|
galakta.pl Forum wydawnictwa gier planszowych Galakta |
 |
Wyjaśnianie zasad obowiązującyh w grze Inwazja - Obrażenia niebezpośrednie
ttrotyl - Sob 23 Paź, 2010 Temat postu: Obrażenia niebezpośrednie Witam
Podczas gry z synem doszło do sytuacji spornej. Będziemy wdzięczni za rozwiązanie naszego problemu:
Gracz grający elfami ma wystawione następujące karty:
1) Wojownika Cienia - Wymuszony: Na początku twojej tury każdy przeciwnik musi przydzielić po 1 obrażeniu dowolnej jednostce na swoim Polu Bitwy;
2) Tiranocka Placówka - Zawsze, kiedy zadajesz niebezpośrednie obrażenia, zadajesz jeden dodatkowy punkt tych obrażeń
Kwestia sporna: czy obrażenie wynikające z efektu wymuszonego Wojownika Cienia jest obrażeniem niebezpośrednim?
A pytanie na przyszłość: czy obrażenie ww. mogłoby zostać anulowane przez umiejętność Odporność?
Z góry bardzo dziękuję za wszystkie odpowiedzi!!!
Carnage - Sob 23 Paź, 2010
Obrażenie zadane przez Wojownika Cienia nie jest obrażeniem niebezpośrednim. Wszystkie obrażenia niebezpośrednie są tak nazwane na danej karcie. Jeśli nie ma użytego tego określenia oznacza to że nie są to obrażenia niebezpośrednie.
Obrażenie zadane przez Wojownika Cienia może anulowane przez Odporność.
Przez odporność mogą być także anulowane obrażenia niebezpośrednie. Nawiasem mówiąc talia zadająca obrażenia niebezpośrednie jest często bezsilna przeciwko przeciwnikowi który gra dużą ilością jednostek z Odpornością.
grzechu - Sob 04 Gru, 2010
Aspirant Białej Wieży - Niebezpośrednie obrażenia nie mogą zostać anulowane przez efekty kart.
czy przez tą kartę obrażenia niebezposrednie nie moga zostac anulowane przez odporność ? jesli tak to co odrazu ida w postać ?
DaRKeR - Nie 05 Gru, 2010
Odporność to też efekt karty.
grzechu - Nie 05 Gru, 2010
czyli np. mam wojownika z 2 wytrzymalosci i 2 odpornosci to moge przydzielic mu tylko 2 obrazenia niebezposrednie z efektem takiej karty ? po czym ginie
DaRKeR - Nie 05 Gru, 2010
możesz mu przydzielić (bezkarnie bo ma 2 odporności) 2 niebezpośrednie obrażenia z każdego źródła.
tzn. że jeśli jednostka HE przy ataku zadaje 2 niebezpośrednie obrażenia to możesz to wsadzić w tą odporność. Jeśli zadawała by 3 takie obrażenia to 2 możesz dać w odporność a to pozostałe 1 musisz gdzie indziej, jeśli dasz na tą jednostkę co już pochłoneła tyle ile ma odporności to poprostu dostnie 1 obrażenie.
EDIT.
Jeśli jest tak jednostka co nie pozwala anulować niebezpośrenich obrażeń efektami kart, to Jednostka z odpornością nie może wyparować odpornością tych obrażeń.
(trzeba zaznaczyć że jeśli Ty zadajesz niebezpośrednie obrażenia to każdy przydziela je sam - Ty przydzielasz te co dostajesz, a przeciwnik te co on dostaje)
grzechu - Nie 05 Gru, 2010
tak, to rozumie ale zakladam ze wysokie elfy maja wystawionego aspiranta opisanego wyzej czyli obrazenia nie moga zostac anolowane przez efekty kart no i mam w powiedzmy tylko tego wojownika z 2 hp i 2 odpornosci i przydzielam sobie powiedzmy 3 obrazenia niebezposrednie i jak to bedzie wygladalo i np ile moge mu przydzielic cale 3 czy tylko 2 po czym i tak powienien zginac
DaRKeR - Nie 05 Gru, 2010
Zawsze przydzielasz tyle obrażeń (w combacie) ile potrzeba żeby zabić jednostkę.
czyli jeżeli aspirant jest w grze, to odporność nie działa i przeciwnik nie może przydzielić więcej niebezpośrednich obrażeń niż potrzeba do zabicia jednostki. tzn. że jeśli zadajesz 3 niebezpośrednie, to on może dać 2 na tą jednostkę z odpornością (bo ma 2 wytrzymałości a odporność się nie liczy) i 1 musi dać gdzieś indziej.
