|
galakta.pl Forum wydawnictwa gier planszowych Galakta |
 |
Wyjaśnianie zasad obowiązującyh w grze Inwazja - zadawanie obrażeń, akcje i odporność spaczonych jednostek
racoon - Wto 03 Maj, 2011 Temat postu: zadawanie obrażeń, akcje i odporność spaczonych jednostek 3 pytania:
1. Czy obrażenia takich kart jak BOMBA ZARAZY mogą być anulowane przez odporność ? Chodzi mi o wszystkie karty ze słowem "zadaj".
2. Czy odporność spaczonych jednostek działa ?
3. Czy można zagrywać akcje ze spaczonych jednostek ? Czy młotki spaczonych jednostek liczą sie w królestwie do zasobów a w misji do dociągu kart ?
Ravandil - Wto 03 Maj, 2011
3 x jak najbardziej tak
DaRKeR - Wto 03 Maj, 2011
tak jak napisał Ravandil. Ja tylko dodam, że spaczona jednostka TYLKO nie może być wyznaczona na atakującą i broniącą, spaczenie niczemu innemu nie przeszkadza. CZyli działają młotki, zdolności, możesz tą jednostkę wykorzystywać w akcjach jeśli jest taka możliwość, jedyne czego nie możesz to wyznaczyć jej do ataku lub obrony.
Czarny - Sro 04 Maj, 2011
To ja również dodam coś od siebie
Kiedy spaczysz jednostkę po wyznaczeniu ją na atakującą lub broniącą ta jednostka dalej atakuje lub broni. Słowem - musisz spaczyć ją wcześniej.
puma1944 - Sro 04 Maj, 2011
hm to teraz pytanie:
zagrywam karte Mistrzowska runa zlosliwosci ,czy odpornosc jednostek dziala ?? czy nie??
ew odpalam akcje Duregana Thorgrimsona na kolesia z odpornoscia, czy ona działa(odpornosc)?? czy odpornosc dzial na akcje wymuszona Krasnoludzkiego Zwiadowcy??
DaRKeR - Sro 04 Maj, 2011
Odporność działa zawsze, chyba że jest napisane inaczej.
puma1944 - Sro 04 Maj, 2011
Ok dzieki piekne
Pozdrawiam
puma1944 - Sro 04 Maj, 2011
Tylko kwestia jednego na odpornosci pisze ze anulujemy obrazenia przydzielone a nie zadane czy to nie zmienia sytuacji??
DaRKeR - Sro 04 Maj, 2011
naprostowano to w FAQ:
We wszystkich przypadkach treść
„zadane obrażenia” oraz „przydzielone
obrażenia” na kartach przekierowujących
obrażenia powinna brzmieć
„obrażenia, które mają zostać zadane”.
Shen - Czw 05 Maj, 2011
Będę jednym z tych złych graczy, którzy przychodzą, żeby zadawać pytania. Z góry przepraszam
1. Gdzieś w w temacie Faq pl 1.2 wyczytałem, że można spaczać jednostki atakujące w fazie taktyk zaraz po ich wyznaczeniu i analogicznie obrońców w fazie taktyk również po wyznaczeniu obrońców i wtedy są one wykluczane z walki. Z tego co widzę tutaj jest to opisane inaczej. Więc kiedy mogę dokładnie spaczać, tak, żeby nie brały udziału w walce? Czy dla atakujących ostatnim momentem będzie koniec fazy stolicy aktywnego gracza?
2. Atakuję "Posłańcami nocy" z dołaczonym "Spaczeniowym miotaczem błyskawic". Po fazie przyznania obrażeń spaczam go by zadać dodatkowe 4 niebezpośrednie. Rozumiem, że przed przyznaniem obrażeń mogę tak samo zrobić z kartą "Klanbracia" tj. jeśli mam jej dwie kopię mogę rzucić zdolność każdego na drugiego i atakować za 4 dwoma spaczonymi?
3. (wiem, że nie w temacie) Czy korzystając z karty "Niewolnik na każdą okazję" mogę wstawić nowo nabytą jednostkę do strefy Misji przydzieloną do wypełniania misji? Czytałem, że jednostki do misji można zagrywać tylko z ręki ale w zasadach tego nie znalazłem. (jeśli za słabo szukałem to uśmiechnę się po źródło). Czy jeśli mogę dołączyć do wypełniania misji to analogicznie zadziała wstawienie spaczonej jednostki dzięki misji "Najazd łowców niewolników"? Tak samo "Wskrzeszenie zmarłych"?
