galakta.pl
Forum wydawnictwa gier planszowych Galakta

Posiadłość Szaleństwa - Mansions of Madness: Season of the Witch

Michał - Pon 27 Cze, 2011
Temat postu: Mansions of Madness: Season of the Witch
Kiedy można spodziewać się wydania dodatku w wersji polskiej? :

http://store.fantasyfligh....cfm?SKU=oMAD02

Nemomon - Pon 27 Cze, 2011

To jest dodatek PoD, więc przypuszczam iż nieprędko. Niemniej, najpierw niech zostanie wydana Posiadłość Szaleństwa (20 lipca tegoż roku), a dopiero będzie można się zastanawiać nad dodatkami do niej ;) .
Michal - Pon 27 Cze, 2011

Temat dodatków Print On Demand śledzimy bardzo pilnie. Problem polega na tym, że FFG chce przygotować swoim zagranicznym partnerom jakieś specjalne narzędzie ułatwiające przygotowanie zlokalizowanych wersji dodatków.

Wspomniany dodatek postaramy się wydać w najszybszym możliwym terminie :)

Arbaal - Wto 28 Cze, 2011

Michal napisał/a:
Wspomniany dodatek postaramy się wydać w najszybszym możliwym terminie :)

Super :D Myślę że fani gry, jak i ja będą bardzo zadowoleni :D Posiadłość kupuję oczywiście od razu w dniu premiery :D

Michał - Wto 28 Cze, 2011

Super ! To czekam z niecierpliwością !
Gość - Wto 28 Cze, 2011

Oj tam pitu pitu a bedzie tak jak zawsze czyli jak FFG juz skonczyla z dodatkami do HwA to dopiero sie pojawia w polsce. A szkoda wielka.
Xeel - Nie 03 Lip, 2011

Szkoda będzie, jeśli stanie się tak jak piszesz, ale to wcale nie jest pewne. Trochę optymizmu nie zaszkodzi ;)
rhcorvin - Czw 11 Sie, 2011

I jak słychać jakieś wieści w sprawie PoD jeśli idzie o dodatki do posiadłości. Już w sklepach jest po angielsku ale wolałbym mieć po polsku skoro całą grę mam po PL:).
rhcorvin

Arbaal - Czw 11 Sie, 2011

Na razie nie będzie polskich dodatków do Posiadłości. Szanse na tak lub nie są na razie takie same. Jak się coś zmieni to będzie info w planach wydawniczych.
D.W. - Czw 11 Sie, 2011

Ten dodatek będzie tak szybko jak to będzie możliwe. Jak tylko FFG dogra wszystkie szczegóły dotyczące druków w innych wersjach językowych. To nie jest tylko nasz problem tylko wszystkich innych krajów, które wydały zlokalizowane wersje.
Na 99% będzie to w tym roku.
Jak zostaną dograne wszystkie szczegóły dotyczące produkcji itp bo to nie jest zwykły druk i wbrew pozorom jest z tym trochę zamieszania to kolejne powinny wychodzić znacznie szybciej.

Marcus - Nie 19 Lut, 2012

Grał juź ktoś z Was? Jak pierwrze wrażenia?
Ja jestem po pierwszej rozgrywce, która odbyła się wczoraj wieczorem. Graliśmy w wariant 1A i mimo mocnej ekipy 4 badaczy gra zakończyła się moim, tj. Strażnika, zwycięstwem.
Żeby nie spoilerować, powiem jedynie, że Badacze bezwiednie sami wkopali się w pułapkę, z której później niemogli nijak się wydobyć. Po ujawnieniu Celu walczyli dzielnie o "remis", ale ostatnie wydarzenie postawiło kropkę nad i oraz ostatecznie pogrzebało ich zapędy.
Scenariusz może trochę za wcześnie oceniać, po jednej rozgrywce w jeden wariant, ale bardzo się wszystkim podobał. Może również dlatego, że w końcu nowy i nikt, również Strażnik, nie spodziewa się jakie karty i jakie wydarzenia czekają, przez co dostarczył naprawdę durzo emocji. Dobre, jak dla mnie, zbalansowanie bieganie/walka, sporo zagadek ciekawe podzielenie planszy na dwa odrębne obszary oraz dobre karty akcji dla Strażnika.
Odnośnie wydania- wszystko na znanym z podstawki, wysokim poziomie, może tylko niektóre karty są, na moje oko, ciut jaśniejsze. Tu mała dygresja. Choć znałem zawartość pudełka, to jednak ilość kart, które zobaczyłem po zakupie w blisterku, w stosunku do ceny... Wyglądały smętnie. Dodatkowo zesłościłem się, gdy zobaczyłem, że część przedmiotów i przeszkadzajek bezczelnie się powtarza z podstawką. Znalazłem jednak plus- przedmioty, przeszkadzajki po prostu BIERZEMY z dodatku, bo jest ich tyle co trzeba, a nie zmudnie WYBIERAMY z dużej talii co skraca znacznie czas i upierdliwość setupu. Wszelkie wątpliwości odnośnie opłacalności zakupu ustąpiły po rozgrywce. Choćby miała to być ta jedyna udana.

