galakta.pl
Forum wydawnictwa gier planszowych Galakta

Wyjaśnianie zasad obowiązującyh w grze Inwazja - Bomba zarazy vs. Efekty ochronne

Karl82 - Pią 18 Lis, 2011
Temat postu: Bomba zarazy vs. Efekty ochronne
Choć z grubsza się domyślam odpowiedzi chciałbym się upewnić jak na kartę Bomba zarazy - deckbox.org/system/images/whi/cards/17-34.jpg

oddziałują następujące karty :

1. Kościół Sigmara - deckbox.org/system/images/whi/cards/1-39.jpg
2. Tarcza Saphery - deckbox.org/system/images/whi/cards/20-71.jpg

Pytania :

Ad.1 Czy Kościół wymusza na graczu zagrywającym Bombę dopłacenie za każdą jednostke wziętą na cel?

Ad.2 Czy Tarcza Saphery zagrana na 1 z jednostek "wzietych na cel przez Bombę" powoduje, że Bomba przestaje działać czy też ta pierwsza jednostka staje się niewrażliwa na działanie Bomby?

Jeśli zakręciłem to przepraszam. Dzięki za opdowiedź.

kufel - Pią 18 Lis, 2011

Tak i tak. :D
1) Płacisz za każdą jednostkę obieraną za cel
2) Cel przestaje być legalny a co za tym idzie nie wskazujesz wymaganych 3 celów

Karl82 - Pią 18 Lis, 2011

Ooo.. Tego drugiego się nie spodziewałem, ale to świetna wiadomość :grin:

Jesteś pewien, że Bomba się "zatnie"?

kufel - Pią 18 Lis, 2011

Tak samo jak w przypadku Dyscypliny, jeśli rzucający Bombę nie dopłaci - Bomba fizzluje
Pollus - Pią 18 Lis, 2011

nie zgodziłbym się z tarczą. Przecież w chwili rzucania 3 cele są legalne. Potem dopiero jedna z jednostek zostaje chroniona. Więc zostają 2 legalne cele, a wystarczy tylko jeden by bomba zadziałała.
Z dyscypliną to już inna bajka bo ona anuluję akcję.

Ravandil - Sob 19 Lis, 2011

Zgadzam się z Pollusem, dla bomby jeden cel zniknie ale dwa pozostałe obrywają.
kufel - Sob 19 Lis, 2011

Hmm racja, racja... Pisane z pamięci i pochrzaniłem Shielda. Sorry :(
Dziobak - Sob 19 Lis, 2011

Różnica jest taka, że żelazna dyscyplina anuluje zagraną na jednostkę akcję (całą), a tarcza saphery tylko zabrania targetowania jednostki.

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group