galakta.pl
Forum wydawnictwa gier planszowych Galakta

Wyjaśnianie zasad obowiązującyh w grze Inwazja - Uzbrojeni po zemby

Qadi - Pon 29 Sie, 2011
Temat postu: Uzbrojeni po zemby
Przykładowa sytuacja. Mam na stole Jeźdzców Pająków i Elitę Klanu Moulder na polu bitwy. Na grobie leży 15 kart w tym Rembak i relikt orkowy. Przechodze do fazy Pola Bitwy. I tu pytanie, w którym momencie odpalam Uzbrojonych po zęby tak by jednostka zaatakowała mając na sobie wrzucony relikt oraz rembak. Zostalo mi powiedziane, że robię to gdy wybieram stolicę oraz jednostki które atakuje ale przed wybraniem obrońców. Czy jest to prawda? I czy mogę użyć uzbrojonych tylko w tym momencie?
DaRKeR - Pon 29 Sie, 2011

nie koniecznie, możesz to zrobić przed wybraniem atakujących (ale wtedy ten na którego założysz zostanie spaczony z reliktu i nie będzie można go wybrać do ataku), Można to zrobić przed wybraniem broniących, lub przed przydzieleniem obrażeń.
lanowiec - Pon 29 Sie, 2011

qadi uzbrojonych po zeby najlepiej uzyc na poczatku tury, wtedy zostana spaczeniu po wrzuceniu reliktuy, i odrazu w tej samej turze odpaczeni;)
DaRKeR - Pon 29 Sie, 2011

lanowiec napisał/a:
qadi uzbrojonych po zeby najlepiej uzyc na poczatku tury, wtedy zostana spaczeniu po wrzuceniu reliktuy, i odrazu w tej samej turze odpaczeni;)


No nie koniecznie, najlepiej zagrać np. na spider ridera po wyznaczeniu go do ataku, wtedy zostanie spaczony ale dalej atakuje i do tego podwaja obrażenia w stolice :)

GambitG - Wto 30 Sie, 2011

I w przypadku opisanym przez Darkera jest jeszcze element zaskoczenia ;)
Anatem - Wto 30 Sie, 2011

Generalnie najlepszym momentem na praktycznie wszystkie dopałki z taktyk jest okienko akcji po wyznaczeniu broniących - przeciwnik widzi atak za 3-4 decyduje się wpuścić, a tu mu nagle strefa się pali :)
lanowiec - Wto 30 Sie, 2011

daRker ale przecież jeśli jest spaczony to niemoże atakować? Czy tylko niemożna go wyznaczyć do ataku? cy w takim momencie jak ty mówisz to jego młotki dodają się do ataku? czy tylko jest "atakującY" i aktywuje się podwojenie obrażeń na stolicy?
DaRKeR - Wto 30 Sie, 2011

lanowiec napisał/a:
daRker ale przecież jeśli jest spaczony to niemoże atakować? Czy tylko niemożna go wyznaczyć do ataku? cy w takim momencie jak ty mówisz to jego młotki dodają się do ataku? czy tylko jest "atakującY" i aktywuje się podwojenie obrażeń na stolicy?


Doczytaj sobie w instrukcji, jeśli ktoś jest spaczony nie można go wyznaczyć do ataku bądź obrony, ale jeśli już atakuje czy broni to spaczenie nic nie zmienia :)

lanowiec - Wto 30 Sie, 2011

ha! to faktycznie wtedy twoja taktyka jest skuteczniejsza;)
lanowiec - Czw 08 Wrz, 2011

darkerr mogłbyś z instrukcji angielskiej wrzucić to ze spaczaniem? bo w instrukcji pisze żę jednostka niemożebyć atakujący ani broniącym się, a nie że wyznaczonym do ataku lub obrony? bo jesli niemożębyć atakującym to wtedy sapczenie jej w momencie gdy już została wybrana do ataku to by to cofało?
DaRKeR - Czw 08 Wrz, 2011

Q. If my unit is already attacking or defending and becomes corrupted, what happens?
A. Nothing, it was already chosen as an attacker or defender (rulebook, p17).

lanowiec - Czw 08 Wrz, 2011

skąd to jest? z FAQ? bo tam tego znależć niemogę;/ przynajmniej w polskim;P
Ravandil - Czw 08 Wrz, 2011

Ale przecież w instrukcji masz:
"Spaczone karty nie mogą zostać atakującymi ani obrońcami." <- strona 17 !

lanowiec - Czw 08 Wrz, 2011

Niektóre karty zostaną spaczone, kiedy skorzystają
ze swojej zdolności. Inne efekty mogą spaczyć siły
przeciwnika, co powstrzyma jego jednostki przed
atakowaniem lub obroną

tak w instrukcji też jest

DaRKeR - Czw 08 Wrz, 2011

lanowiec napisał/a:
Niektóre karty zostaną spaczone, kiedy skorzystają
ze swojej zdolności. Inne efekty mogą spaczyć siły
przeciwnika, co powstrzyma jego jednostki przed
atakowaniem lub obroną

tak w instrukcji też jest


Tak bo w ten sposób nie możesz ich wybrać do ataku/obrony.

Ravandil - Czw 08 Wrz, 2011

To może w wersji angielskiej instrukcja Cię przekona:
"Corrupt cards cannot be declared as attackers or defenders."

W sumie po polsku mogło być jaśniej przetłumaczone jako zadeklarowane/wyznaczone jako atakujące lub broniące.

lanowiec - Czw 08 Wrz, 2011

ktoś ma może link do angielskiej wersji? Bo faktycznie to zdanie wyjaśnia moje wątpliwośći;)
Ravandil - Czw 08 Wrz, 2011

http://www.fantasyflightg...ok_eng-2011.pdf
lanowiec - Czw 08 Wrz, 2011

ok sobie wydrukowałem strone, bo w sobote jest turniej i niechce żeby mi ktoś nie pozwolił zagrać uzbrojonych po żeby i wrzucić basha blood axe, że niby niemoże ta jednostke po wyznaczeniu już atakować jako spaczona;)

Jeszcze tylko prośba, darker skąd wziałeś to:

Q. If my unit is already attacking or defending and becomes corrupted, what happens?
A. Nothing, it was already chosen as an attacker or defender (rulebook, p17).

DaRKeR - Czw 08 Wrz, 2011

http://deckbox.org/forum/viewtopic.php?id=232
RasTafari - Czw 08 Wrz, 2011

DaRKeR to ja mam pytanie do tej sytuacji, czy w Uzbrojonych text na karcie (following all restrictions). odnosi się też do restrykcji zagrywania wsparć tylko w fazie Stolicy, czy w tym przypadku jest nieistotny?
GambitG - Czw 08 Wrz, 2011

Restrictions, czyli np. battlefield only, albo attach to unit in your battlefield. W chwili wejścia do gry te restrekcje obowiązują.
RasTafari - Czw 08 Wrz, 2011

yo, już się ogarnąłem i aż zacząłem marzyć o pięknych finisherach :razz:

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group