galakta.pl
Forum wydawnictwa gier planszowych Galakta

Wyjaśnianie zasad obowiązującyh w grze Inwazja - Odrzucanie kart

Sztyrlic - Sro 01 Lut, 2012
Temat postu: Odrzucanie kart
Przeszukałem FAQ i nie znalazłem odpowiedzi na moje pytanie, a mianowicie:
Jak zdefiniowane jest odrzucanie kart z ręki? Czy o odrzuceniu mówimy wtedy, gdy karta opuszcza moją rękę (chyba nie, bo to może być równoznaczne z jej zagraniem), czy wtedy, gdy karta po opuszczeniu ręki gracza trafia na stos kart odrzuconych? Może wtedy, gdy karta opuszcza rękę gracza w skutek działania innej karty?

Jak generalnie wygląda proces odrzucania kart i jakie warunki należy spełnić, żeby dana karta zyskała miano odrzuconej?

Czy w związku z tym posiadanie Volkmara na stole zapobiega efektom, które odpalają się w momencie odrzucania jednostek z ręki (jak np. Zgromadzenie Czarodziejek, Wezwanie Krakena)? Nie mówię tu o sytuacji, gdy jednostka trafia na stos kart odrzuconych.

DaRKeR - Sro 01 Lut, 2012

Zagranie karty nie jest odrzuceniem karty. Odrzucasz kartę gdy w jakimś efekcie jest "odrzuć kartę"

Volkmar działa tylko na jednostki które trafią na stos kart odrzuconych lub rękę właściciela z GRY.

Sztyrlic - Sro 01 Lut, 2012

Okej, czyli dalszy los karty jest już nieistotny?
Wyrzucam ją z ręki i w tym momencie już jest odrzucona, a to co się z nią później stanie to już inna bajka?

To ujmę to inaczej, czy można w jakikolwiek sposób wpłynąć na to, żeby karta przestała klasyfikować się jako odrzucona, w chwili opuszczenia przez nią ręki gracza?

DaRKeR - Sro 01 Lut, 2012

z tego co wiem to nie ;]
leonard - Pon 02 Lip, 2012

Czy "Zgromadzenie Czarodziejek" kombuje się z takim "Zwęszył Trop" i podobnymi?

W Zgromadzeniu Czarodziejek jest mowa: "kiedy przeciwnik odrzuci kartę z ręki..." a w Zwęszył Trop "Przejrzyj rękę wybranego przeciwnika. Możesz wybrać i odrzucić jedną z kart na jego ręce".

Czy gdy ja odrzucam przeciwnikowi kartę traktujemy w mechanice tak samo jakby to on odrzucił kartę z ręki? Z góry dzięki za odpowiedź.

DaRKeR - Pon 02 Lip, 2012

leonard napisał/a:
Czy "Zgromadzenie Czarodziejek" kombuje się z takim "Zwęszył Trop" i podobnymi?

W Zgromadzeniu Czarodziejek jest mowa: "kiedy przeciwnik odrzuci kartę z ręki..." a w Zwęszył Trop "Przejrzyj rękę wybranego przeciwnika. Możesz wybrać i odrzucić jedną z kart na jego ręce".

Czy gdy ja odrzucam przeciwnikowi kartę traktujemy w mechanice tak samo jakby to on odrzucił kartę z ręki? Z góry dzięki za odpowiedź.


tak ponieważ w praktyce, jest to że ty wskazujesz którą kartę przeciwnik odrzuca.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group