GambitGrelfer - Nie 06 Lut, 2011
Kolejne pytanie o obrażenia niebezpośrednie. Przeciwnikowi zostało w polu bitwy 3 wytrzymałości. Ja atakuję Potomkiem Indraugnira w pole bitwy, a oprócz tego mam wystawione 3 Tiranockie placówki. Pytanie: czy obrażenia niebezpośrednie są zadawane po kolei, czy jednocześnie? Inaczej, czy przeciwnik może 7 niebezpośrednich obrażeń wpakować jednocześnie w pole bitwy, skoro są potrzebne tylko 3 żeby strefa spłonęła?
DaRKeR - Nie 06 Lut, 2011
od razu z cytatem
"Indirect Damage cannot be assigned
to a burning zone, and a player cannot
assign more indirect damage to a unit
than what it would take to destroy the
unit (this includes Toughness and other
damage cancellation effects). The same
holds true for assigning damage to any
section of a capital (you cannot assign
more indirect damage to a section of a
capital than what it would take to burn
that section of the capital)."
czyli nie możesz przydzielić strefie więcej niebezpośrednich obrażeń niż trzeba do jej spalenia.
szymuss - Pon 07 Lut, 2011
|Nie idz tylko w elfach na same niebezposrednie ,bo sie mozna latwo przejechac wlasnie na kraskach czy np na darkach, ktore tez maja odpornosc. Miej w talii 2 wariant elfow( o ile grasz mono deckiem) z leczeniem. Bo tam obrazenia( gdy wyleczysz jednostke/i gdy masz ta karte http://war.dbler.com/inde...rd&cardid=3260) sam przydzielasz. Jak nie wejdzie rodick to good:D
GambitGrelfer - Pon 07 Lut, 2011
No niby tak, ale z leczeniem bywa o tyle ciężko, że rzadko przeciwnik dopuści do sytuacji zadawania obrażeń dużej ilości jednostek. Nawet jak przepuszczę duży atak, to raczej spadnie konkretna jednostka, a nie przydzieli się mi ileś tam obrażeń, bo elfy na tym działają. Jak włożysz do talii rzeczy, które cofają ci jednostki na rękę to nie ma problemu z tym takiego, np. Dar Życia i Powrót dawnej chwały To spokojnie można dać sobie radę z przeciwnikiem mając w talii Aspiranta białej wieży. Do tego smok, tiranockie placówki, statki i w pewnym momencie przeciwnik dostaje na początku tury 15 obrażeń nie wiadomo skąd i musi je jakoś rozłożyć.
Fiszu 2 - Sro 27 Kwi, 2011
To jeszcze ja zapytam o tiranocką placówkę:
W grze jest tiranocka placówka, (+1 niebezpośrednie obrażenie)
potomek indraugnira, (4 niebezp. przy ataku)
Włócznicy Asuryana (2 niebezp. przy ataku)
Jest wykonywany atak jednostkami
teraz zadawane jest (4+2)+1=7 obrażeń niebezpośrednich, wszystkie jednostki są traktowane tu jako jedna grupa,
czy (4+1)+(2+1)=8? Dodanie do każdej jednostki bonusa +1
DaRKeR - Sro 27 Kwi, 2011
do każdego źródła niebezpośrednich obrażeń dodajesz +1 za każdą tirnocką placówkę.
czyli w Twoim przykładzie (4+1) + (2+1) = 8
Fiszu 2 - Czw 28 Kwi, 2011
Dzięki, czyli moja interpretacja była poprawna,
mieliśmy przy grze dyskusję co do poprawności,
Twierdzenie że w instrukcji jest że atakujący atakują jako grupa, więc do grupy 1raz,
kontra moje że każdy z nich wykonuje akcje w łańcuchu po kolei, więc efekt się zawsze dodaje, tylko różnica była większa bo placówek było 2, jednostek 3:-)
Dwalin - Sro 06 Lip, 2011
Mam pytanie odnosnie przydzielania niebezpośrednich obrażeń czy przydzielam je w walce przed obrażeniami standardowy czy po.