4. (również nie w temacie) Przeczytałem całą dyskusję na temat karty "Forteca niczyja" i mam mętlik w głowie. Z tego jak rozumiem tę kartę wnioskuję, że gracz może wybrać, które obrażenie chce anulować a nie pierwsze czyli może wpuścić niebezpośrednie w stolicę po to aby anulować jedno z obrażeń, które wejdzie w fazie Pola Bitwy czy tak?
5. Przeciwnik zagrywa "Płomienie Feniksa". Ile akcji z moich jednostek mogę wykonać nim będę musiał je wszystkie posprzątać na rękę? Jak rozumiem tylko jedną ponieważ został rozpoczęty łańcuch zdarzeń? Czyli nie mogę spaczyć "Klanbraci" dać młotka "Posłańcom nocy" i strzelić za 2 niebezpośrednie?
Teraz dziękuję z dołu [/list]
DaRKeR - Czw 05 Maj, 2011
1. Zobacz sobie na najnowsze FAQ 1.4, jednostki należy spaczyć przed ich wybraniem na atakującą/broniącą. Bo spaczanie nie powstrzymuje ataku/obrony, tylko powoduje że takiej jednostki nie można wybrać.
2. Tak, tak i tak - dobrze rozumujesz
3. Nie na misję można zagrać jednostkę tylko z ręki.
4. tak.
5. Akcję możesz wszystkie, ale musisz to zrobić w odpowiednije kolejności, czyli najpierw odpalić posłańców, a w odpowiedzi na nich odpalić klanbraci. Tak by rozpatrywanie od góry najpierw dodało młotek posłańcą, a potem oni zadali obrażenia.
Shen - Pią 06 Maj, 2011
Ok, dziękuję serdecznie ale pozwolę sobie zadać jedno pytanie, które się stworzyło podczas gry.
Wiem, że na efekty wymuszone nie można odpowiadać efektem akcji ale czy mogę w odpowiedzi na "Elfi okręt" zagrać akcję "Zagrody dla niewolników" ale po przyznaniu obrażeń? Czy w momencie kiedy decyduje się na obrażenia to jednostka ginie i nie mam czasu na podjęcie akcji i mogę tej karty użyć efektywnie tylko w fazie Pola Bitwy pomiędzy przyznawaniem a zadawaniem obrażeń czy przy taktykach i efektach wybierających bezpośrednio?
DaRKeR - Pią 06 Maj, 2011
mógłbyś gdybyś przydzielił powiedzmy 3 obrażenia na jednostkę która ma 4 wytrzymałości.
W momencie w którym przydzielisz dokładnie tyle ile jednostka ma wytrzymałości to ona idzie na stos kart odrzuconych i nie masz tutaj miejsca na użycie zagrody niewolników.
puma1944 - Sob 07 Maj, 2011
mam na stole 5 jednostek w tym Strażnika Uraz odpalam Mistrzowska rune złośliwości i spadaja wszystkie 4 jednostki pytanie czy straznik też spada?? czy mozna zrobic tak żę sam zadaje 1 rane sobie, nastepnie zbiera zasoby po kolei za reszte kolesi co zgineli??
czy to wymuszenie wchodzi razem z odpaleniem runy?? chodzi o to czy po prosty strażnik zadaje sobie 1 rane za siebie i za kazda jednostke ktora spadla??(z zasobów za kolesi co spadli??)
DaRKeR - Sob 07 Maj, 2011
najpierw zadziała runa. Która zabije w tym przypadku 4 jednostki a strażnik uraz walnie sobie za 1. Potem automatycznie jak jednostki opuszczą grę, odpali się efekt wymuszony strażnika x4 i dopiero dostanie dodatkowe młotki.
puma1944 - Sob 07 Maj, 2011
Hm to spoko bo chodzi o to żeby strażnik młotki zebrał
radaner - Pon 09 Maj, 2011
To teraz takie pytanie : jak wykładam z ręki jednostke która przy wejsciu zmusza wszystkich do zadania sobie x niebezpośrednich, to ja jako gracz aktywny decyduję o kolejności graczy którzy przydzielą sobie te obrażenia, że np ja pierwszy przydzielam, potem przeciwnik?
DaRKeR - Pon 09 Maj, 2011
Ty jako gracz aktywny robisz to pierwszy.
radaner - Pon 09 Maj, 2011
No ale skoro to jest efekt jednoczesny to chyba gracz aktywny decyduje o jednoczesnych?
