galakta.pl
Forum wydawnictwa gier planszowych Galakta

Wyjaśnianie zasad obowiązującyh w grze Inwazja - kilka pytań odnośnie HE

alanbdg - Czw 29 Mar, 2012
Temat postu: kilka pytań odnośnie HE
Mam kilka wątpliwości, które chciałbym rozwiać. Być może były one wyjaśniane wcześniej, ale po tematach nie mogę się czegoś takiego doszukać (być może nie wszystkie tematy przejrzałem:). A więc:

1) Osąd Loeca - zagrywając go na wrogą jednostkę robię z niej rozwinięcie. Czy takie "rozwinięcie" należy umieścić koło innych rozwinięć tej strefy czy np wystąpi jednoczesna blokada np. misji, którą ta jednostka wykonywała? Ponadto czy dobrze rozumiem, że CAŁA treść karty staje się pusta (tzn. lojalność, siła. koszt, opis itd.) - przede wszystkim chodzi mi o lojalność, z której inne jednostki np. czerpały siłę

2) zdolność skauta pozwala umieścić żeton na karcie, która zbiera/posiada żetony. Nie jest to efekt wymuszony, więc nie muszę tego robić po wejściu/wyjściu skauta do/z gry w związku z czym korzystam z tej akcji tak by sobie ułatwić (nie dodam żetonu do aktywowanego Eitaine War Room, za to dodam do Citadel of Dust np). Czy jest opcja aby dodać taki żeton do pustego już (aktywowanego wcześniej) Eitaine War Room'u? - w następnej turze znowu aktywacja karty:)

3) Dragon's Lair - treść mówi "na początku swojej tury umieść żeton..., NASTĘPNIE możesz poświęcić 2 żetony aby..."

PIERWSZA TURA
Wchodzi Dragon's lair (0 żetonów)
Wchodzi Elven Scout (dodaję 1 żeton do Dragon's lair)
np. schodzi Elven Scout (dodaję kolejny żeton i aktywuję akcję z dragon's Lair)

Czy musi zostać spełniony dosłownie warunek z karty tzn. dodam żeton, a dopiero w następnej turze, gdy dodam żeton na początku, może zostać aktywowana akcja z Dragon's lair (w moim mniemaniu właśnie tak powinno być-jeśli mamy brać karty dosłownie)

Z góry dzięki za odpowiedź.

Fortep - Czw 29 Mar, 2012

1. dorzucasz do innych rozwinięć w strefie. kasowany jest cały tekst i lojalki również. ale nazwa karty zostaje, wiec jak "zloecujesz" bohatera to drugiego już nie wystawisz. jeżeli jednostka była na queście to z niego spada (możesz oczywiście umieścić tam inną jednostkę)

2. nie możesz położyć na karcie gdzie nie na zasobów, wiec na pusty eatine room też nie. nie musisz kłaść zasobu jeżeli nie chcesz.

3. na pusty dragon lair nie położysz zasobu, musisz poczekać aż pojawi się tam przynajmniej 1 zasób, potem skaut może go pomnażać.

alanbdg - Czw 29 Mar, 2012

Racja. Dzięki za odpowiedź
alanbdg - Czw 29 Mar, 2012

Aha. Ale jak to będzie z tym dołożeniem żetonu do Dragon's Lair'a?

TURA PIERWSZA
wchodzi dragon's lair (0 żetonów)

TURA DRUGA
dragon's lair dostaje żeton
wchodzi skaut, dokłada żeton---> aktywacja

Czy musi się to stać na początku tury "At the beginning of your turn, put a resource token on this card. Then, you may remove 2 resource tokens on this card to search the top five cards of your deck for a Dragon unit and put it into play

innymi słowy, czy aktywacja może nastapić dopiero po dołożeniu drugiego żetonu na początku tury, czy w dowolnym momencie, kiedy na karcie znajdzie się drugi żeton?[/b]

DaRKeR - Czw 29 Mar, 2012

to przed THEN musi zostać wykonane nim będziesz mógł użyć tego po THEN, zatem dopiero na początku tury się odpali.
alanbdg - Czw 29 Mar, 2012

Czyli tak jak myślałem - dokładanie do dragon lair'a ze skauta nie ma sensu.
Dzięki wielkie, kombinuję dalej

DaRKeR - Czw 29 Mar, 2012

alanbdg napisał/a:
Czyli tak jak myślałem - dokładanie do dragon lair'a ze skauta nie ma sensu.
Dzięki wielkie, kombinuję dalej


Ma pod warunkiem że zrobisz to w turze przeciwnika, np. za pomocą questa Powrót do dawnej chwały (return to glory)


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group