galakta.pl
Forum wydawnictwa gier planszowych Galakta

Wyjaśnianie zasad obowiązującyh w grze Inwazja - świeżak o lojalnościach

true_asbestos - Wto 09 Lis, 2010
Temat postu: świeżak o lojalnościach
Witam, mam za sobą pierwszy kontakt z Inwazją podstawką. No i tak się zastanwiam o lojalnościach. Mniej więcej przeczesałem forum, ale dla pewności potrzebuję konkretnej odpowiedzi. Bo z tego co zrozumiałem to:

Koszt lojalności odpowiada znakom rasy na kartach, które już aktualnie są w grze. Zaużmy mam dwa znaki rasy w grze, i zasobów wystarzcająco by postawić dwie karty, każda o koszcie dwie lojalności. Mogę postawić te dwie karty? Jak zrozumiałem to mogę bo znaki rasy nie są do wykożystania, stanowią jedynie próg, a problemem są zasoby wtedy.

A w instrukcji napisano właśnie taką zmyłkę, że "koszt lojalności karty nie może być mniejszy niż zero", no i ja zrozumiałem to tak, że jeżeli mam dwa znaki rasy, i chcę zagrać kartą gdzie koszt wynosi jedna lojalność to niestety nie mogę bo "1 - 2 < 0", więc muszę zagrać kartą o dwóch lojalnościach gdzie wynik odejmowania będzie równy "0". Po tym niestety nie mogę innej karty o dwóch lojalnościach zagrać tylko czekam na taką o trzech lojalnościach???? (no i coś mi tu nie grało właśnie, zbyt duże ograniczenie)

Proszę o pomoc w rozjaśnieniu tego problemiku i jakieś nakreślenie sensowne problemu

pozdrawiam

sirafin - Wto 09 Lis, 2010

Wcześniej jest mowa o tym że od kosztu lojalności odejmuje się liczbę symboli w grze i gdyby na tym opis zakończyć, ktoś mógłby zrozumieć to tak:
Cytat:
ŹLE
Mam 2 zasoby i 3 symbole rasy w grze.
Mam w reku kartę która kosztuje 2 i ma dwa symbole lojalności.
2 lojalności - 3 symbole w grze = -1
No to płacę 2 -1 (lojalności) = 1 zasób


Dlatego dodano fragment że "koszt lojalności karty nie może być mniejszy niż zero" i sprawę należy rozumieć tak:
Cytat:
DOBRZE
Mam 2 zasoby i 3 symbole rasy w grze.
Mam w reku kartę która kosztuje 2 i ma dwa symbole lojalności.
2 lojalności - 3 symbole w grze = -1 ale nie może być mniejszy niż 0 więc = 0
No to płacę 2 - 0 (lojalności) = 2 zasoby

true_asbestos - Wto 09 Lis, 2010

A ta pierwsza część jest ok? Że mogę np. dwie karty wystawić, o koszcie dwóch lojalności każda? kiedy dwa znaki rasy są w grze?
DaRKeR - Wto 09 Lis, 2010

tak loyalki się że tak powiem nie zużywają :) możesz grać dowolną ilość kart tak długo jak Cie na to stać.
true_asbestos - Wto 09 Lis, 2010

dzięki za info, odrazu mi lepiej :wink:
Eyriaszka - Wto 22 Lut, 2011

Hej,

Czy w ciągu tury można doliczać lojalki z taktyk? Na przykład w stosie?

DaRKeR - Wto 22 Lut, 2011

nie, liczą się tylko symbole ras w prawym dolnym rogu obrazka, które są wystawione na stałe do gry (dodatki, wsparcia, jednostki) czyli bez taktyk(taktyki nie wchodzą do gry) oraz jeden symbol rasy zapewnia Ci stolica.

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group