DaRKeR - Pon 09 Maj, 2011
1. Należy rozpatrzyć aktywowane efekty trwałe (wszystkie
efekty istnieją niezależnie od swoich źródeł)
- Aktywny gracz rozpatruje swoje efekty w
dowolnej, wybranej przez siebie, kolejności
[przejdź do C]
- Następny gracz rozpatruje swoje efekty w
dowolnej, wybranej przez siebie, kolejności
[przejdź do C]
2. Należy rozpatrzyć efekty wymuszone (wszystkie efekty istnieją
niezależnie od swoich źródeł)
- Aktywny gracz rozpatruje swoje efekty w
dowolnej, wybranej przez siebie, kolejności
[przejdź do C]
- Następny gracz rozpatruje swoje efekty w
dowolnej, wybranej przez siebie, kolejności
[przejdź do C]
FAQ 1.4 Szczegółowy opis kolejności
wykonywania czynności - zapraszam do lektury
Majesty - Czw 07 Lip, 2011
Hmm... ta kolejność wykonywania czynności dotyczy przecież sytuacji, w których mamy do czynienia z kilkoma efektami kart (akcje, wymuszone, efekty trwałe i słowa kluczowe). Przy zagraniu np. Loremaster of Hoeth mamy tylko 1 efekt karty (w tym wypadku wymuszony), więc chyba nie ma co patrzeć na kolejność rozgrywania efektów z faqa. Tutaj chodzi o kolejność w jakiej gracze wybierają cele tego efektu.
Na karcie nie zostało użyte słowo 'następnie' (np. 'aktywny gracz musi przydzielić 2 indirecty, następnie drugi gracz przydziela 2 indirecty), więc kolejność nie zostaje przez kartę narzucona.
W tym wypadku wydaje mi się, że o kolejności wyboru celów efektu (tutaj celami są 1szy i drugi gracz), decyduje gracz aktywujący efekt.
DaRKeR - Czw 07 Lip, 2011
Aktywny gracz decyduje o kolejności rozpatrywania efektów, w tym przypadku jest tylko jeden efekt. Zatem on pierwszy musi przydzielić obrażenia.
GambitG - Czw 07 Lip, 2011
Ehh, pytanie z kategorii "to poniekąd oczywiste"
Trzy małe ptaki na stole (lub ture mage, lub szaman orków etc.). Czy po wyłożeniu rozwinięcia z ręki wszystkie ptaki się odpalają? Grałem cały czas że nie, ale ostatnio zwątpiłem, bo przecież to podchodzi pod efekty jednocześnie aktywowane (nie mogę po kolei ich deklarować, ale naraz jak najbardziej). Tak działa np. Thief of Essensce.
DaRKeR - Czw 07 Lip, 2011
nie rozumiem w sumie pytania
Odpalasz je w odpowiedzi na siebie.
GambitG - Czw 07 Lip, 2011
Czyli kładę rozwinięcie i mogę położyć po żetonie zasobów na każdym ptaku strzelając trzy razy, tak?
DaRKeR - Czw 07 Lip, 2011
dokładnie
Adonay - Pią 09 Wrz, 2011
Witam jak nowy użytkownik i gracz Przechodzę do pytania :
Sytuacja wygląda tak - atakuję królestwo przeciwnika, na którym są dwie jednostki, w tym jedna spaczona. Przeciwnik za obrońcę może wybrać tylko aktywną jednostkę (chyba, że nie wybierze żadnej), (1) czy zatem istnieje możliwość zaatakowania w walce bezpośredniej jednostki spaczonej?
Druga sytuacja podobna, ale tym razem w królestwie przeciwnika znajduje się tylko jedna, spaczona jednostka (lub więcej, ale wszystkie spaczone). (2) Czy przy ataku nie biorę w ogóle jej pod uwagę i zadaję obrażenia bezpośrednio stolicy ?
Jeszcze pytanie pozwolę sobie z innego tematu.
(3) Czy jeśli w grze jest karta jednostki z możliwą akcją, to za wykonanie akcji płacę za każdym razem ? Czy sytuacja nie zmienia się, kiedy po użyciu akcji muszę poświęcić jednostkę ?
Pozdrawiam
RasTafari - Pią 09 Wrz, 2011
ad.1. Nie, nie istnieje taka opcja.
ad.2. Tak obrażenia zadajesz bezpośrednio stolicy.
ad.3. Przy każdej akcji masz zawsze podany jej koszt np. wydaj żetony, poświęć, odrzuć, itd., aby wykonać taką akcję musisz za nią zapłacić w momencie zagrania, jeśli nie ma kosztu to możesz ją po prostu wykonać.
|
|