galakta.pl
Forum wydawnictwa gier planszowych Galakta

Wyjaśnianie zasad obowiązującyh w grze Inwazja - obrazenia niebezposrednie

darecki - Nie 11 Wrz, 2011
Temat postu: obrazenia niebezposrednie
Czesc!

sytuacja przykladowa:

przeciwnik atakuje moja strefe ktora ma obronce z jednym pkt wytrzymalosci, atakuje jednostkami ktore lacznie maja 9 sily z "młotków" oraz dodatkowo 4 niebezposrednie obrazenia. Bronie sie ta jednostka. Przeciwnik przydziela 1 obrazenie do obroncy a 8 obrazen do atakowanej strefy i czy nastepnie ja moge te 4 niebezposrednie przydzielic rowniez w te sama strefe ktora bedzie i tak spalona lub w te obronce ktory bedzie zniszczony a nastepnie rozpatrzyc obrazenia?

DaRKeR - Nie 11 Wrz, 2011

jeśli mówimy o smoku który zadaje 4 niebezpośrednie obrażenia, to one muszą być zadane po wyznaczeniu smoka na atakującego, więc możesz je przydzielić we właśnie atakowaną strefę.

W przeciwnym wypadku, jakby najpierw zadano obrażenia stolicy a potem miały być zadanie niebezpośrednie obrażenia, to nie możesz przydzielić obrażeń spalonej strefie.

darecki - Pon 12 Wrz, 2011

mowie ogolnie o jednostkach wysokich elfow ktore zwlaszcza ze wsparciami zadaja duzo niebezposrednich obrazen


i jeszcze jedno - jesli jednostka ma ceche - "wymuszony: na poczatku twojej tury każdy przeciwnik musi zadac po jednym obrazeniu kazdej jednostce na swoim polu bitwy" to czy mozna uzyc kart typu "poswiec jednostke aby costam" na jednostke ktora ma otrzymac obrazenie (i w efekcie zostac zabita) w wyniku wymuszenia?

Harpia - Pon 12 Wrz, 2011

jak najbardziej :)
Anatem - Pon 12 Wrz, 2011

Nie do końca - nie można w żadnym wypadku odpowiadać na efekt wymuszony. Więc w tym konkretnym przypadku odpowiedź brzmi nie.
DaRKeR - Pon 12 Wrz, 2011

darecki napisał/a:
mowie ogolnie o jednostkach wysokich elfow ktore zwlaszcza ze wsparciami zadaja duzo niebezposrednich obrazen


i jeszcze jedno - jesli jednostka ma ceche - "wymuszony: na poczatku twojej tury każdy przeciwnik musi zadac po jednym obrazeniu kazdej jednostce na swoim polu bitwy" to czy mozna uzyc kart typu "poswiec jednostke aby costam" na jednostke ktora ma otrzymac obrazenie (i w efekcie zostac zabita) w wyniku wymuszenia?


Dokładnie nie da się odpowiadać na efekty wymuszone, tak samo nie da się poświęcić jednostki której przydzielamy obrażenia niebezpośrednie, na stosie musielibyśmy to zrobić przed przydzieleniem, czyli poświęcilibyśmy ją zanim zadamy obrażenia więc nic to nie da. A jeśli chcielibyśmy to zrobić po przydzieleniu, to ona zginie zanim będziemy mogli ją poświęcić.

GambitG - Pon 12 Wrz, 2011

To raz, a dwa, efekty wymuszone jeśli zachodzą na początku tury to mają miejsce przed jakimikolwiek akcjami, czyli nie zdążysz nawet w danej turze zrobić czegokolwiek z akcji. Chyba że rzucisz daną kartę jeszcze w swojej turze ;)
Harpia - Pon 12 Wrz, 2011

ok, mój błąd, zapomniałam, że na forced'a nie zrobisz in responce.
bardzo przepraszam.

darecki - Pon 12 Wrz, 2011

DaRKeR napisał/a:

Dokładnie nie da się odpowiadać na efekty wymuszone, tak samo nie da się poświęcić jednostki której przydzielamy obrażenia niebezpośrednie, na stosie musielibyśmy to zrobić przed przydzieleniem, czyli poświęcilibyśmy ją zanim zadamy obrażenia więc nic to nie da. A jeśli chcielibyśmy to zrobić po przydzieleniu, to ona zginie zanim będziemy mogli ją poświęcić.