"Kolejne pytanie o obrażenia niebezpośrednie. Przeciwnikowi zostało w polu bitwy 3 wytrzymałości. Ja atakuję Potomkiem Indraugnira w pole bitwy, a oprócz tego mam wystawione 3 Tiranockie placówki. Pytanie: czy obrażenia niebezpośrednie są zadawane po kolei, czy jednocześnie? Inaczej, czy przeciwnik może 7 niebezpośrednich obrażeń wpakować jednocześnie w pole bitwy, skoro są potrzebne tylko 3 żeby strefa spłonęła?"
Cytując kolegę, czy wygląda to tak, że wpierw Potomek spala strefę przeciwnika (Potomek ma 4 młotki) i potem musi on przydzielić 7 obrażeń niebezośrednich.
Czy wpierw on może sobie spalić strefę 3 niebezpośrednimi, 4 musi przydzielić gdzieś indziej, a 4 standardowe obrażenia idą w powietrze, ponieważ strefa jest już spalona.
Shinji - Sro 06 Lip, 2011
Odpowiedziałeś sam sobie ostatnią linijką swojej wypowiedzi
Obrażenie niebezpośrednie przydzielamy przed walką i nie można dać 7 jeśli do spalenia strefy brakuje tylko 3.
GambitG - Sro 06 Lip, 2011
Potomek Indraugnira odpala swoją akcję kiedy atakuje, czyli w tym momencie fazy pola bitwy w której zostaje wyznaczony na atakującego. Obrażenia w walce są przydzielane i zadawane w dalszych fazach pola bitwy.
piotrest - Pon 15 Sie, 2011
A jak są zadawane obrażenia niebezpośrednie np. z Elfiego Okrętu mając 3 takie w grze? (gdzie na początku swojej tury zadaj 2 indirekty). Chodzi mi o to czy:
1) są sumowane - 2+2+2=6 od razu
2) czy zadawane po kolei - 2, potem kolejne 2 i ostatnie 2?
Jest to o tyle ważne bo mając jednostkę z odpornością 2 możemy zneutralizować ten atak.
Anatem - Pon 15 Sie, 2011
Opcja nr 2 - są to odrębne akcje, które musisz rozpatrywać oddzielnie. Żeby zwiększyć ilość jednorazowo przydzielanych obrażeń niebezpośrednich potrzeba tiranockiej placówki
marcor777 - Pon 15 Sie, 2011
Czy to oznacza że jednostka z 1 odporności niweluje połowę obrażeń ze statków (od pierwszego 1 od drugiego 1 i trzeciego 1 ) zaś jednostka z 2 odporności niweluje wszystkie nawet z placówką ( 2 ze statku , 1 z placówki , 2 ze statku , 1 z placówki itd. ) ?? Zawsze traktowałem akcje aktywowane jednocześnie elfich statków jako jedno przyznanie obrażeń .
DaRKeR - Pon 15 Sie, 2011
tak z każdego statku może anulować 1, o ile przy zadawaniu kolejnego dalej będzie żyła (czyli potrzebuje przynajmniej 3 życia)
morciba - Wto 16 Sie, 2011
marcor777 napisał/a: | jednostka z 2 odporności niweluje wszystkie nawet z placówką ( 2 ze statku , 1 z placówki , 2 ze statku , 1 z placówki itd. ) ?? |
Grałem tak, że jak masz placówkę to każdy statek zadaje po 3 obrażenia. Jak masz dwie placówki to każdy statek zadaje po 4 obrażenia. Nie rozdzielałem tego w ten sposób.
Jak jest prawidłowo?
DaRKeR - Wto 16 Sie, 2011
tak obrażenia z placówek są dodawane do źródła obrażeń niebezpośrednich i dopiero przydzielane i zadawane. Zatem odporność zostanie mocniej przebita.
Grałeś prawidłowo
ermidius - Sro 17 Sie, 2011
a można odpalać statki w odpowiedzi ? Żeby zadać komuś 6 z jednego źródła ?
Anatem - Sro 17 Sie, 2011
Nie będzie jednego źródła - utworzysz co najwyżej stos, gdzie akcje będą rozpatrywane pojedynczo od końca. Więc nadal będzie to 2, następnie 2 i potem jeszcze 2, a nie 6.
borutg - Czw 18 Sie, 2011
witam.
chciałbym wrócić do pytania dotyczącą zadawania obrażeń przez elfi statek (http://war.dbler.com/index.php?view=card&cardid=5014) a wpływem odporności.