Michal - Pon 20 Lut, 2012

Mała uwaga odnośnie powtórzonych kart - jest to zabieg celowy, wynikający z tego, że dodatku dostępne w ramach Druku na Życzenie są produkowane zupełnie inną techniką w kompletnie innej drukarni. W związku z tym różnice w odcieniach kart mogą być widoczne gołym okiem. Dlatego, gdyby na planszy byłyby rozłożone karty z gry podstawowej i scenariusza, łatwo można byłoby wyłapać te z dodatku, co nie do końca jest zgodne z ideą gry i rozwiązywaniem tajemnic jakie stawia przed graczami.
Arbaal - Pon 20 Lut, 2012

Ja to rozumiem jeśli chodzi o te dodatki i powtarzające się karty :)
Super mieć już dodatkowe scenariusze, dzisiaj odebrałem :D
Trzeba przyznać, że kart w pudełku jest mało. Jeszcze mnie jest nowych karty, niektóre się powtarzają. Niemniej jednak dla fana posiadłości szaleństwa to żaden problem :D
Wiem, że chcecie duży dodatek forbidden alchemy.
Ja mam natomiast pytanie o trzeci mały DnŻ o nazwie 'Til Death Do Us Part. Będzie on kiedyś po polskiemu? :D Czy macie może jakieś tajne informacje o większej ilości dodatków do tej gry? Chce złapać je wszystkie!
Pzdr

Michal - Pon 20 Lut, 2012

Tak, planujemy wydać po polsku dodatek "Dopóki śmierć nas nie rozłączy"
Arbaal - Sro 08 Sie, 2012

Chciałbym porozmawiać na temat dodatku o którym mowa w temacie. Uważam, że dodatek jest bardzo niedopracowany. Strażnik nie może wybrać wybierając cel 1B. Było by spoko gdyby do dyskusji dołączyła osoba zawierająca angielski dodatek, chciałbym zobaczyć angielski karty aby móc wywnioskować gdzie leży problem.
Jest ktoś taki na tym forum mający podobną sytuacje?

alex_anderson - Sro 08 Sie, 2012

Gdzieś chyba na Boargamegeek-u czytałem opinie o tym dodatku. Faktycznie przy którymś z celów Strażnik tajemnic nie ma możliwości wygrania. Pamiętam że Strażnik musiał uciec czarownicą i nie było to możliwe.
Arbaal - Sro 08 Sie, 2012

Dobra już wiem o co chodzi.
Po rozegraniu tego scenariusza analizowałem karty i nie doszukałem się tego co odkryłem dzisiaj. W celu 1B trzeba uciec czarownicą. Generalnie w każdym scenariuszu z podstawki kartę celu odkrywało się w momencie odnalezienia wskazówki 1 lub gdy wchodziła czwarta karta wydarzenia. W czarownicach jest inaczej a dokładnie tylko jak się znajdzie wskazówkę 1(czwarta karta wydarzenia nie odkrywa celu). Jest mały wyjątek, gdy wchodzi wydarzenie trzecie. Strażnik może wybrać jedną z opcji i wtedy odkryć już kartę celu. Gdy na początku wybrał cel 1B powinien wybrać drugą kropkę i wtedy ma spokojnie jeszcze 9 tur aby uciec wiedźmą. Odkryty cel wpuszcza wiedźmę na planszę. I tu jest chyba pies pogrzebany. Na trzeciej karcie wydarzenia Strażnik wybiera jedno z trzech. Pierwszy tekst jest korzystny do celu 1A, drugi do celu 1B i trzeci do 1C. wydaje mi się ale mogę się mylić bo nie mam angielskiej karty, że tam nie powinny być wydrukowane kropki tylko właśnie konkretne polecenie w zależności do celu jaki się obrało(Właściciele gry wiedzą o czy mówię).
Na forum BBG jakiś gość pisał, że ma problem z historią przy konfiguracji 1A, 2B, 3B, 4B. Nie grałem w ogóle w 1A tą historią ale sprawdzę na pewno kiedyś :) z oglądania samych kart nie dopatrzyłem się niejasności.

sirafin - Sro 08 Sie, 2012

W angielskiej też są kropki.
Arbaal - Sro 08 Sie, 2012

To już mało istotne ale jestem prawie pewien, że Twórcy scenariusza chodziło oto aby zamiast kropek były 1A, 1B i 1C.
Kto ma ten dodatek niech weźmie kartę wydarzenia 3 oraz wszystkie trzy cele strażnika sobie przeczyta.
A teraz SPOILER tylko dla Strażników!
Cel 1A mówi o tym aby badacze popadli w obłęd a pierwsza kropka pozwala na badaczach zrobić test tym szczurem(nie chce mi się szukać nazw własnych) czyli ułatwia popadnięcie badaczom w obłęd.
Cel 1B mówi o tym aby wiedźma uciekła przez podwórze. Aby wiedźma weszła do gry musi zostać odsłonięta karta celu. Strażnik nie może kiedy chce ją sobie odsłonić. Wiedźma jest oddalona od swojej drogi ucieczki o 14 pól. Co turę porusza się o dwa pola więc 7 kolejek. Jeśli wraz z trzecim wydarzeniem odsłaniamy cel to mamy 9 kolejek do końca gry. Druga kropka pozwala strażnikowi odsłonić cel i rozpatrzyć kartę inne światy które jest korzystna dla badaczy oraz przenieść ich do gabinetu.
Cel 1C mówi o tym, że połowa badaczy ma umrzeć a kropka na karcie wydarzenia pozwala skumulować potwory czyli ułatwia starcie z badaczem.
Grając Cel 1A lub 1C możemy skorzystać z innej kropki(pierwszej lub trzeciej). Druga kropka jest dedykowana dla celu 1B. Przynajmniej z niej by skorzystał strażnik należący do gatunku Homo sapiens.