hm...czyli przeciwnik atakuje za pomoca http://deckbox.org/whi/De...f%20Indraugnir. Deklaruje te jednostke na atakujacego i nastepnie zaczyna dzialac efekt tej karty (jestesmy w okienku akcji) Przydzielam 4 obrazenia niebezposrednie w tym dwa na moja jednostke ktora ma 2 pkt wytrzymalosci. Bedac caly czas w oknie akcji zagrywam http://deckbox.org/whi/Lash%20the%20Prisoner! po czym zaden z graczy nie wykonuje akcji. Rozgrywamy stos - jednostka zostaje poswiecona wraz z przydzielonymi obrazeniami. Nastepnie gra rozgrywa sie normalnie czyli ja wybieram obroncow - akcje - przydzielanie obrazen z jednostek - akcje itp

gdzie jest blad w moim rozumowaniu?:)

DaRKeR - Pon 12 Wrz, 2011

błąd jest w "stosie"

odpalona jest akcja smoka, w odpowiedzi lash the prisoner.

(tutaj są tylko efekty nie rozpatrujemy jeszcze)

zaczynamy rozpatrywać od góry (ostatnia na stosie pierwsza rozpatrzona)

lash poświęca jednostkę.

następnie trzeba przydzielić obrażenia niebezpośrednie (a poświęconej jednostki już nie ma)

darecki - Pon 12 Wrz, 2011

Nie rozumiem. Prosze mi wskazac w ktorych miejscach nastepuje aktywowanie zdolnosci smoka (4 niebezp. obrazenia) wraz z moim poswieceniem jednostki i uruchomieniem stosu. Wklejone z instrukcji (faza pola bitwy)

 Początek fazy
 Aktywny gracz wybiera strefę przeciwnika,
którą chce zaatakować, jeśli to robi.
 Każdy z graczy może wykonywać akcje.
 Aktywny gracz wybiera atakujących.
 Każdy z graczy może wykonywać akcje.
 Broniący się gracz wybiera obrońców.
 Każdy z graczy może wykonywać akcje.
 Obrażenia są zliczane i przydzielane, ale nie
zadawane.
 Każdy z graczy może wykonywać akcje.
 Obrażenia są zadawane, a ich efekty
rozstrzygane. Jednostki opuszczają grę, jeśli
skończą się im punkty Wytrzymałości. Jeśli to
konieczne, na Stolicy należy umieścić żetony
pożarów.

DaRKeR - Pon 12 Wrz, 2011

darecki napisał/a:
Nie rozumiem. Prosze mi wskazac w ktorych miejscach nastepuje aktywowanie zdolnosci smoka (4 niebezp. obrazenia) wraz z moim poswieceniem jednostki i uruchomieniem stosu. Wklejone z instrukcji (faza pola bitwy)

 Początek fazy
 Aktywny gracz wybiera strefę przeciwnika,
którą chce zaatakować, jeśli to robi.
 Każdy z graczy może wykonywać akcje.
 Aktywny gracz wybiera atakujących.
 Każdy z graczy może wykonywać akcje.
 Broniący się gracz wybiera obrońców.
 Każdy z graczy może wykonywać akcje.
 Obrażenia są zliczane i przydzielane, ale nie
zadawane.
 Każdy z graczy może wykonywać akcje.
 Obrażenia są zadawane, a ich efekty
rozstrzygane. Jednostki opuszczają grę, jeśli
skończą się im punkty Wytrzymałości. Jeśli to
konieczne, na Stolicy należy umieścić żetony
pożarów.

darecki - Wto 13 Wrz, 2011

DaRKeR napisał/a:
błąd jest w "stosie"

odpalona jest akcja smoka, w odpowiedzi lash the prisoner.

(tutaj są tylko efekty nie rozpatrujemy jeszcze)



mozna jasniej? :)

DaRKeR - Wto 13 Wrz, 2011

http://www.whinvasion.pl/...c.php?f=4&t=916 polecam przeczytać.
darecki - Sro 14 Wrz, 2011

ok przeczytalem, przyklad z wampirem i hemmlerem ze strony 4 tamtego posta jest b. podobny do mojego, wiec rozumiem ze:

- deklaruje strefe ktora atakuje
- wybieram smoka i powinienem odpalic jego akcje ("kiedy ta jedn. atakuje przydziel 4 zadaj niebezp. obrazenia wybranemu przeciwnikowi") inaczej przepadnie. Odpalam inicjując stos - przeciwnik jeszcze NIE PRZYDZIELA obrazen - mozemy wykonac odpowiedz dokladajac cos do stosu. Decyduje sie poswiecic jednostke X. Koniec ruchow z mojej i jego strony - rozpatrujemy. Jednostka X zostaje poswiecona, odpalona akcja smoka tez jest rozpatrywana, gracz przydziela sobie obraznia.

