galakta.pl
Forum wydawnictwa gier planszowych Galakta

Wyjaśnianie zasad obowiązującyh w grze Inwazja - Misje

danio1118 - Sro 23 Lut, 2011
Temat postu: Misje
Na forum znalazłem pytanie: "Infiltracja (Misja)
Na początku swojej tury odrzuć X wierzchnich kart z talii każdego przeciwnika. X to liczba żetonów zasobów na tej Misji.
Pytanie: Jednostka wykonująca misję nie opuszcza gry, w treści nie ma też nic o wydawaniu żetonów. Czy to oznacza, że żetony zasobów nie są zdejmowane z tej karty Misji i z tury na turę przeciwnik będzie tracił karty coraz szybciej?"

Przyznano mu racje, choć wedłóg mnie misję raz wykonaną, po skorzystaniu z jej efektu powinno się odrzucić. Jeśli nie, to nigdzie nie widziałem żeby napisane było iż po wykonaniu taktyki trzeba było odrzucić tą taktykę. Czyli mogę zagrywać dowolną taktykę z ręki tyle razy na ile starczy mi zasobów i wciąż trzymać ją w ręce?? To jest bezsensowne w obu wymienionych przypadkach.

sirafin - Sro 23 Lut, 2011

Instrukcja str. 6 napisał/a:
Karty Taktyk
Taktyki przedstawiają bitewne manewry, zaklęcia,
akcje, katastrofy i inne, nieprzewidziane wydarzenia.
Zazwyczaj kartę Taktyki zagrywa się bezpośrednio z
ręki gracza, po czym rozpatruje się jej efekty, a wreszcie
odkłada się ją na stos kart odrzuconych jej właściciela
.

danio1118 - Sro 23 Lut, 2011

Dobra, mój błąd, ale co z tą misją?? Może mi ktoś wskazać w faq llub instrukcji że taką misją można zagrywać w sposób wyżej opisany?? I ogólnie co się dzieje z kartą misji po skożystaniu z jej efektu?? I ogólnie jednostka wykonująca misję nie musi brać udziału w obronie pola misji, wiec można jakoś zmusić ją do pożucenia wykonania misji oprócz żadkich efektów przesunięcia itp.??
DaRKeR - Sro 23 Lut, 2011

Misja raz wstawiona do gry na razie nie ma szansy jej opuścić (bo nie ma karty niszczącej misji)
Misja po wykorzystaniu można wykorzystac znowu i znowu tak długo jak spełniasz warunek na niej opisany.
Jednostka na misje może być zagrana tylko z ręki.
Jednostka na misji nie musi brać udziału w obronie (chyba że zostanie do tego zmuszona przez efekt jakiejś karty)
Żetony z misji spadają po jej wykorzystaniu - jeśli jest tak napisane na tej misji.
Żetony z misji spadają jeśli opuści ją jednostka.

borutg - Pią 15 Lip, 2011

witam. może to i banalne pytanie, ale nie daje mi spokoju.
Tekst z karty misji np. imperium: "jeśli tę Misję wypełnia jakaś jednostka, na początku swojej tury umieść na tej karcie 1 żeton zasobów."

No i mam problem.
według instrukcji na początku swojej tury mamy fazę 0 - początek tury.

1. czy aby spełnić warunek misji muszę zaoszczędzić żeton zasobu z poprzedniej tury, bo przecież nowe zasoby dostanę dopiero w 1 fazie tury - tj. faza królestwa ?.

na razie przyznaje 1 zasób w fazie królestwa ale nie daje mi to spokoju.
Mam prośbę o rozwianie tej wątpliwości/nieścisłości.[/i]

Anatem - Pią 15 Lip, 2011

Żetony zasobów na misjach to tylko znaczniki - bierzesz z puli, a nie ze swoich zasobów.
DaRKeR - Pią 15 Lip, 2011

Dokładnie, za każdym razem gdy jakaś karta mówi o zasobach (ale nie jest to koszt karty) chodzi o zasoby z puli które nie są "kasą" :)
borutg - Pią 15 Lip, 2011