Z odpowiedzi zrozumiałem, że jednostka dysponująca odpornością 1, może anulować 1 obrażenie od statku. I tu proszę o dodatkowe wyjaśnienie, albowiem:
1. wg.instrukcji "Odporność: po słowie-kluczu Odporność....Za każdym razem kiedy jednostka posiadająca te słowo-klucz otrzyma obrażenia, zanim zostaną one zadane anulowana zostaje liczba obrażeń równa tej cyfrze (tj.Odporności)...".
Ja rozumiem to tak, że obrażenia najpierw są przydzielane/otrzymane a potem zadawane, a anulowane jest obrażenie przydzielone a nie już zadane.
2. Statek zadaje obrażenia bez przydzielania, a więc wg. mnie odporność nie ma w tym przypadku swojego działania.
Jeżeli jednak się mylę, to rozumiem, ze mając jedną jednostkę z odpornością 2, a u przeciwnika znajduje się 1 elficki statek - nie jest on w stanie zadać mi od niego (tj.statku) żadnych obrażeń ? a np. Potomek Indraugnira (http://war.dbler.com/index.php?view=card&cardid=4046) nie wyrządzi mi żadnych szkód z swojej akcji (4obrażenia niebezpośrednie) gdy mam np.dwie jednostki, każda po 2 punkty odporności (poza obrażeniami w walce). I to bez względu na ilość Potomków (każdy rozpatrywny oddzielnie).
Trochę się rozpisałem, za co przepraszam,ale nie daje mi to spokoju. Proszę o dodatkowe wyjaśnienie tej kwestii. dzieki
DaRKeR - Czw 18 Sie, 2011
borutg napisał/a: | witam.
chciałbym wrócić do pytania dotyczącą zadawania obrażeń przez elfi statek (http://war.dbler.com/index.php?view=card&cardid=5014) a wpływem odporności.
Z odpowiedzi zrozumiałem, że jednostka dysponująca odpornością 1, może anulować 1 obrażenie od statku. I tu proszę o dodatkowe wyjaśnienie, albowiem:
1. wg.instrukcji "Odporność: po słowie-kluczu Odporność....Za każdym razem kiedy jednostka posiadająca te słowo-klucz otrzyma obrażenia, zanim zostaną one zadane anulowana zostaje liczba obrażeń równa tej cyfrze (tj.Odporności)...".
Ja rozumiem to tak, że obrażenia najpierw są przydzielane/otrzymane a potem zadawane, a anulowane jest obrażenie przydzielone a nie już zadane.
2. Statek zadaje obrażenia bez przydzielania, a więc wg. mnie odporność nie ma w tym przypadku swojego działania.
Jeżeli jednak się mylę, to rozumiem, ze mając jedną jednostkę z odpornością 2, a u przeciwnika znajduje się 1 elficki statek - nie jest on w stanie zadać mi od niego (tj.statku) żadnych obrażeń ? a np. Potomek Indraugnira (http://war.dbler.com/index.php?view=card&cardid=4046) nie wyrządzi mi żadnych szkód z swojej akcji (4obrażenia niebezpośrednie) gdy mam np.dwie jednostki, każda po 2 punkty odporności (poza obrażeniami w walce). I to bez względu na ilość Potomków (każdy rozpatrywny oddzielnie).
Trochę się rozpisałem, za co przepraszam,ale nie daje mi to spokoju. Proszę o dodatkowe wyjaśnienie tej kwestii. dzieki |
Obrażenia które są "tylko" zadawane, według instrukcji są przydzielone i zadane w tym samym czasie.
-> Patrz dział zadanie obrażeń bodaj.
No i dobrze rozumujesz jeśli masz jednostkę z 2 odporności, to ona wciąga w siebie statek i nic nie przejdzie. To samo z 2 takimi jednostkami i potomkiem.
borutg - Czw 18 Sie, 2011
OK. To aby do końca zamknąc temat obrażeń niebezpośrednich a odporności
Jak, teraz , rozumiem wszystkie obrażenia niebezpośrednie (nieważne z jakiej karty zagrywane) mogą podlegać anulowaniu przy posiadaniu jednostki/ek z odpowiednie dużą odpornością, a każde z niebezpośrednich obrażeń rozlicza się pojedyńczo z danycvh kart.
Trochę to osłabia moją "armię".
Anatem - Czw 18 Sie, 2011
Jeden taki pan na stole i przeciwnik może mieć dowolną ilość jednostek z odpornością, a nic mu to już nie da.
|
|