Correct?

DaRKeR - Sro 14 Wrz, 2011

very ! :)

Stos w grach karcianych jest problematyczny na początku, dlatego tak ważne jest dobre go zrozumienie :)

Pozdr.

darecki - Sro 14 Wrz, 2011

czyli wszystkie akcje zarowno te z taktyk jak i ze zdolnosci postaci, misji, dodatków rozpoczynaja stos ale ich efekty czekaja na rozpatrzenie w momencie kiedy stos jest zakonczony - rozpatrujemy od ostatniej dodanej akcji?

wyjatkiem sa efekty wymuszone ktore stosu nie inicjuja bo na nie nie mozna odpowiadac?

DaRKeR - Sro 14 Wrz, 2011

dokładnie. Jeśli Efekt wymuszony zajdzie w wyniku stosu (np. slayer of karak kadrin poświęca się i wrzuca swoją akcję na stos - odpala dwarf rangera, którego efekt rozpatrujemy natychmiast).
darecki - Sro 14 Wrz, 2011

Jesli zagrywam taktyke "zadaj X obrazen wybranej jednostce" to zagrywajac karte nie wybieram jeszcze tej jednostki oraz nie przydzielam obrazen - czekam na ruch przeciwnika, dopiero kiedy wszyscy spasujemy zaczynamy rozpatrywac stos i jak dojdziemy do mojej taktyki wtedy WYBIERAM jednostke i zadaje jej obrazenia. Correct?

I jeszcze jedno - jesli po przydzieleniu tych obrazen powyzsza jednostka ma juz zostac zniszczona przeciwnik NIE MOZE zagrac karty typu np. poswiecenie - mogl to zrobic podczas dokladania do stosu, right?

Anatem - Sro 14 Wrz, 2011

Zaraz, zaraz - jest jeden błąd:
Cytat:
rozpatrujemy. Jednostka X zostaje poswiecona


Poświęcenie jednostki jest najczęściej elementem kosztu danej akcji, więc ponosi się go w momencie zagrywania, a nie rozpatrywania.

Co do zadawania obrażeń wybranej jednostce, to wskazujesz ją już w momencie odpalania akcji - musisz mieć legalny cel, żeby w ogóle próbować to zrobić. Później jest czas na reakcję przeciwnika, itd. i kiedy dochodzi się w stosie do rozpatrywania tej akcji, to ponownie sprawdza się legalność celu.

darecki - Sro 14 Wrz, 2011

czyli jednostke wskazuje w momencie zagrywania podobnie jak wskazuje gracza jesli chodzi o obrazenie niebezposrednie.

co zas sie tyczy poswiecenia jednostki o ktorym pisze Anatem to nie do konca rozumiem tego "kosztu danej akcji", ja po prostu dokładam do stosu taktykę typu "poświec daną jednostkę" lub akcję jednostki ktora ma w opisie efekt poswiecenia

Anatem - Sro 14 Wrz, 2011

Musisz przysiąść trochę nad FAQ
Aktywowanie efektu karty: W celu udanego aktywowania efektu karty, gracz musi zadeklarować, że aktywuje daną kartę, wybrać jej cele, a następnie zapłacić ewentualny dodatkowy koszt opisany na karcie. Jeśli gracz nie może spełnić któregoś z tych wymagań, nie może próbować aktywować danej karty.

Wybieranie jest już jasne, teraz chodzi o "ewentualny dodatkowy koszt opisany na karcie".
Ten dodatkowy koszt to najczęściej wszystko przed "aby" - zrób cośtam, aby X.

Dla czarownicy wiedźmich elfów dodatkowym kosztem jest spaczenie tej jednostki, a tutaj i tutaj poświęcenie jednostki.

blazius - Sro 14 Wrz, 2011

Po prosu poświęcenie jest czasem dodatkowym kosztem akcji. Nie masz co poświęcić - akcja nie zadziała, choćbyś zasoby miał.
DaRKeR - Sro 14 Wrz, 2011

tak tak chłopaki mają rację przeoczyłem to :)

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group