galakta.pl
Forum wydawnictwa gier planszowych Galakta

Wyjaśnianie zasad obowiązującyh w grze Inwazja - My jezdeźmy wienksi a załoga głazocisku

Qadi - Wto 30 Sie, 2011
Temat postu: My jezdeźmy wienksi a załoga głazocisku
Trzecie moje pytanie na tym forum :P ... jestem graczem magikowym więc rozumuje trochę w tych systemach ale

Czy mogę użyć My jezdeźmy wienksi(MJW) na załoge głazocisku i odpalić ją?

Moje rozumowanie polega na tym że gdy jednostka nie jest jeszcze w grze, w domyśle nie jest jednostką a kartą czyli nie może mieć obrażeń. Gdy używam MJW a nastepnie zagrywam załogę dostaje ona obrażenie w momencie gdy wejdzie do gry, i wtedy w odpowiedzi poświecam ją dla efektu. Znowu nie wiem czy logicznie to napisałem :P

DaRKeR - Wto 30 Sie, 2011

odpowiadać możesz tylko na akcję. Tutaj ta jednostka wchodzi do gry zabita, więc od razu jest z niej usuwana.
GambitG - Wto 30 Sie, 2011

Przeczytaj dokładnie FAQ zanim zadasz kolejne pytanie.

Generalnie, żeby odpalić zdolność w czasie kiedy wchodzi do gry (jest poza ręką, a stołem) to musi być specjalny wording na karcie, że wtedy się odpala. Innymi słowy możesz zagrać my jestesmy wieksi, ale jednostka od razu spadnie na discard i nie będziesz miał czasu na użycie zdolności.

Edit. Damn, Darker ninja skill >.>

ttrotyl - Pią 02 Wrz, 2011

Chciałbym abyście utwierdzili mnie w przekonaniu, że za "Umieszczanie w grze" karty ponosi się jej pełen koszt. A może się mylę? Zapis w FAQ nie do końca mnie przekonuje.
Harpia - Pią 02 Wrz, 2011

a jakis kontekst? bo karte mozna umiescic w grze z efektu innej karty, jak np rise dead.
DaRKeR - Pią 02 Wrz, 2011

ttrotyl napisał/a:
Chciałbym abyście utwierdzili mnie w przekonaniu, że za "Umieszczanie w grze" karty ponosi się jej pełen koszt. A może się mylę? Zapis w FAQ nie do końca mnie przekonuje.


To zależy, ale zazwyczaj nie.

Przykład.

Załoga Krasnoludzkiego Działa wstawia do gry za darmo support o koszcie 2 lub mniejszym.

Natomiast użycie Nekromancji i wstawienie do gry z discardu jednostki z tą zdolnością jest pełnopłatne.

Ravandil - Pią 02 Wrz, 2011

W przypadku nekromancji nie ma miejsce "umieszczanie" a "zagrywanie". Tak zresztą jest zdefiniowana nekromancja: "możesz zagrać" w przypadku załogi: "możesz umieścić", także ttrotyl zwracaj uwagę na zapisy na kartach a nie będzie wątpliwości. Za zagrywanie płacimy, a umieszczanie jest spowodowane jakimś efektem i za kartę którą "umieszczasz" nie płacisz.

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group