tak można pod warunkiem że robisz to w fazie królestwa.
Pakoziom - Sob 18 Sie, 2012
Co do 2 pytania:
Jeśli moje jednostki opuszczą grę to mogę dać z gawędziarza młotki za odpalenie misji i jeżeli używam zasobów z tej misji to znowu mogę dać młotki za gawędziarza?
DaRKeR - Sob 18 Sie, 2012
| Pakoziom napisał/a: | Co do 2 pytania:
Jeśli moje jednostki opuszczą grę to mogę dać z gawędziarza młotki za odpalenie misji i jeżeli używam zasobów z tej misji to znowu mogę dać młotki za gawędziarza? |
spojrzałem sobie na tę misję. Zatem on się triggeruje tylko przy Wymuszonym, zatem jak spadają jednostki. Natomiast to drugie to efekt stały, który pozwala Ci wydawać żetony (tutaj nie ma czegoś takiego jak trigger, więc to nie ruszy gawędziarza.)
Pakoziom - Nie 19 Sie, 2012
Dzięki za odp i zadam jeszcze jedno pytanko:
1. Ile można zagrać akcji/rzucić taktyk podczas fazy pola bitwy? 1 na fazę wybrania strefy ataku itd?
Nilis - Nie 19 Sie, 2012
w każdej fazie możesz zagrać dowolną liczbę kart taktyk oraz użyć dowolną liczbę akcji oczywiście o ile Cię na to stać i mając na uwadze tekst karty gdzie może wystąpić jakieś ograniczenie czyli np. (raz na turę) czy "w fazie stolicy..." albo karta z "ograniczeniem" którą można zagrać raz na turę.
Pakoziom - Pon 20 Sie, 2012
I jeszcze jedno pytanie: (chyba tylko ja w tym temacie zadaje pytania:)
Jeżeli jest faza pola bitwy i ja atakuje strefę przeciwnika bez jednostek (on mi nie przeszkadza w ataku). Ja atakuję Zabójcami z Karak Kadrin i Młociarzami.
1. To czy mogę najpierw przydzielić/zadać obrażenia przeciwnikowi i później zniszczyć Zabójcami Młociarzy czy muszę to zrobić przed przydzielaniem obrażeń?
blazius - Pon 20 Sie, 2012
Możesz też po przydzieleniu. Możesz też po wyznaczeniu atakerów. Tam gdzie okienko na akację.
Pakoziom - Wto 21 Sie, 2012
Kolejne pytanko:
1. Czy moge ze zdolności krasnoludzkiego zwiadowcy strzelać w legendę?
Dziobak - Wto 21 Sie, 2012
Legendy nie są uważane za jednostki. To co targetuje jednostkę nie zadziała na legendę.
Pakoziom - Pon 27 Sie, 2012
I kolejne pytanie:
1. Czy jednostki bez młotka mogą atakować? Czy jeżeli mam w polu bitwy zębaczątko i rzucę taktykę za 3 że wszystkie jednostki atakujące zyskują +2 siły to zębaczątko też dostanie?
DaRKeR - Pon 27 Sie, 2012
| Pakoziom napisał/a: | I kolejne pytanie:
1. Czy jednostki bez młotka mogą atakować? Czy jeżeli mam w polu bitwy zębaczątko i rzucę taktykę za 3 że wszystkie jednostki atakujące zyskują +2 siły to zębaczątko też dostanie? |
tak jednostka bez młotka może atakować.
Viagra - Nie 16 Wrz, 2012
Witam, mam 2 krótkie pytania.
1. W efekcie karty mam zadac swojej stolicy jedno obrażenie. Czy mogę to obrażenie zadac swojej jednostce, czy muszę jakiejś własnej strefie.
2. Karta Johanes Broehim
"Pod koniec każdej fazy możesz przesunąć tę jednostkę z obecnie zajmowanej strefy do innej z twoich stref."
Przypuścmy ,że dołączę do tej karty jakieś wsparcie np: Trening Rycerski. No i teraz.. czy gdy przesunę tą jednostkę do innej strefy to dodatek idzie ze mną czy przepada?
Dziobak - Nie 16 Wrz, 2012
1. Jeśli karta mówi 'zadaj obrażenie swojej stolicy' nie ma tutaj nic do kombinowania, tylko zadać obrażenie swojej stolicy.
2. Dodatek jest połączony z kartą. Jedynie, gdy karta wraca na rękę, dodatek nie wraca z nią.
Viagra - Nie 16 Wrz, 2012
Dzięki za pomoc . odnośnie pierwszego, to pytam się bo spotkałem dwie różne opinie i chciałem to sprawdzic.
|
|