NO I WSZYSTKO JASNE. WIELKIE DZIĘKI.
GambitG - Sob 16 Lip, 2011

Darker, czy orientujesz się może gdzie jest konkretnie oficjalny zapis, że jednostka opuszczająca kartę misji, ale nie opuszczająca gry (np. rajtarzy) jednocześnie usuwa wszystkie zasoby z karty misji? (bo już jej nie wypełnia).
DaRKeR - Sob 16 Lip, 2011

Oczywiście jest to w instrukcji:

"Wysyłanie jednostki na misję
Karty Misji zagrywa się z ręki gracza do strefy Misji
w ten sam sposób, co karty Jednostek i Wsparcia.
Kiedy karta Misji znajdzie się w grze, kontrolujący
ją gracz ma możliwość wysyłania jednostek, aby
wypełniały tę misję.
Aby wysłać jednostkę na misję, zagrywając kartę
Jednostki z ręki, gracz kładzie ją na wierzch karty
Misji. Jednostkę wypełniającą misję nadal uważa
się za część strefy Misji kontrolującego ją gracza
(zapewnia symbole siły i może posłużyć do obrony
strefy, gdyby ta została zaatakowana), ale także za
„wypełniającą misję”, na której została umieszczona.
Wypełniająca misję jednostka pozwala graczowi
zbierać żetony zasobów na karcie Misji: kiedy gracz
zgromadzi odpowiednią liczbę żetonów, może
skorzystać z efektu karty.
Te żetony zasobów będą pochodzić ze stosu na
środku obszaru gry, a nie z żetonów, które gracz
zebrał podczas fazy Królestwa. Żetony zasobów z
karty Misji mogą zostać wykorzystane tylko w celu
skorzystania z efektu tej karty.
W danej chwili daną misję może wypełniać tylko
jedna jednostka. Jeśli wypełniająca misję jednostka
z jakiegokolwiek powodu opuści grę, karta Misji
pozostaje w grze, ale wszystkie zgromadzone na niej
żetony zasobów należy odrzucić, czyli odłożyć je na
stos na środku obszaru gry.
"

Anatem - Sob 16 Lip, 2011

Cytat:
opuści grę


A chodzi o zapis, że opuszcza tylko misję i idzie np. do innej strefy.

Jest o tym w nieoficjalnym zestawieniu zasad na deckbox zgodnie z rulingiem FFG misje, ale w FAQ akurat tego aspektu nie ma poruszanego.

DaRKeR - Sob 16 Lip, 2011

No ludzie nie załamujcie mnie, na tej samej zasadzie jeśli jednostka przestanie questować żetony spadają. Po co komu ruling. Jak do każdej takiej rzeczy chcecie osobny artykuł i ruling, to przecież będzie trzeba napisać jakieś tomisko.
GambitG - Sob 16 Lip, 2011

Darker, nie denerwuj się, akurat dla mnie i Anatema to dość oczywiste, ale mamy graczy, który za każdym razem jak przesuwa rajtarów z misji kłóci się z sędziami, żeby ktokolwiek pokazał mu miejsce w zasadach, bo jeśli zapisu nie ma, to zgodnie z literą reguł z zasobami nic się nie dzieje. Ostatecznie i tak rozwiązywane jest to po myśli sędziów ale sprawa wymaga jednego zdania w FAQ następnym. Jeśli czytasz to Michale, to czy taki zapis mógłby się pojawić? Ja wiem, że to truizm dla większości graczy, ale po co zostawiać niepotrzebne luki na interpretacje?
DaRKeR - Sob 16 Lip, 2011

Zaraz jeden z drugim w łeb dostanie :D

"Kiedy jednostka wykonująca misję zostanie
przesunięta ze strefy Misji, nie uważa się jej
już za odbywającą misję, a wszystkie żetony
z karty Misji należy odrzucić."


proszę cytat z FAQ, dział - PRZESUWANIE JEDNOSTEK.

GambitG - Sob 16 Lip, 2011

<zdzierając sobie kolana odbywa klęczącą pielgrzymkę z siedziby galakty do siedziby ffg> :oops:
DaRKeR - Sob 16 Lip, 2011

powodzenia przez morze :D

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group