michalm - Wto 14 Sie, 2012

Kropki zamiast punktów a,b,c dają Strażnikowi wybór i elastyczność - możliwość dopasowania się do sytuacji. Jak pierwszy raz prowadziłem ten scenariusz, dla celu 1B wybrałem ostatnią kropkę, co było najrozsądniejszym z obecnych posunięć. No i wygrałem :)
Arbaal - Wto 14 Sie, 2012

No tak, w mojej historii nie było Kate Winthrop która może wcześniej ujawnić kartę celu. Jeśli zrobi to odpowiednio wcześnie wtedy faktycznie wybranie drugiej kropki nie ma sensu i bierze się pierwszą albo trzecią. Znalezienie wskazówki 1 jest praktycznie niewykonalne na czas, wiem bo gram najczęściej przeciwko czterem badaczom.
alex_anderson - Sob 22 Wrz, 2012

Rozegraliśmy wczoraj ten scenariusz, graliśmy około 4 h (!) co uważam za duży plus.

Jak dla mnie warty swej ceny. jest ciekawy i wprowadza zasadę specjalną, która czyni rozgrywkę inną niż scenariusze z podstawki. Lekko przypomina mi, poprzez dostępne karty Akcji Strażnika, Wewnętrzne Sanktuatrum z podstawki. Lecz strażnik tajemnic jest tu nieco bardziej ograniczony.

Jednak scenariusz cierpi na znaną już wadę tejże gry czyli: Potworny brak balansu. Wprowadziłem parę zasad domowych, które ograniczyły strażnika tajemnic czyniąc w ten sposób sytuację badaczy z beznadziejnej na słabą. Rozgrywka była ciekawsza i musiałem się więcej napocić niż zwykle, jednak tak czy siak ze stoickim spokojem wygrałem. Rozgrywany był cel: 1C.

Jeśli jesteście fanami Posiadłości polecam dodatek pomimo stosunkowo dużej ceny. Przy czy zachęcam aby równoważyć rozgrywkę swoimi zasadami, mam nadzieję, że kiedyś uda się zbalansować rozgrywkę choćby do szans: 60% Strażnik - 40% badacze.

zvish - Pią 26 Paź, 2012

No ja też sie doczekałem tego dodatku teraz dopiero bo w Posiadłość gram od niecałego miesiąca. I generalnie uważam że jest to najbardziej nie dopracowany scenariusz (oczywiscie w sporównaniu z podstawka bo innych jeszcze nie mam). Poruszano tu kwstie nie mozności wygrania przez Straznika przy celu 1B. Że trzecia karta wydarzenia pozwala mu na odkrycie karty celu, jednak jest tez napisane że tylko jeżeli wskazówka 3 nie została znaleziona. Jeżeli badaczą sie uda ja znaleść przed III wydarzeniem to juz pajda i zostaje tylko czekanie na znalezienie przez nich wskazówki nr 1. A wtedy to się raczej nam nie uda uciec przed czasem wiedźmą. Pozosstaje tylko nawalanie czym popadnie zeby im uniemożliwić...

Generalnie na początku byłem dodatkirm zachwycony, jednak po rozegraniu wszystkich celów to steriwdzam że najlpsze z tego dodatku to jest to pudełko :D Elegancko mi pasuje na karty Przedwiecznych i badaczy do Arham Horror :D

Największym minusem własnie jest moim zdaniem podzielenie planszy na dwie części. Powoduje to że rozgrywka staje sie bardziej liniowa niż scenariusze z postawki. Przez to ze są to dwie części to badacze chodzą jak po sznurku najpier maja jak by etam pierwszy czyli Dom Wiedźmy, później etap drugi czyli Inne światy. Są dwie małe lokacje więc nie ma w nich za bardzo błądzenia. Nie ma więkdzych zawiłosci wynikających z decyzji podejmowanych przez Strażnika na początku. Dziennik jest albo tu, albo tu, brama albo tu albo tu itd.

Jednak niestety wpadłem w to jako niepoprawny kolekcjoner więc itak kupie wszystkie dodatki. Uważam jednak ze cena jest zbyt duża. Kilka kart na krzyż, mogli by sie chodz postarać i dodać jednego małego kafelka planszy w takim dodatku, juz nie mówiąc o jakis nowych badaczach czy potworach,


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group